BMW představilo facelift modelu i3, nechybí ani sportovní verze
Nové BMW i3 ukazuje cestu vpřed, směrem k nové éře mobility. Je po celém světě uznáváno jako symbol radosti z jízdy, udržitelného rozvoje a inteligentní konektivity v prostředí městského provozu. To je také důvodem, proč se stalo nejprodávanějším elektrickým vozem v segmentu prémiových kompaktních vozů. Teď byl recept na úspěch BMW i3 dále rozvinut, a to nejen díky osvěžujícím designovým prvkům, špičkovým prvkům výbavy a novým digitálním službám, ale také rozšířením nabídky o novou modelovou variantu. Svůj debut si totiž vedle nové verze vůbec prvního od základu elektrického prémiového vozu odbude také nové BMW i3s. S vyšším výkonem, speciálně naladěným podvozkem, znatelně lepšími dynamickými parametry a specifickými designovými prvky přináší zvláště intenzivní pojetí bezkonkurenční radosti ze sportovní jízdy, kterým jsou elektrické vozy z nabídky BMW Group známy. Tím, že nabízejí prémiovou kvalitu, jedinečné zážitky z plně elektrické jízdy a nulové místní emise, spolu se zcela novou úrovní konektivity a technologií, reprezentují oba modely budoucnost městské mobility.
BMW i3 si drží pozici nejprodávanějšího vozu v kategorii prémiových elektromobilů od roku 2014 – a to nejen v Evropě, ale na celém světě. V Německu dokonce vede statistiku nových registrací mezi elektromobily obecně, taktéž od roku 2014. Nejsou to ale jen vizionářské elektrické automobily, které pomohly značce BMW i získat takovou popularitu. Jde také o inovativní řešení mobility a revoluční novou podobu prémiového charakteru, jehož klíčovým definujícím prvkem je trvalá udržitelnost. Tím, že nabízí takové produkty a zároveň zaujímá všezahrnující přístup, který bere v úvahu kompletní životní cyklus automobilu – od produkce surových materiálů přes výrobu a provoz vozidel až po pozdější recyklaci – se značka BMW i uvedla jako průkopník moderní mobility.
Elektromotor BMW eDrive ve dvou úrovních výkonu, vysokonapěťový akumulátor o vysoké kapacitě 94 Ah/33 kWh, na přání prodlužovač dojezdu.
Jízdní zážitky, které přinášejí modely BMW i, hrají nemalou roli v rostoucí přitažlivosti a popularitě elektrické mobility. Díky systematickému ladění a vylepšování umožňuje technologie BMW eDrive na palubě nového BMW i3 a nového BMW i3s řidičům užít si mobilitu bez místních emisí s úžasně bezprostředním přísunem výkonu, efektivním využitím energie a dojezdem optimalizovaným pro takovou úroveň každodenní praktičnosti, která sahá dokonce až za hranice čistě městského provozu. Oba modely využívají energii z vysokonapěťového lithium-iontového akumulátoru, který vyvinula BMW Group. Akumulátor má kapacitu 94 ampérhodin (Ah) nebo 33 kilowatthodin (kWh). Zážehový generátor, tzv. prodlužovač dojezdu, může být objednán na přání jak pro nové BMW i3, tak pro nové BMW i3s. Nové BMW i3 a BMW i3s oslaví své světové premiéry na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, který proběhne v září 2017. K zahájení globálních prodejů dojde v listopadu 2017.
Nová BMW i3 a BMW i3s mají na poměry kompaktních prémiových elektromobilů pozoruhodně dynamický charakter a dostaly také celou řadu designových vylepšení, která umocňuje jejich neobyčejně působivý vzhled. Nezaměnitelný, avantgardní design interiéru již získal kromě jiných zlatou cenu iF za produktový design a ocenění World Car Design of the Year. Nyní byl vylepšen o celou řadu vizuálních detailů, které podtrhují sportovní, vzrušující jízdní zážitky, jež tento vůz dokáže nabídnout.
Typický černý pruh BMW i, který se táhne od přední kapoty přes střechu až k zádi vozu, je nyní doplněn o A-sloupky a linii střechy taktéž v černém provedení. Nabídka barevných provedení pro zbývající části karoserie byla rozšířena o červenou metalickou barvu Melbourne a modrou metalickou barvu Imperial. Vedle těchto dvou novinek mohou zákazníci volit také z nemetalických odstínů bílá Capparis White a černá Fluid Black, stejně jako z metalických laků modrá Protonic Blue a šedá Mineral Grey.
