BMW představilo facelift řady 8
Díky výrazným designovým úpravám exteriéru a v mnoha detailech vylepšenému interiéru vyladil prémiový výrobce automobilů BMW vlastnosti svých luxusních sportovních vozů. Designu exteriéru, který je stejně dynamický jako elegantní, dominuje přepracovaná přední část. Všechny modelové varianty nového BMW řady 8 Coupé, nového BMW řady 8 Cabrio a nového BMW řady 8 Gran Coupé jsou nově standardně vybaveny M sportovním paketem. To znamená, že také interiér ještě intenzivněji ztělesňuje typickou radost z jízdy. Komfort ovládání a konektivitu zlepšuje zvětšený 12,3palcový kontrolní displej systému BMW iDrive.
Luxusní sportovní vozy BMW řady 8 více než kdy jindy ztělesňují vášeň pro inspirující dynamiku a exkluzivní styl. BMW maska chladiče v podobě podsvícených ledvinek „Iconic Glow“, která je standardní výbavou všech modelových variant, nyní mimořádným způsobem zvýrazňuje vzhled vozu. Uvnitř podtrhuje luxusní atmosféru kožené čalounění BMW Individual Merino, které je nyní součástí standardní výbavy.
Luxusně-sportovní vůz ve třech karosářských provedeních.
Nové vydání BMW řady 8 představuje mimořádně emotivní impulz pro současnou modelovou ofenzivu značky v segmentu luxusních výkonných vozů. Na výběr jsou tři individuální charaktery vozu, z nichž každý nabízí vlastní osobitou interpretaci fascinující kombinace sportovního ducha a luxusu. BMW řady 8 Coupé představuje automobil klasické dvoudveřové karoserie, takže je pevně zakořeněno v tradici legendárních sportovních vozů značky a spojuje elegantní tvary s dynamickými jízdními vlastnostmi. BMW řady 8 Coupé bylo vyvinuto souběžně se závodním vozem BMW M8 GTE.
BMW řady 8 Cabrio v sobě spojuje sportovní výkonnost s nejvyšší úrovní exkluzivity a také osobitou přitažlivostí radosti z jízdy s otevřenou střechou. Jeho klasickou plátěnou střechu lze automaticky otevřít nebo uzavřít stisknutím tlačítka během 15 sekund.
Modelovou řadu završuje karosářské provedení, které kombinuje typické dynamické vlastnosti BMW s neoddiskutovatelným bonusem v podobě prostoru a vhodnosti pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Jakožto čtyřdveřový model oplývající na sportovní vůz výjimečně vysokou úrovní komfortu sezení na zadních sedadlech zaujímá BMW řady 8 Gran Coupé v segmentu luxusních vozů výjimečné postavení. Jeho jedinečné jízdní vlastnosti vyplývají ze skutečnosti, že se jedná o jediný model ve své kategorii, který technicky přímo vychází z dvoudveřového sportovního vozu – BMW řady 8 Coupé.
Výběr ze tří motorů, pohonu zadních kol a pohonu všech kol.
Pokud jde o volbu individuálního zážitku z exkluzivních dynamických vlastností BMW řady 8, existuje několik možností – kromě rozmanitosti karosářských provedení také v otázkách pohonu. Pro každý z luxusních sportovních vozů jsou k dispozici tři motory. Na vrcholu modelové řady stojí BMW M850i xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 10,8–10,6 1/100 km; kombinované emise C02: 247–242 g/km podle metodiky WLTP), BMW M850i xDrive Cabrio (kombinovaná spotřeba paliva: 10,9–10,8 1/100 km; kombinované emise CO2: 248–246 g/km podle metodiky WTLP) a BMW M850i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 11,0–10,8 1/100 km; kombinované emise CO2: 252–246 g/km podle metodiky WLTP). Hnací síla jejich motoru V8 o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k je na silnici přenášena prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol.
