BMW X1 – Sedmimístná varianta poprvé vyfocena
Nedávno BMW představilo nejzákladnější model řad X, tedy X1. Poptávka po tomto segmentu je však tak vysoká, že v BMW neotálejí a zanedlouho přijde nový model. Stane se jím prodloužená X1, která zákazníkům nabídne celkem 7 míst k sezení a větší zavazadlový prostor.
Interiér a i technické vymoženosti se očekávají stejné, jako v nové X1:
BMW X1 přechází na platformu městského vozu 2 Active Tourer. Označení xDrive a sDrive zůstává, sDrive však pouze v podání auta s předním náhonem. Do základní nabídky se dostal i tříválec.
Předního náhonu se bát nemáme, protože je vyladěn tak, aby zůstal pořád stejný zážitek z řízení, což je prakticky nemožné. Podívejte se, jak například dopadla první předokolka od BMW v našem redakčním testu. Vnitřek je však oproti minulé generacci X1 prostornější a pocitově vzdušnější, naboptnaly i jeho exteriérové tvary.
Zákazníci si budou moct volit mezi třemi stupni výbavy. První je Sport Line, druhý Xline a poslední nejdražší je M Sport. Poslední zmíněný paket nabízí 18′ palcová kola z lehkých slitin, aerodynamičtější a vzhledově agresivnější prvky, matné detaily, alcantarová sedadla apod. Nejvýraznější změnou však bude nižší a tužší adaptivní podvozek, silnější brzdy apod.
Základní model má látková sedadla a 6.5 palcový displej infotainmentu iDrive. Za příplatek však bez problému dostanete kožená sedadla Dakota nebo dřevěné obložení Oak Grain.
2016 X1 se může pochlubit také několika technologiemi včetně nově volitelného head-up displeje, balíčkem Driving Assistant Plus, který přidává Active Cruise Control (s funkcí Stop & Go), Lane Departure Warning, Traffic Jam asistent, systém varování před kolizí a varování před nebezpečně jdoucími chodci.
Co se ukáže pod kapotou:
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní (110 kW) a 330 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 190 koní (139 kW) a 400 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 231 koní (170 kW) a 450 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový zážehový čtyřválec s výkonem 192 koní (141 kW) a 280 Nm točivého momentu
- 2,0-litrový zážehový čtyřválec s výkonem 231 koní (170 kW) a 350 Nm točivého momentu
.
« Ferrari zvýší produkci o 30% Mercedes-Benz 450 GLE AMG 4MATIC oficiálně odhalen – Má 367 koní »