BMW představilo ultimátní M3 CS. Má 460 koní a je lehčí.
Nová speciální edice BMW M3 CS nabízí skvělé vyvážení vysokého výkonu a neomezené každodenní praktičnosti. Inženýři BMW M GmbH zároveň dokázali pečlivě vyrobenými modifikacemi zintenzivnit dynamický a emocemi naplněný charakter BMW M3. Například rozsáhlé použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) udrželo hmotnost nového BMW M3 CS na extrémně nízké úrovni. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 1585 kg (podle normy EU, bez řidiče). Z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny CFRP je také vyrobena značná část karoserie, včetně přední kapoty, která je ve výsledku o 25 % lehčí, než v případě běžného BMW M3. Dlouholeté zkušenosti BMW v oblasti výroby karbonových dílů a plastů vyztužených uhlíkovými vlákny přinesly v případě BMW M3 CS své ovoce. Střecha vyrobená z uhlíkových kompozitů je sama o sobě o šest kilogramů lehčí než běžná střecha z ocelového plechu. Dalším přínosem tohoto extrémně lehkého a zároveň pevného materiálu je odpovídající snížení těžiště vozu, které BMW M3 CS propůjčuje ještě agilnější ovladatelnost.
Zadní část se vyznačuje přepracovaným zadním spoilerem s Gurneyho lištou z nelakovaného karbonu. Tato aerodynamická odtrhová hrana vede přes celý okraj víka zavazadlového prostoru a výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě. V zájmu každodenní praktičnosti není BMW M3 vybaveno ochrannou klecí proti převrácení.
Vynikající dynamika nového BMW M3 nespočívá pouze v přepracovaném zavěšení ve srovnání s M3 s paketem Competition (tlumiče a pružiny), ale také v mírném nárůstu výkonu řadového šestiválce. V BMW M3 CS dosahuje výkonu 460 k, což je o 10 koní více než v případě BMW M3 s paketem Competition. Maximální točivý moment se zvýšil o 50 Nm na 600 Nm. Nezaměnitelný zvuk pohonné jednotky M je úkolem pro M sportovní výfuk, který byl pro verzi CS speciálně vyladěn a jehož čtveřice koncovek skvěle ladí se zadním difuzorem z uhlíkového kompozitu.
Hnací sílu motoru na zadní kola nového BMW M3 CS přenáší osvědčená sedmistupňová M dvouspojková převodovka Drivelogic. Extrémně rychlé změny převodových stupňů znamenají, že nedochází k přerušení přenosu hnací síly, zatímco funkce M Launch Control zaručuje dokonalý pevný start. Převodovka M DCT pracuje plně automaticky, ovšem na volantu jsou umístěny také řadicí páčky pro případ, že na pořad dne přijde manuální řazení rychlostních stupňů. Aby se 7stupňová převodovka dokázala vypořádat i s těmi nejnáročnějšími provozními podmínkami, je vybavena speciálním chladičem oleje.
Technicky vyspělý podvozek BMW M3 CS je vybaven M aktivním diferenciálem. Elektronicky řízená vícelamelová spojka tohoto diferenciálu reguluje jeho svornost a dále zvyšuje vynikající trakci a stabilitu vozu. Její řídicí jednotka komunikuje se systémem DSC a zohledňuje polohu plynového pedálu, rychlost otáčení kol a stáčivost vozu. Aktuální jízdní dynamice se přizpůsobuje s extrémní přesností a bleskovou rychlostí. Podvozek nového BMW M3 CS je do značné míry stejný jako podvozek BMW M3 s paketem Competition, ale zahrnuje také exkluzivní úpravy pro tento speciální model, nabízející ještě sportovnější nastavení. Mezi význačné vlastnosti patří jeho nízká hmotnost, což je výsledkem lehké hliníkové konstrukce, a mimořádná tuhost zavěšení náprav. Vpředu je použito lehké zavěšení s dvojitými spodními rameny a vzadu pětiprvková náprava. Ramena a těhlice jsou vyrobeny z kovaného hliníku. Dvojité pružné zavěšení zadního diferenciálu a pevné šroubové spojení zadního pomocného rámu s karoserií dokazují, že v případě tohoto vozu byly použity vyloženě závodní technologie.
Nové BMW M3 CS standardně obouvá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s nestejným rozměrem (265/35 R 19 vpředu a 285/30 R 20 vzadu). Polozávodní pneumatiky jsou navrženy tak, aby dokázaly přenést hnací síly na povrch vozovky s neuvěřitelnou precizností a zároveň řidiči poskytovaly co největší zpětnou vazbu. Stejně jako model M3, je také nové BMW M3 CS standardně nabízeno s M brzdami s plovoucími kotouči. Čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístkové vzadu nabízejí vynikající brzdnou sílu, vysokou odolnost proti vadnutí a bezvadnou dávkovatelnost. Brzdy s plovoucími kotouči jsou mnohem lehčí než jejich běžné ekvivalenty, což znamená další snížení neodpružené hmotnosti, a tím i přesnější ovladatelnost. BMW M3 CS je volitelně k dispozici s M karbon-keramickými brzdami. Tyto brzdy jsou vybaveny šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, jsou ještě lehčí, dokáží odolat extrémnímu zatížení na závodním okruhu a mají delší životnost.
Bohaté použití alcantary a dvoubarevného koženého čalounění v kombinaci Silverstone/černá umožnilo vývojovým inženýrům a designérům BMW M GmbH vytvořit interiér plný podmanivé sportovní atmosféry. Proto je startování motoru prostřednictvím nového červeného tlačítka start/stop mimořádně trefným doplňkem. Stanoveným cílem bylo maximálním způsobem odstrojit interiér a tím docílit výrazné úspory hmotnosti. A i tak, navzdory ryze sportovnímu pojetí interiéru BMW M3 CS, které se odráží také v lehkých M sportovních sedadlech, se cestující nemusí obejít bez takových prvků výbavy, jakými jsou automatická klimatizace nebo vysoce kvalitní, specificky upravený audiosystém Harman Kardon.
Speciální edici BMW M3 lze objednávat od ledna 2018. Vysokovýkonný sedan, který kvůli výrobním faktorům vznikne v omezeném počtu přibližně 1200 kusů, se bude vyrábět od března 2018 v továrně BMW v Regensburgu.
« Škoda již vyrobila milion aut, letos opět dříve než kterýkoliv rok předtím Mercedes-Benz začal prodávat pick-up třídy X. »