Třílitrový řadový zážehový šestiválec v modelech BMW 840i xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 8,8–8,5 1/100 km; kombinované emise C02: 201–195 g/km podle metodiky WLTP), BMW 840i xDrive Cabrio (kombinovaná spotřeba paliva: 9,0–8,7 1/100 km; kombinované emise C02: 205–199 g/km podle metodiky WLTP) a BMW 840i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 9,0–8,6 1/100 km; kombinované emise C02:
207–197 g/km podle metodiky WLTP) přenáší hnací sílu na všechna kola. Alternativně lze motor o výkonu 245 kW/333 k pořídit také do modelů BMW 840i Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 8,3–8,0 1/100 km; kombinované emise C02: 195–188 g/km podle metodiky WLTP), BMW 840i Cabrio (kombinovaná spotřeba paliva: 8,5–8,2 1/100 km; kombinované emise C02: 195–188 g/km podle metodiky WLTP) a BMW 840i Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 8,6–8,2 1/100 km; kombinované emise C02: 197–186 g/km podle metodiky WLTP) s klasickým pohonem zadních kol.
Hnací soustavu BMW 840d xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,5–6,2 1/100 km; kombinované emise C02: 169–163 g/km podle metodiky WLTP), BMW 840d xDrive Cabrio (kombinovaná spotřeba paliva: 6,6–6,4 l/100 km; kombinované emise C02: 174–168 g/km podle metodiky WLTP) a v BMW 840d xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,7–6,4 1/100 km; kombinované emise C02: 177–167 g/km podle metodiky WLTP) charakterizují silný zátah, hospodárnost a maximální radost z jízdy. Třílitrový řadový vznětový 6válec dosahuje maximálního výkonu 250 kW/340 k. Průběh křivky točivého momentu, spotřebu paliva a odezvu na sešlápnutí plynového pedálu navíc vylepšuje 48voltová mild hybridní technologie.
THE 8 X JEFF KOONS: Preciznost, sofistikovanost a řemeslná zručnost v omezeném počtu kusů.
Designový styl a dynamické výkony nového BMW řady 8 jsou nejen na silnici fascinující. Americkému umělci Jeffu Koonsovi posloužily jako zdroj inspirace pro jím navrženou edici BMW 850i xDrive Gran Coupé, která bude poprvé představena 17. února 2022. THE 8 X JEFF KOONS ztělesňuje preciznost, sofistikovanost a řemeslnou zručnost. Vícevrstvá povrchová úprava karoserie v jedenácti barevných odstínech vytváří vysoce expresivní celek. Působivou atmosféru interiéru současně charakterizuje ta nejjemnější kůže a další vynikající materiály spolu se sytě červenými a modrými barvami trikolory BMW M GmbH a vyrytým autorovým podpisem.
Jeffa Koonse a BMW Group spojuje více než desetileté partnerství. V roce 2010 navrhl Art Car BMW M3 GT2, který se zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans. Tento nový projekt vznikl u příležitosti 50. výročí globálního závazku BMW Group v oblasti kultury. Limitovaná edice bude vyráběna v závodě BMW Group v Dingolfingu. THE 8 X JEFF KOONS tak představuje mimořádně exkluzivní spojení umění a radosti z jízdy v luxusním sportovním voze BMW.
Svěží vzhled pro fascinující dynamické výkony.
Výrazně tvarované plochy a precizně vedené linie mají zásluhu na sportovně elegantním designu všech tří modelů BMW řady 8 a jsou v souladu s aktuálním designovým stylem značky. Jejich vzhled signalizuje dynamický výkon, exkluzivitu a progresivní estetiku. Bez ohledu na tvar karoserie je BMW řady 8 symbolem nezaměnitelného nadčasového stylu. Jen několik týdnů po uvedení třetí karosářské varianty na trh byla celá modelová řada ve čtenářských anketách časopisů Auto Bild a Bild am Sonntag oceněna „Zlatým volantem“ v kategorii „Nejhezčí automobil roku“.
