BMW řady 2 Cabrio
BMW vnáší do segmentu kompaktních prémiových vozů nezaměnitelnou formu radosti z jízdy v podobě nového BMW řady 2 Cabrio, které disponuje výkonnými motory, propracovaným podvozkem, pečlivě navrženým rozložením hmotnosti a pro daný segment unikátním zadním pohonem. Výraznými rozpoznávacími prvky kabrioletů značky BMW jsou elegantně sportovní vzhled a intenzivní zážitky z jízdy s volným nebem nad hlavou. BMW řady 2 Cabrio posouvá dynamiku a radost z jízdy v otevřeném voze na zcela novou úroveň. Výkonné motory, specifické proporce tohoto kompaktního čtyřmístného vozu, nápadité křivky a pověstný charakter automobilu, který plynulým obepnutím prostoru pro posádku připomíná motorový člun – to jsou charakteristické rysy BMW řady 2 Cabrio, jež společně posouvají laťku v oblasti dynamiky a estetiky o další kus dál.
BMW řady 2 Cabrio jde v zajetých stopách průkopníka a nezpochybnitelného premianta této třídy: BMW řady 1 Cabrio vstoupilo na trh jako vůbec první prémiový kabriolet kategorie kompaktních vozů a po celou dobu dokázalo vzdorovat marným útokům pozdějších uchazečů o jeho pozici. Nakonec se ho vyrobilo více než 130 tisíc kusů. Vývojový tým BMW řady 2 Cabrio stavěl na základech, které se u předchozího úspěšného modelu ukázaly jako klíčové. BMW řady 2 Cabrio však přináší více elegance, dynamiky a ostřejšího designu, společně s výrazným zlepšením v oblasti akcelerace, ovladatelnosti a hospodárnosti, oproti svému předchůdci nabízí také znatelně vyšší jízdní komfort, praktičnost a modernější prvky výbavy.
Mezigenerační pokrok je ihned patrný na vzhledu nového vozu a jeho dynamických schopnostech. Navíc, BMW řady 2 Cabrio, stejně jako nedávno představené BMW řady 2 Coupé, míří svým zaměřením v porovnání s BMW řady 1 na zcela jiné skupiny zákazníků. Vymezení vůči BMW řady 1 je patrné v oblasti designu i v bohatém výběru výkonných motorů. Tak jako v případě Coupé, specifický charakter tohoto vozu zosobňuje označení modelové řady. Číslice 2 má v historii značky BMW zvláštní význam, a protože BMW 02 se objevilo před více než 45 lety, toto označení od té doby představuje mimořádné sportovní jízdní zážitky v kompaktním voze. Od roku 1966, kdy bylo BMW 02 poprvé představeno, se stalo synonymem pro sportovní a agilní ovládání – a do roku 1967 si zákaznici mohli tyto přednosti užívat také s otevřenou střechou. Specializovaná karosárna Baur věnovala vývoji otevřených variant modelu BMW 02 nemálo úsilí a její kabriolety zůstaly ve výrobě až do roku 1975.
Exteriér BMW řady 2 Cabrio nese typické designové rysy čtyřmístného mnichovského kabrioletu. Protažené křivky zvýrazňují eleganci nového modelu, zatímco atleticky tvarované plochy podtrhují jeho dynamické schopnosti na silnici. Elektricky ovládaná plátěná střecha se skládá do prostoru za kabinou. Po uzavření krytu vznikne plynule spojený povrch, jemně obepínající prostor pro posádku. Toto řešení nápadně připomíná výkonné motorové čluny. Typická, směrem vzad posunutá pozice sedadel přináší specificky příjemný zážitek z jízdy s otevřeným automobilem – intenzivní kontakt se sluncem a větrem je dalším klíčovým faktorem kabrioletů značky BMW.
S délkou 4432 mm je BMW řady 2 Cabrio o 108 mm delší než BMW řady 1 a o 72 mm delší než předchozí kabriolet BMW řady 1 Cabrio. Znatelný nárůst oproti předchozímu modelu vykazuje také šířka, rozvor a rozchod, což má za následek výrazné, elegantně protažené a atletické proporce.
Řada inovací na palubě BMW řady 2 Cabrio umožňuje vozu vynikat v mnoha nových oblastech. Například BMW M235i Cabrio, poháněné řadovým šestiválcem o výkonu 240 kW/326 k, je prvním otevřeným modelem z dílny BMW M Performance, zatímco BMW 220d Cabrio se v rámci kategorie kompaktních prémiových vozů značky BMW může poprvé pochlubit novým vznětovým motorem. Pohonná jednotka o výkonu 140 kW/190 k je standardně spojena s rovněž novou šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek je k dispozici zdokonalená osmistupňová převodovka Steptronic. BMW řady 2 Cabrio konkurenci válcuje také v oblasti inteligentního propojení. Mapové podklady pro na přání nabízený navigační systém Professional mohou být vůbec poprvé aktualizovány bezdrátově pomocí mobilního připojení, takříkajíc „vzduchem“.
