BMW vyvíjí revoluční spalovací motor, který částečně připomíná starý diesel
BMW nejenže neodmítlo spalovací motory, ale aktivně pracuje na jejich další generaci. Ta by mohla být vybavena technologií předkomůrky, kterou už patentovalo. Tato technologie se již objevila v několika modelech značky Maserati.
Na rozdíl od Audi, Volva, Cadillacu nebo Jaguaru, BMW nikdy neoznámilo, kdy plánuje přejít výhradně na elektromobily. Přistupuje k tomu více pragmaticky, protože Evropa, kde mají být spalovací motory zakázány v roce 2035, není celý svět a ne všude mohou elektrická auta plně nahradit vozidla se spalovacími motory. Z tohoto důvodu BMW pracuje na zcela nové generaci benzinových motorů. Tyto motory zahrnují patentovanou technologii, kterou automobilka z Mnichova nedávno registrovala, jak informuje německý Auto Motor und Sport.
Princip spalování je podobný starším dieselovým motorům, kde se směs nafty a vzduchu zapálila v tzv. předkomůrce. Tím se dosáhlo plynulejšího chodu motoru ještě před zavedením přímého vstřikování paliva pod vysokým tlakem. BMW však plánuje použití předkomůrky u benzinových motorů. Přesto nejde o zcela nový koncept, protože Maserati už tuto technologii používá ve svém šestiválci Nettuno, který najdeme v modelech MC20, Grecale Trofeo a nových GranTurismo a GranCabrio. Změny se tak pravděpodobně budou týkat jen detailů.
Spalovací prostor bude rozdělen na dvě komory. Zážeh proběhne v předkomůrce pomocí speciální zapalovací svíčky s dvěma elektrodami, což zlepší odvod tepla a zabrání samovznícení. Poté se plameny z předkomůrky rozšíří do hlavní spalovací komory a zapálí hlavní směs paliva. BMW tvrdí, že tato technologie zvýší tepelnou účinnost motoru, sníží spotřebu paliva, zvýší výkon a prodlouží životnost motoru. Lze ji použít u široké škály motorů, od malých tříválců až po osmiválce.
.« Čína se kvůli clům na dovoz elektromobilů do EU obrátí na obchodní organizaci Výsuvné kliky dveří mohou být nebezpečné, varuje ADAC »