BMW řady 8 Coupé vyniká nízkou siluetou a protáhle klesající linií střechy, která elegantně splývá k mohutné zádi. Dynamický jízdní potenciál dvoudveřového modelu signalizují široké boky a velký rozchod kol. Jeho střecha, volitelně z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), se vyznačuje sníženou střední částí a vyboulením nad dvojicí sedadel evokujícím klasické závodní vozy.
BMW řady 8 Cabrio se také vyznačuje dynamickými tvary vytvořenými nízkou vyztuženou plátěnou střechou. Složená plátěná střecha zabírá ve svém úložném prostoru na výšku velmi málo prostoru. Když je střecha natažena, naplno se projeví harmonický design exteriéru a interiéru.
Kromě osobitých proporcí se design exteriéru BMW řady 8 Gran Coupé vyznačuje charakteristicky řešenými boky a zádí. Čtyřdveřový model má s hodnotou 3023 milimetrů o 201 milimetrů delší rozvor než BMW řady 8 Coupé.
Přepracovaná přední část, M sportovní paket ve standardní výbavě.
Rozsáhle přepracovaný design nového BMW řady 8 Coupé, nového BMW řady 8 Cabrio a nového BMW řady 8 Gran Coupé ještě intenzivněji zdůrazňuje dynamický charakter a extravagantní projev těchto luxusních sportovních automobilů. Všechny modelové varianty jsou nyní standardně vybaveny M sportovním paketem. Díky tomu mají aerodynamicky optimalizované prvky karoserie s nárazníky a bočními prahy lakovanými v barvě karoserie. Velké přívody vzduchu ve spodní části předního nárazníku jsou nyní rozděleny vodorovnými vzpěrami. Difuzor v zadním nárazníku je lakován metalickou barvou Dark Shadow. Ještě sportovnější vzhled nyní dotvářejí 19palcová M kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky a kombinovanými pneumatikami. Kromě toho je nyní součástí standardní výbavy M sportovní brzdový systém se třmeny lakovanými modrou barvou.
Tři mimořádně výkonné modely BMW M850i xDrive Coupé, BMW M850i xDrive Cabrio a BMW M850i xDrive Gran Coupé sjíždějí z výrobní linky se specifickými M designovými prvky. Tyto modely jsou navíc nyní poprvé vybaveny aerodynamicky optimalizovanými M vnějšími zpětnými zrcátky s designem, který byl původně vyvinut výhradně pro vysokovýkonné sportovní modely BMW M8. Proudění vzduchu je navíc ještě přesněji usměrňováno spodním nástavcem předního nárazníku a u nového BMW M850i xDrive Coupé také M zadním spoilerem. Standardní výbava tří vrcholných modelů této řady navíc zahrnuje mimořádně výkonnou verzi M sportovního brzdového systému, M sportovní diferenciál a 20palcová M kola z lehkých slitin s paprsky ve tvaru Y a kombinovanými pneumatikami. Tyto prvky jsou rovněž součástí volitelného M sportovního paketu Pro pro šestiválcové modely nového BMW řady 8.
Součástí nového paketu M Performance pro osmiválcové modely jsou leskle černé prvky M Shadow Line s rozšířeným obsahem, černé brzdové třmeny, poprvé nabízené světlomety M Shadow Line s černými vnitřními plochami a černý M zadní spoiler pro BMW řady 8 Coupé.
U příležitosti 50. výročí založení společnosti BMW M GmbH jsou všechny modely nového BMW řady 8 nabízeny také s volitelnou výbavou, která naznačuje zvláštní spojení s historicky dlouhodobou vášní pro motorsport. Na přání mohou mít všechny modely nového BMW řady 8 na kapotě, víku zavazadlového prostoru a krytech nábojů kol místo obvyklých emblémů BMW historické logo „BMW Motorsport“. Výroční emblém s rozloženými půlkruhy v modré, fialové a červené barvě připomíná původní logo BMW M GmbH, které bylo poprvé použito na závodních vozech v roce 1973.
Podsvícená BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, nové barvy karoserie.
