BMW představilo novou definici automobilového luxusu. Model X7 mísí přepychový vzhled, exkluzivitu a prostornost
BMW představilo novou definici automobilového luxusu. BMW X7 mísí přepychový vzhled, exkluzivitu a prostornost s praktičností a agilními jízdními vlastnostmi, jaké zákazníci od vozu kategorie SAV (Sports Activity Vehicle) očekávají. Největší model BMW řady X využívá pokrokové pohonné jednotky a podvozek, plus velkorysý prostor ve všech třech řadách sedadel, luxusní interiér a pokročilé prvky výbavy k tomu, aby nabídl bezkonkurenční zážitek z jízdy a interiéru. Nový designový jazyk BMW přenáší moderní eleganci luxusních modelů značky na nové BMW X7 a vyzařuje z něj vizuální vyváženost, sebedůvěru a dominantní autoritu.
Nové BMW X7 představuje další etapu v pokračující modelové ofenzivě prémiové automobilky v segmentu luxusních automobilů. Výraznější pozice v kategorii a systematická expanze modelového portfolia BMW řady X patří mezi klíčové oblasti, které si společnost BMW Group vytyčila jako součást strategie NUMBER ONE > NEXT s cílem zajistit trvale udržitelný rozvoj světových automobilových trhů. Nové BMW X7 se bude vyrábět v americkém výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. Toto centrum výroby vozů BMW řady X produkuje také BMW X3, BMW X4, BMW X5 a BMW X6. Prodeje nového BMW X7 začnou po celém světě v březnu 2019.
Rozsáhlé vnější rozměry nového BMW X7 posouvají luxus na novou úroveň. Model X7 svou délkou 5151 mm, šířkou 2000 mm, výškou 1805 mm a rozvorem 3105 mm vyzařuje harmonické proporce a zcela jasně se stává vrcholným představitelem modelů BMW řady X. Výrazný vzhled nového BMW X7 podtrhuje vzpřímená přední část, zatímco chromové prvky, které vozidlo zdobí a ještě více zesilují jeho unikátní charakter, jsou dalšími atributy ovlivňujícími osobitý vzhled vozu. Nové použití tvarů, kterým dominují jasně strukturované plochy a precizní linie, propůjčují BMW X7 jeho moderní a progresivní auru. Přední části nového BMW X7 dominuje největší maska chladiče ve tvaru ledvinek, jaká kdy byla použita na některém z modelů značky. Společně s nízkými přední světlomety, zasahujícími až k masce chladiče, zdůrazňují šířku vozu a vytvářejí tak nenapodobitelný výraz vozu. Nové BMW X7 je standardně vybaveno LED světlomety, zatímco laserové světlomety BMW Laserlight s adaptivní funkcí jsou součástí volitelné výbavy. Tento systém využívá pro optimalizaci funkce dálkových světlometů laserové moduly a funkci Selective Beam, díky čemuž světelný paprsek dálkových světlometů neoslňuje ostatní řidiče a přitom dosvítí až do vzdálenosti 600 m. Modré prvky ve tvaru písmene X, které rozdělují šestiúhelníkové světelné zdroje uvnitř dobře známých dvojitých světlometů BMW, jsou výrazným vizuálním vyjádřením. Vozy se standardní výbavou mají spodní nasávací otvor doplněn o chromovou lištu. Výbavová linie Design Pure Excellence se vyznačuje trojrozměrnou variantou lišty, která se vnějších okrajích stoupá vzhůru. Součástí předního nárazníku jsou v rozích nenápadně umístěná úzká LED mlhová světla. Dalším specifickým prvkem designu pro tento model je výrazně zaoblený tvar kapoty motoru.
