BMW Z – Investice a zábava v jednom balení
BMW Z8
Pravděpodobně nejkrásnější a jedno z nejlépe jezdících BMW všech dob. BMW Z8 nahánělo husí kůži všem soupeřům a od sesterských vozů z mnichovské továrny se lišilo každým detailem. Například nezvykle širokými ledvinkami a úžasně vypadajícími zadními světlomety z neonových trubiček. Dá se tu mluvit o umění a za vzhledem této jezdící sochy stojí známý muž jménem Henrik Fisker.
Pohonné ústrojí pocházelo z BMW M5 E39, ale díky rozsáhlému použití hliníku váží o 250 kilogramů méně, jeho hmotnost je pouze 1585 kilogramů. 4.9-litrový osmiválec s výkonem 400 koní a s točivým momentem 500 Nm na zadních kolech tak se Z8 hezky cvičil. O přenos výkonu se starala šestistupňová manuální převodovka.
Oficiální zrychlení z nuly na sto je 4.9 sekundy, ale novináři naměřili dokonce 4.2 sekundy a byli tu i tací, kteří říkali, že Z8 je rychlejší než tehdejší král třídy, Ferrari 360 Modena. Maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h.
Do parády si jej vzal i úpravce Alpina. Auto však osadili menším osmiválcem 4.8-litru s nižším výkonem 380 koní a točivým momentem 519 Nm. Alpina kladla důraz spíše na GT stránku než na vysoké výkony. Bylo jich vyrobeno pouze 555, takže oproti klasické Z8, kterých je 5703 se jedná o opravdovou raritu.
Ceny se dnes pohybují někde od pěti do deseti milionů korun. Alpiny se přehoupnou přes magickou číslovku deset milionů.
BMW Z4 M
Skvělá volba, pokud je cena za Z8 prostě už moc. Nádherný kus automobilové techniky obohacený o dávku ”eM” agresivity. Jeho ceny se pohybují někde nad milionem za pěkné kousky. Do budoucna si však hodnotu určitě podrží a časem hezky poroste.
Pod kapotou mu dřímá 3.2-litrový řadový šestiválec, jenž vydává zvuky podobné startu rakety. Jeho výkon je 343 koní a točivý moment 365 Nm. Do asfaltu se zakusují zadní pneumatiky, na které výkon putuje přes šestistupňový manuál nebo automat. Hmotnost činí pouhých 1444 kilogramů, a tak tento drobek vystřelí z nuly na stovku za 4.9 sekundy a zastaví se až ve 250 km/h.
BMW Z3 M
Jeden z nejúchylnějších hatch-backů planety? I tak se dá nazvat. Coupé s useknutou zádí vypadalo agresivně a dnes se z něj začíná stávat legenda. V nejvýkonnější eM variantě vypadá nabroušeně, naštvaně a brutálně rychle. Pěknou Z3M koupíte do jednoho milionu.
To, že jen vypadá rychle není vůbec pravda. 3.2-litrový řadový šestiválec totiž disponuje výkonem 321 koní a točivým momentem 340 Nm, který posílá na zadní kola přes pětistupňový manuál. Stovku atakuje za 5.3 sekundy a maximální rychlost je zase obligátních 250 km/h.
BMW Z1
Zakladatel sportovně laděných modelů Z nyní vyjde na necelé dva miliony. Vypadá unikátně a ještě unikátnější jsou jeho dveře. Vyrobilo se jen 8000 kusů.
Motor se do Z1 nastěhoval z 325ix E30. Jedná se o 2.5-litrový řadový šestiválec, který se chlubí výkonem 170 koní a točivým momentem 222 Nm. Poháněna jsou zadní kola a výkon se na ně dostane za pomocí pětistupňové manuální převodovky. Stovku zvládá za 7.9 sekundy a jede rychlostí až 218 km/h.
Nejpůsobivější jsou ale jeho dveře. Ty se neotvírají, nýbrž zajíždějí do karoserie po stisknutí tlačítka. Poté se do auta nasoukáte přes vysoký práh a dveře zase vysunete. Jak geniální a originální – než si nabijete hubu.
« TEST Škoda Superb 1.4 TSI Pagani Huayra BC oficálně – 789 koní a 1218 kilogramů »