Do standardní výbavy těchto luxusních sportovních vozů patří Adaptivní LED světlomety s variabilním rozdělováním světla, adaptivní odbočovací světla a neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam. V rámci volitelné výbavy jsou nabízeny laserové světlomety BMW Laserlight s mimořádně dlouhým dosahem světelného paprsku. Přední část všech modelů nového BMW řady 8 nepřehlédnutelným způsobem zvýrazňuje nově tvarovaná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek BMW Iconic Glow. Její podsvícení vytváří světelný efekt připomínající padající vodu a přední části dodává značnou dávku extravagance. Osvětlení se aktivuje ihned po odemčení vozu a řidič jej může manuálně zapnout nebo vypnout.
Kromě toho byly přepracovány pro značku charakteristické nasávací otvory, jejichž lamely mají nyní osobitý tvar písmene U. M logo na BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek BMW M850i xDrive Coupé, BMW M850i xDrive Cabrio a BMW M850i xDrive Gran Coupé odkazuje na příslušnost k M modelům BMW a také na výkon motoru V8, který je za maskou umístěn.
Pro luxusně-sportovní vozy je na výběr ze čtyř nových barev karoserie. Šedý metalický lak Skyscraper Grey, zelený metalický lak San Remo Green, modrý metalický lak M Portimao Blue a modrý metalický lak BMW Individual Frozen Tanzanite Blue jsou dalšími variantami, které individuálně zdůrazňují moderní designový styl exteriéru.
Luxusní atmosféra sportovního vozu v nové podobě.
Při návrhu interiéru modelů BMW řady 8 bylo dosaženo jedinečné rovnováhy mezi dynamikou s orientací na řidiče a exkluzivní elegancí. Celková atmosféra interiéru kombinuje radost z jízdy, moderní estetiku a individuální luxus. Jedním z určujících prvků designu interiéru jsou jeho dopředu směřující linie. Ty jsou ještě zvýrazněny standardně dodávaným prostorovým osvětlením, které stylově osvětluje kontury palubní desky a prahů dveří.
M kožený multifunkční volant a řadicími páčkami 8stupňové automatické převodovky Steptronic Sport je nyní součástí standardní výbavy všech nových modelů BMW řady 8. U BMW M850i xDrive Coupé, BMW M850i xDrive Cabrio a BMW M850i xDrive Gran Coupé je M kožený volant vybaven pro daný model specifickým designem středové části spolu s dekorativním prošíváním v barvách BMW M GmbH. Široká středová konzola, která se zvedá směrem k přístrojové desce a zřetelně odděluje prostor řidiče a spolujezdce, pomáhá vytvářet nápadně sportovní atmosféru.
BMW řady 8 Coupé, stejně jako BMW řady 8 Cabrio, je vybaveno dvěma zadními sedadly, přičemž každé z nich se vyznačuje stylem samostatného místa. Druhá řada sedadel BMW řady 8 Gran Coupé nabízí nejen mimořádně velkorysý prostor pro nohy: mezi dvěma krajními sedadly s výrazným tvarováním a integrovanými opěrkami hlavy se nachází třetí sedadlo, které lze využít na krátkých cestách a které je vybaveno plnohodnotným bezpečnostním pásem. To znamená, že čtyřdveřový luxusně-sportovní vůz je ve skutečnosti koncipován jako 4+1. Standardní výbava tohoto vozu nyní zahrnuje čtyřzónovou automatickou klimatizaci s oddělenou regulací teploty a množství přiváděného vzduchu pro zadní sedadla.
Multifunkční sedadla a BMW Individual rozšířené kožené čalounění Merino jsou nyní standardem pro všechny verze.
