BMW X2 oficiálně odhaleno po ranním úniku fotografií. Má novu dvouspojkovou převodovku a 231 koní.
Sport Activity Coupé, zkráceně SAC, překonává jakéhokoliv protivníka z minulosti či současnosti v míře radosti z jízdy, kterou do segmentu přináší. Jeho nenapodobitelný charakter se nejvíce zamlouvá mladým, extrovertním a aktivním lidem, kteří přikládají velkou hodnotu individualitě, opravdové zábavě za volantem a životnímu stylu, aniž by se chtěli vzdát vysoké funkčnosti.
BMW X2 (kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–4,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 144–118 g/km) je více než jen nový model BMW X. Svým nezaměnitelným designem a sportovně městskými geny vytváří sebejistý dojem jak ve své třídě, tak i v rámci rodiny modelů BMW X.
Sport Activity Coupé, zkráceně SAC, překonává jakéhokoliv protivníka z minulosti či současnosti v míře radosti z jízdy, kterou do segmentu přináší. Jeho nenapodobitelný charakter se nejvíce zamlouvá mladým, extrovertním a aktivním lidem, kteří přikládají velkou hodnotu individualitě, opravdové zábavě za volantem a životnímu stylu, aniž by se chtěli vzdát vysoké funkčnosti. Podvozek a inteligentní pohon všech kol xDrive slibují ryzí radost z jízdy, špičkové motory dosahují ideální rovnováhy mezi sportovní dynamikou a mimořádnou hospodárností. Digitální služby od BMW ConnectedDrive a BMW ConnectedDrive Services, které jsou nyní k dispozici v čerstvě aktualizované podobě, dodávají celkovému zážitku z BMW X2 ještě větší intenzitu.
Odvážný a nekompromisní charakter nového BMW X2 je evidentní na první pohled. Toto vozidlo vyčnívá z davu v jakémkoliv prostředí. Dokonce i vedle svých větších sourozenců – BMW X4 a X6 – působí BMW X2 zcela osobitým dojmem. Zde je klíčovým faktorem design exteriéru, který kombinuje dynamicky pojaté tvary karoserie a přikrčenou siluetu kupé s robustní konstrukcí modelů BMW X.„BMW X2 představuje výraz moderní a extrovertní automobilové dynamiky,“ říká při popisu nového BMW X2 Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design. „Tento unikátní koncept vozu přináší nový, svěží a vzrušující aspekt značky BMW do segmentu kompaktních vozů.“ Na silnici BMW X2 působí jako sportovec ve vrcholné kondici. To platí pro základní model a ještě více pro modely M Sport a M Sport X. BMW X2 M Sport X kombinuje typické prvky automobilů BMW M a BMW X.
Jsou to především rozměry BMW X2, které stojí za jeho výrazným a dynamickým vystupováním. BMW X2 je kratší a o sedm centimetrů nižší než BMW X1, přesto oba vozy mají shodný rozvor. Kromě krátkých převisů a protažené střešní linie jako u kupé se BMW X2 vyznačuje také nízkým bočním prosklením. Mnoho designových detailů zdůrazňuje individualistickou povahu BMW X2, zatímco současně a jednoznačně poukazují na jeho příslušnost k rodině X. Klasická dvoudílná maska chladiče BMW je jen jedním příkladem, kdy se známý lichoběžníkový tvar obrátil naruby a nyní se rozšiřuje shora dolů. Je to poprvé, co se toto řešení objevilo na moderním BMW. Dalším výrazným detailem, který je typický pro kupé BMW, je umístění loga BMW na C-sloupcích. Jde o reminiscenci na legendární modely BMW, jako například 2000 CS a 3,0 CSL, a je to také další prvek zdůrazňující sportovní ambice BMW X2.
Automobil kategorie Sport Activity Coupé se na každé cestě cítí jako ryba ve vodě, v neposlední řadě díky jedinečným motorům BMW TwinPower Turbo a propracovanému systému pohonu. Tyto komponenty spolupracují s vyladěným podvozkem a vůz obdařují nepřekonatelnou ovladatelností, výjimečnou agilitou a špičkovou zpětnou vazbou. Tím BMW X2 umožňují dosahovat úrovně radosti z jízdy, která je v daném segmentu bezkonkurenční.
BMW X2 bude nejprve nabízeno se třemi motory, které během několika měsíců doplní další a společně vytvoří nabídku celkem čtyř zážehových a pěti vznětových kombinací motor/převodovka. Vzrušující sportovnost na všech površích. Společným jmenovatelem všech modelů BMW X2 je dále vylepšený podvozek, který přenáší obrovskou agilitu a dynamiku motorů BMW na vozovku, což poskytuje vynikající základ pro vzrušující zážitky z jízdy. Reakce vozu lze přizpůsobit jednoduchým stiskem voliče jízdních režimů, který řidičům umožňuje volit mezi výchozím režimem COMFORT, ekonomicky zaměřeným režimem ECO PRO a nastavením SPORT. Přednastavený režim SPORT vozu dodá ještě dynamičtější odezvu řízení a rychlejší reakce pohonu.