Přepracované přední a zadní nárazníky zdůrazňují šířku vozu, což pomáhá dát najevo sportovní charakter a sebejistou ovladatelnost obou modelů. Chromovaná lišta přes celou šířku zádě a umístění označení modelu a systému eDrive na vnějších hranách kufru jen dále podtrhují tento dojem.
Nové BMW i3 a nové BMW i3 jsou standardně vybavena světlomety kompletně osazenými LED technologií. Využívají tak LED světelných zdrojů pro potkávací i dálková světla, stejně jako LED světel pro denní svícení. LED technologii využívají i nové směrovky, které jsou integrovány do předního nárazníku ve formě horizontálních pásů. To znamená, že LED jsou nyní využívána i pro všechny světelné funkce na přídi vozu, jak už tomu bylo u hlavních světlometů.
Promyšlená evoluce vnějšího designu nejenže pomáhá ještě více zvýraznit sportovní charakter nového BMW i3, ale zdůrazňuje také jeho sofistikovanou eleganci. Přední nárazník byl kompletně nalakován na černo a má černý okraj ve tvaru U, který zdůrazňuje vizuální charakter vozu při pohledu zpředu. Když se posuneme dále k zádi vozu, dominují zde výrazné kontury a barevné kontrasty mezi černými okraji a vloženým dílem v barvě karoserie, které společně vytvářejí energický a expresivní vzhled.
Nový stříbrný detail linie střechy dodává BMW i3 další porci elegance a dynamiky. Rozšiřuje se směrem k zádi a zdůrazňuje tak plynulé křivky, a to včetně typické linie bočních oken.
Nové BMW i3s je standardně vybaveno sportovním podvozkem, který přináší snížení světlé výšky o 10 mm. Rozchod rozšířený o 40 mm ve srovnání s modelem BMW i3 je ještě zvýrazněn černými lemy blatníků. Nové BMW i3s je dostupné exkluzivně s 20palcovými koly z lehkých slitin ve dvoupaprskovém designu, která jsou o 20 mm širší než u předchozí verze. Lze je objednat ve variantách – dvoubarevná Bicolour a černá Jet Black.
Stejně jako design exteriéru, vychází i vzhled interiéru nového BMW i3 a nového BMW i3s z novátorské architektury LifeDrive. Prostor pro cestující z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) působí neobyčejně prostorným dojmem a dominuje mu pocit světlosti. Designovým principem obou čtyřmístných modelů je to, že nepotřebují pevné B-sloupky ani tunel převodovky. Dveře otevírané proti sobě umožňují cestujícím nastupovat a vystupovat s maximálním pohodlím.
Výbavové linie Loft, Lodge a Suite jsou pro nové BMW i3 i nové BMW i3s k dispozici jako alternativy k základní variantě Atelier. Interiér v designové variantě Lodge zahrnuje nové čalounění sedadel v barvě hnědá Solaric, která kombinuje přírodní kůži vyčiněnou za použití extraktu z olivového oleje s textilním materiálem na bázi vlny. Fakt, že jak BMW i3, tak BMW i3s počítají mezi své prémiové charakteristiky i udržitelnost, je patrný ve volbě ostatních materiálů interiéru. Mezi ně patří recyklované plasty, obnovitelné surové materiály, přírodní vlákna a nemořené eukalyptové dřevo s otevřenými póry. Více než 80 procent povrchů viditelných pro cestující bylo vyrobeno z recyklovaných materiálů nebo obnovitelných zdrojů. Nové, na přání dodávané modré pásy přinášejí do interiéru záblesk barvy ve stylu typickém pro značku BMW. BMW i3s to všechno doplňuje o speciální označení modelu na předních kobercích, dodávaných jako součást standardní výbavy.
Synchronní elektromotor, který pohání BMW i3, poskytuje maximální výkon 125 kW/170 k. Jeho nejvyšší točivý moment činí 250 Nm a je celý dostupný již od nulové rychlosti a otáček, jak je tomu u všech elektromotorů. To znamená, že šlápnutí na pedál akcelerátoru okamžitě vyvolá vzrušující zrychlení. Motor s hladkostí dodává ten druh výkonu, který si řidiči zvykli očekávat, a jeho točivý moment je na kola přenášen jednostupňovou převodovkou s kontinuálním přísunem výkonu. Ta umožňuje pro značku typicky dynamické tempo. Zrychlení z 0 na 100 km/h u nového BMW i3 činí 7,3 s. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h.