Zvýšená tuhost karoserie zlepšuje jak ovladatelnost vozu, tak i jeho pasivní bezpečnost. Karoserie BMW řady 2 Cabrio se v porovnání se svým předchůdcem vyznačuje o 20 % vyšší torzní tuhostí a 10% nárůstem pevnosti v ohybu. Neméně zásadní jsou vylepšení v oblasti konstrukce a výběru materiálu, na něž byl aplikován přístup inteligentní lehké konstrukce. Opatření, jako je například promyšlené využívání pevnostních a vysokopevnostních ocelí, zvyšují tuhost karoserie, zatímco současně snižují hmotnost.
Extrémně tuhé A-sloupky s výztužnými prvky a nýty vyrobené z ocelitvářené za tepla hrají v ochraně posádky klíčovou roli. V případě, že se automobil převrátí, A-sloupky, společně s vystřelovacími ochrannými oblouky za opěrkami druhé řady sedadel, které se aktivují ve zlomku sekundy, vytvoří pro posádku vozu ochranný prostor. Ochranné oblouky se aktivují automaticky ve chvíli, kdy elektronika zaznamená potenciální nebezpečí převrácení vozu. Pružinové ochranné oblouky se aktivují elektromagneticky. Systém ochrany při převrácení tvoří součást celkové bezpečnostní koncepce, která bere v úvahu všechny další myslitelné formy nehody a všemi dostupnými prostředky se snaží zajistit maximální úroveň ochrany. Extrémně odolné nosné struktury, přesně definované zátěžové body, velkorysé deformační zóny a vysoce účinné zádržné systémy společně zaručují, že v případě nehody je síla nárazu absorbována a rozložena s maximální efektivitou. Mezitím speciální deformační zóny v motorovém prostoru a aktivní kapota zaručují optimální ochranu chodců. V případě srážky s chodcem nebo cyklistou se zadní část kapoty automaticky nadzvedne, čímž se výrazně sníží riziko jeho poranění. Bezpečnostní prvky v interiéru zahrnují přední a boční airbagy kombinované s hlavovými, které jsou integrovány do opěradel předních sedadel, tříbodové bezpečnostní pásy pro všechna sedadla, omezovače napínací
síly, předpínače pásů na předních sedadlech a také úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech. Standardně nabízená kontrola tlaku v pneumatikách kontroluje únik tlaku v jednotlivých pneumatikách a řidiče o něm informuje rozsvícením signální kontrolky mezi přístroji. Plátěná střecha se složí a natáhne během 20 sekund, a to i během jízdy.
S představením BMW řady 2 Cabrio se v kompaktních modelech značky BMW poprvé objevuje vznětový čtyřválec nové generace. Tento nový 2,0litrový motor, nabízený v modelu BMW 220d Cabrio, disponuje výkonem 140 kW/190 k. Zájemci mohou volit také mezi zážehovými motory BMW 228i Cabrio (180 kW/245 k) a BMW 220i Cabrio (135 kW/184 k). Součástí nabídky je rovněž řadový šestiválec BMW 235i Cabrio s výkonem 240 kW/326 k (viz kapitola 6). Všechny motory lze kombinovat s osmistupňovou převodovkou Steptronic, která je v rámci kategorie kompaktních vozů jediná svého druhu a ve srovnání se standardní šestistupňovou manuální převodovkou přináší další snížení spotřeby paliva a emisí.
BMW 228i Cabrio: špičkový výkon a typická radost z jízdy.
Zážehový dvoulitrový čtyřválec modelu BMW 228i Cabrio generuje díky technologii BMW TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, vysokotlakému přímému vstřikování paliva, plně variabilnímu časování ventilů VALVETRONIC a variabilnímu časování vačkového hřídele Double-VANOS výkon 180 kW/245 k v rozmezí 5000 až 6500 1/min. Jeho maximální točivý moment 350 Nm je dostupný v rozsahu 1250 až 4800 1/min. BMW 228i Cabrio zvládne sprint 0–100 km/h za 6,1 s. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,8 l/100 km (emise CO2: 159 g/km). Je-li vůz vybaven volitelnou osmistupňovou převodovkou Steptronic, která nabízí ještě lepší rovnováhu mezi výkonností a spotřebou, jsou hodnoty ještě lepší – zrychlení 0–100 km proběhne za 6,0 s, spotřeba paliva a emise CO2 dosahují 6,6 l/100 km, respektive 154 g/km.
BMW 220i Cabrio: síla a výkon na požádání, působivá hospodárnost.