M sportovní paket, který je standardní výbavou všech modelů nového BMW řady 8, dodává také interiéru auru zaměřenou na intenzivní zážitky z jízdy. Kromě M koženého volantu k tomu přispívají také M antracitové čalounění střechy, M pedály z nerezové oceli, M opěrka levé nohy řidiče a specifické podlahové koberce. Na osvětlených prahových lištách a na přístrojovém panelu je umístěno logo M a nápis „M850i“. Ve spojení s M sportovním paketem Pro pro šestiválcové modely a M Performance paketem pro osmiválcové modely je design interiéru doplněn černými bezpečnostními pásy s ozdobnými proužky v barvách BMW M GmbH.
Základní výbava šestiválcových modelů byla navíc rozšířena o multifunkční sedadla, která byla dříve standardem pouze u BMW M850i xDrive Coupé, BMW M850i xDrive Cabrio a BMW M850i xDrive Gran Coupé. Multifunkční sedadla nabízejí nejen vynikající boční oporu při dynamickém průjezdu zatáčkou, ale také vysokou úroveň komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti. Opěrky hlavy jsou opticky integrovány do opěradel a lze je podle potřeby výškově i podélně nastavit. Nastavení polohy sedáku, šířky opěradla a délky sedáku se provádí elektricky. Součástí standardní výbavy je také paměťová funkce pro sedadlo řidiče a spolujezdce. Multifunkční sedadla jsou kombinována s BMW Individual rozšířeným koženým čalouněním Merino. To je k dispozici v různých barvách, včetně obzvláště stylové verze Bicolour. Povrchy palubní desky a prahů dveří jsou rovněž standardně čalouněny kůží.
Harmonicky barevně sladěné jsou také galvanizované rámečky krajních výdechů ventilace a ozdobné lišty v oblasti vnitřních klik dveří. S tím korespondují i ovládací prvky elektricky ovládaných oken, zamykání a paměťové funkce sedadel integrované ve dveřích, které mají nyní ve všech modelech BMW řady 8 galvanicky pokovené povrchy.
BMW Live Cockpit Professional nyní s kontrolním displejem zvětšeným na 12,3 palce.
Standardní výbava nového BMW řady 8 Coupé, nového BMW řady 8 Cabrio a nového BMW řady 8 Gran Coupé obsahuje BMW Live Cockpit Professional. Je tvořen dvojicí displejů: 12,3palcovým přístrojovým panelem za volantem a kontrolním displejem, jehož úhlopříčka se nyní zvětšila z 10,25 na 12,3 palce. Dotyková funkce rozměrného kontrolního displeje umožňuje mimořádně rychlé, pohodlné a intuitivní ovládání mnoha funkcí vozu.
Součástí BMW Live Cockpit Professional je online navigační systém BMW Maps, BMW Intelligent Personal Assistant, BMW Head-Up Displej, bezdrátová integrace chytrých telefonů prostřednictvím sítě WiFi a multimediální systém. Kromě toho luxusní i progresivní charakter nových modelů BMW řady 8 dokresluje standardní výbava zahrnující Hi-Fi audiosystém, přípravu pro telefon s bezdrátovým nabíjením, klíč BMW Display Key a komfortní přístupový systém.
Široký je také výběr standardních a volitelných systémů pro automatizovanou jízdu a parkování. Nové BMW řady 8 je standardně vybaveno systémem Driving Assistant, který zahrnuje varování před čelní kolizí, varování při změně jízdního pruhu a varování před opuštěním jízdního pruhu, stejně jako funkci rozpoznávání dopravních značek Speed Limit Info s ukazatelem zákazu předjíždění. Parkovací asistent, který je rovněž součástí standardní výbavy, obsahuje couvací kameru, aktivní ukazatel vzdálenosti PDC a couvací asistent. Další volitelnou výbavou je Driving Assistant Professional, jehož nabídka funkcí zahrnuje také aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, funkci rozpoznávání barev na semaforu a automatický asistent pro omezení rychlosti, jakož i asistent řízení a vedení v jízdním pruhu.
« ŠKODA ENYAQ iV loni předjela Teslu: Elektroauta se osvědčují jako nejvhodnější vozy pro sdílení Test Toyota Hilux 2.8 D-4D: Spolehlivý tvrďák »