Pokud jsou součástí výbavy aktivní tlumiče Dynamic Damper Control (včetně o 10 mm nižšího podvozku), lze podvozek nastavit individuálním potřebám ještě precizněji. Řidiči mohou vybírat ze dvou nastavení, COMFORT nebo SPORT, a to prostřednictvím voliče jízdních režimů. Výsledkem je sportovní odpružení, jež nabízí vynikající přilnavost k vozovce a konejšivý komfort na všech površích. M sportovní podvozek, standardně nabízený pro modelové varianty BMW X2 M Sport a M Sport X (volitelný pro základní BMW X2), se pro tyto dva modely obzvláště hodí a obsahuje tužší nastavení pružin a tlumičů. Modely BMW X2 vybavené M sportovním podvozkem jsou pro ještě sportovnější přilnavost k vozovce také o 10 mm nižší. Speciálně upravená ložiska stabilizátoru, která jsou dodávána s M sportovním podvozkem a aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, také poskytují vyšší míru sportovnosti i dynamiky.
Dvouspojková převodovka a inteligentní pohon všech kol xDrive.
Nově příchozí model bude nejprve nabízen jako BMW X2 sDrive20i se zážehovým motorem (kombinovaná spotřeba: 5,9–5,5 l/100 km, kombinované emise CO2: 134–126 g/km), dále jako vznětová varianta X2 xDrive20d (kombinovaná spotřeba: 4,8–4,6 l/100 km, kombinované emise CO2: 126–121 g/km) a také jako X2 xDrive25d (kombinovaná spotřeba: 5,3–5,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 139–133 g/km). Zážehová varianta je vybavena sportovní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, která vyniká jak rychlými změnami převodových stupňů, tak vysokou účinností, což je další důvod nízkých hodnot CO2. Zážehový 2litrový čtyřválec o výkonu 141 kW/192 k nabízí také pozoruhodné výkonové parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne během 7,7 s a maximální rychlost činí 227 km/h.
Oba vznětové modely jsou standardně vybaveny inteligentním pohonem všech kol xDrive. Integrovaná funkce Hill Descent Control umožňuje BMW X2 automaticky udržovat požadovanou rychlost při strmých sjezdech tím, že za řidiče brzdí. Ten pak může věnovat pozornost řízení.
Vznětový 2litrový motor pod kapotou BMW X2 xDrive25d generuje výkon 170 kW/231 k a špičkový točivý moment 450 Nm. Navzdory tomu, že v kombinovaném cyklu spotřeby paliva produkuje na každý kilometr pouze 139–133 gramů CO2, zrychlí vznětová vlajková loď BMW X2 z klidu na 100 km/h během impozantních 6,7 s. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Veškeré modely se samočinnou převodovkou mohou být také volitelně vybaveny řadicími páčkami na sportovním volantu, umožňujícími řídit mimořádně agilní BMW X2 ještě sportovněji. S koeficientem odporu pouhých 0,28 je BMW X2 xDrive20d jedním z nejvíce aerodynamicky účinných vozů v celém segmentu. Tento vůz generuje maximální výkon 140 kW/190 k a jeho muskulaturních 400 Nm točivého momentu je v přímém rozporu s kombinovanými emisemi CO2, které dosahují pouhých 126–121 g/km.
Další atraktivní varianty BMW X2 se k portfoliu sportovně aktivního kupé SAC připojí na začátku roku 2018 – v podobě tříválcového motoru modelu X2 sDrive18i a čtyřválců X2 xDrive20i, X2 sDrive18d a X2 xDrive18d. Výkony zážehových modelů se pohybují od 103 kW/140 k v případě modelu X2 sDrive18i (s manuální převodovkou, kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–6,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 144–138 g/km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, kombinovaná spotřeba: 6,2–5,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 141–135 g/km) až po 141 kW/192 k v modelu X2 xDrive20i (kombinovaná spotřeba: 6,2–6,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 142–138 g/km). V případě připravovaných vznětových motorizací X2 sDrive18d (s manuální převodovkou, kombinovaná spotřeba: 4,6–4,5l 100 km, kombinované emise CO2: 121–119 g/km, s osmistupňovou převodovkou Steptronic, kombinovaná spotřeba: 4,7–4,5 l/100 km, kombinované emise CO2: 124–118 g/km) a X2 xDrive18d (kombinovaná spotřeba paliva: 5,2–4,8 l/100 km, kombinované emise CO2: 137–128 g/km) výkon dosahuje shodných 110 kW/150 k.
« Mitsubishi představilo nový Evolution. Je to ale elektrický crossover! TEST ojetiny Mercedes-Benz E250 CDI Coupé – Nadčasové auto, které budete milovat. »