Mezi přednosti zážehového čtyřválcového motoru BMW 220i Cabrio patří optimální výkon, schopnost dosahovat vysokých otáček a mimořádná hospodárnost. Maximální výkon motoru 135 kW/184 k je dostupný v rozmezí 5000 až 6250 1/min a točivý moment svého maxima 270 Nm dosahuje mezi 1250 a 4500 otáčkami za minutu. BMW 220i Cabrio zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,5 s (převodovka Steptronic: 7,6 s). Kombinovaná spotřeba paliva (podle zkušebního cyklu
EU a v závislosti na rozměru pneumatik) se pohybuje mezi 6,8 a 6,5 l/100 km (převodovka Steptronic: 6,4–6,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 oscilují v rozmezí 159 až 152 g/km (převodovka Steptronic: 149 až 144 g/km).
BMW 220d Cabrio: nejnovější generace vznětového čtyřválcového motoru.
V BMW 220d Cabrio si svou premiéru v segmentu kompaktních vozů BMW odbývá nový člen rodiny pohonných jednotek BMW. Nový vznětový čtyřválec se oproti svému předchůdci může pochlubit vyšším výkonem a zlepšenou hospodárností. Motor je vybaven špičkovými technologiemi BMW TwinPower Turbo, maximální výkon dosahuje 140 kW/190 k při 4000 1/mim. Ve srovnání s BMW 120d Cabrio jde o 10% nárůst. Maximální točivý moment 400 Nm (plus 50 Nm) je připraven v rozmezí 1750 až 2500 1/min. Hliníkový blok motoru je pro nižší vnitřní tření vybaven tepelně zalisovanými vložkami válců. Nový motor disponuje systémem přeplňování s ještě nižší spotřebou paliva a také zdokonaleným přímým vstřikováním paliva common-rail, jehož solenoidové vstřikovače pracují s maximálním plnicím tlakem 2000 bar. Nový motor je rovněž o dva kilogramy lehčí a vyznačuje se kultivovanějším chodem. Nový vznětový čtyřválec rozjede BMW 220d Cabrio z 0 na 100 km/h za 7,5 s (převodovka Steptronic: 7,4). Kombinovaná spotřeba paliva (podle zkušebního cyklu EU a v závislosti na rozměru pneumatik) klesla na hodnoty v rozmezí 4,7 až 4,4 l/100 km (převodovka Steptronic: 4,4–4,1 l/100 km) a emise CO2 se pohybují mezi 124 a 116 g/km (převodovka Steptronic: 116 až 108 g/km).
BMW M235I Cabrio: Adrenalinový zážitek.
Nabídka automobilů BMW M Performance se i nadále rozrůstá. Po dvou modelech BMW X, dvou vozech postavených na BMW řady 5 a BMW řady 1, a také modelu BMW 235i Coupé, se představuje úplně první otevřený model BMW M Performance nabízející charakteristické zážitky M. BMW M235i Cabrio rozproudí adrenalin všem příznivcům motorsportu svým řadovým šestiválcem M Performance TwinPower s výkonem 240 kW/326 k, který je schopen vůz katapultovat z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Pokud je automobil vybaven na přání dodávanou sportovní převodovkou Steptronic, čas potřebný ke zdolání rychlosti 100 km/h se zkrátí na 5,0 s. BMW M235i Cabrio posouvá vášeň a adrenalinové zážitky z dynamické jízdy kabrioletem na zcela novou úroveň. Stejně jako stájový kolega BMW M235i Coupé, také čtyřmístné Cabrio vykazuje výrazný a jedinečný charakter, vzešlý z mnohaletých zkušeností BMW M GmbH jakožto výrobce vysoce výkonných sportovních automobilů pro každodenní použití. Díky tomuto exkluzivnímu know-how BMW M235i Cabrio nabízí dokonalou rovnováhu mezi výkonem, konstrukcí podvozku a aerodynamickými vlastnostmi.
Bezkonkurenční v segmentu kompaktních vozů: osmistupňová převodovka Steptronic a osmistupňová sportovní převodovka Steptronic s funkcí Launch Control.
Všechny motory jsou standardně spojené se šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativně mohou být na přání vybaveny osmistupňovou převodovkou Steptronic. Nová šestistupňová manuální převodovka v BMW 220d Cabrio je vybavena speciální funkcí, která při řazení srovnává otáčky motoru s otáčkami vstupního hřídele převodovky, což ve výsledku znamená nejhladší možné změny převodových stupňů. Také osmistupňová převodovka Steptronic byla zdokonalena. Pro všechny verze je v nabídce rovněž extra rychlá osmistupňová sportovní převodovka Steptronic. Řadicí páčky na volantu umožňují v případě potřeby rychlou manuální volbu převodových stupňů, zatímco funkce závodního startu Launch Control nabízí nejlepší možnou trakci a dynamiku při rozjezdu z místa.
Na přání je k dispozici Adaptivní M podvozek s elektronicky ovládanými tlumiči a M sportovní podvozek s extra tuhými tlumiči a pružinami. Oba podvozky jsou ve srovnání s běžným podvozkem o 10 mm blíže silnici. V nabídce je také sportovní, o 20 mm snížený podvozek BMW M Performance.