Rozměrná boční okna a dlouhé, dynamicky tvarované střešní linie nového BMW X7 při pohledu z boku dávají vyniknout prostornému a prosvětlenému interiéru. Zadní dveře jsou delší než přední a zdůrazňují prostornost zadní části tohoto SAV, a současně usnadňují nastupování a vystupování z vozu. Jasně rozvržené plochy a výrazná boční linie, stoupající směrem k zadní části, jsou charakteristickými prvky nového designového jazyku. Všestranná funkčnost nového BMW X7 je zdůrazněna dostatečnou světlou výškou a volitelnými střešními ližinami. Mezi prvky zvyšující eleganci a exkluzivitu vozu patří chromové lišty lemující dveřní prahy a procházející od vzduchových průduchů Air Breathers až k zadní části vozu. Charakteristické jsou též zaoblené tvary blatníků lakovaných v barvě vozu, v nichž jsou umístěna kola z lehké slitiny s rozměrem až 22 palců. Velké rozměry nového BMW X7 jsou vyjádřeny také v zadní části, která je dělena vodorovnými linkami a ohraničena svisle oddělenými hranami. Nízká zadní LED světla jasným způsobem rozdělují zadní partie. Prostor mezi nimi vyplňuje chromová lišta – designový prvek, který se již dříve objevil v zadní části luxusní limuzíny BMW řady 7. Výrazem exkluzivity výbavové linie Design Pure Excellence jsou elegantní koncovky výfuku a ochrana podvozku mezi nimi. Nové BMW X7 je standardně vybaveno 20“ koly z lehké slitiny. Na seznamu volitelné výbavy figuruje množství 21“ a 22“ kol z lehké slitiny.
Velkorysý vnitřní prostor ve všech řadách sedadel. Sedm míst k sezení je standardní výbavou. Druhou řadu sedadel lze volitelně naspecifikovat jako dvě samostatná komfortní sedadla. Nekompromisní je prostor ve třetí řadě sedadel s loketními opěrkami, držáky na nápoje a USB zdířkami. Všechna sedadla jsou elektricky nastavitelná. Standardní výbavou je kožené čalounění Vernasca. Objem zavazadlového prostoru lze zvětšit z 326 na 2120 litrů. Pečlivě navržené možnosti individualizace umožňuje výbavová linie Design Pure Excellence, M sportovní paket a pro tento model specifické výbavové prvky BMW Individual. Čtyřzónová klimatizace, prostorové osvětlení a trojdílná prosklená panoramatická střecha jsou součástí standardní výbavy, volitelně je v nabídce pětizónová automatická klimatizace, paket Ambient Air, prosklená panoramatická střecha Sky Lounge, ovladače se skleněnými povrchy, audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System a zadní zábavní systém Professional. Vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči je součástí standardní výbavy, integrální BMW aktivní řízení a systém Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory představuje volitelnou výbavu. M sportovní diferenciál je u BMW X7 M50d součástí standardní výbavy, u BMW X7 xDrive50i a u BMW X7 xDrive40i součástí volitelné
výbavy.
Kompletní nabídka nejmodernějších asistenčních systémů. Aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, Driving Assistant Professional s asistentem pro řízení a udržování vozu v jízdním pruhu, asistent při změně jízdního pruhu a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru. Nejnovější generace Head-Up displeje. Asistent pro nouzové zastavení Emergency Stop Assistant (v Evropě není v nabídce). Parkovací asistent včetně kamery a couvacího asistentu je součástí standardní výbavy. BMW Live Cockpit Professional s konceptem ovládání BMW Operating System 7.0 jako standardní výbava. Plně digitální přístrojový panel a kontrolní displej s 12,3“ displeji. Koncept ovládání BMW Operating System 7.0 umožňuje intuitivní a multimodální obsluhu prostřednictvím dotykového displeje, ovladače iDrive, tlačítek na volantu, mluveného slova a gest. BMW Inteligentní osobní asistent plní roli digitálního spolujezdce a palubního experta. Ovládá se přirozenými hlasovými pokyny. BMW digitální klíč zákazníkům umožňuje používat chytré telefony pro přístup do vozu a nastartování jeho motoru. Remote Software Upgrade bezdrátově aktualizuje funkce vozu.
Modelové verze v době uvedení na trh:
BMW X7 xDrive40i:
Zážehový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2998 cm3,
výkon: 250 kW/340 k při 5500–6500 1/min,
max. točivý moment: 450 Nm při 1500–5200 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 6,1 s,
nejvyšší rychlost: 245 km/h.
BMW X7 xDrive50i (není k dispozici v Evropě):
Zážehový V8, osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 4395 cm3,
výkon: 340 kW/462 k při 5200–6000 1/min,
max. točivý moment: 650 Nm při 1500–4750 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 5,4 s,
nejvyšší rychlost: 250 km/h.
BMW X7 xDrive30d:
Vznětový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2993 cm3,
výkon: 195 kW/265 k při 4000 1/min,
max. točivý moment: 620 Nm při 2000–2500 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 7,0 s,
nejvyšší rychlost: 227 km/h.
« Elektromobily pomalu dobývají svět. Tyto jsou zajímavou a dostupnou volbou Britský průzkum odhalil nejspolehlivější auta současnosti »