Vysokonapěťové lithium-iontové akumulátory jsou umístěny nízko v podlaze vozidla a poskytují dojezd 290 až 300 kilometrů v cyklu NEDC, 235 až 255 kilometrů v testovacím cyklu WLTP a až 200 kilometrů v běžném každodenním použití. Kombinovaná spotřeba elektrické energie u nového BMW i3 v cyklu NEDC kolísá od 13,6 až po 13,1 kWh na každých 100 km.
Přinášíme do sektoru elektrických vozidel výjimečnou jízdní dynamiku, s instantním točivým momentem, skvělou trakcí a precizně kontrolovanými drifty.
Agilní jízdní vlastnosti BMW i3 jsou dále vylepšeny optimalizovaným stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control). Tento podstatně přepracovaný systém kontroly trakce s výrazně rychlejšími reakcemi zajišťuje sebevědomou ovladatelnost za jakýchkoliv jízdních podmínek. BMW i3 je nyní vybaveno celosvětově jedinečnou formou omezení rychlosti otáčení kol, která zajišťuje zvýšenou směrovou stabilitu jak při dynamické akceleraci, tak při ostrém rekuperačním brzdění. Trakce při rozjezdu na mokrých a zasněžených silnicích byla také citelně vylepšena. Režim DTC (Dynamic Traction Control) nyní zlepšuje agilitu ve vysokých rychlostech a při sportovních průjezdech zatáček. Na kluzkém povrchu dovoluje i mírné a bezpečně ovladatelné přetáčivé smyky.
Nové BMW i3s představuje ještě sportovnější interpretaci tiché mobility s nulovými místními emisemi a je vybaveno vysoce výkonným elektromotorem o výkonu 135 kW/184 k, který nabízí maximální točivý moment 270 Nm. Jeho vylepšené pohonné ústrojí zahrnuje upravené řízení motoru a specifická valivá ložiska, která byla použita pro optimalizaci dodávky výkonu a lepší výkonnostní křivku ve vyšších otáčkách. Výkon a točivý moment, dostupné na hranici rozsahu otáček, představují v případě BMW i3 zlepšení až o 40 %.
A co víc, nové BMW i3s je vybaveno sportovním podvozkem se speciálně navrženými pružinami, tlumiči a stabilizátory. Řidiči mohou pomocí voliče jízdních režimů zvolit také režim SPORT. Ten přináší ostřejší reakce na pedál akcelerátoru a přímější charakteristiku řízení, které dále podtrhují sportovní charakter vozu. Pouhých 6,9 sekundy stačí k tomu, aby se BMW i3s rozjelo za hranici 100 km/h, a pokračovat bude až k maximální rychlosti 160 km/h. Dosahuje kombinované spotřeby elektřiny 14,3 kWh na 100 kilometrů v cyklu NEDC. Jeho dojezd je až 280 kilometrů podle cyklu NEDC, 235 až 245 kilometrů podle cyklu WLTP a až 200 kilometrů v každodenním provozu.
Zážehový motor, sloužící jako prodlužovač dojezdu, o výkonu 28 kW/38 k je na přání k dispozici jak pro nové BMW i3, tak i pro nové BMW i3s. Motor pohání generátor, který vyrábí elektrickou energii a udržuje tak konstantní úroveň nabití vysokonapěťového akumulátoru. To pomáhá prodloužit celkový dojezd vozu v každodenním provozu o 150 kilometrů, vzroste tak z přibližně 180 kilometrů na maximum 330 kilometrů. Čistě elektrický dojezd nového BMW i3s s prodlužovačem dojezdu činí 225 až 235 kilometrů v cyklu NEDC a 190 až 200 kilometrů podle testů WLTP. Odpovídající hodnoty pro BMW i3s s prodlužovačem dojezdu dosahují 220 kilometrů v testu NEDC a 185 až 195 kilometrů v cyklu WLTP.
V cyklu NEDC dosahuje BMW i3 s prodlužovačem dojezdu kombinované spotřeby 11,9 až 11,5 kWh a 0,6 litru paliva na 100 kilometrů. Ve stejném kombinovaném cyklu NEDC spotřebuje BMW i3s s prodlužovačem dojezdu 12,5 kWh elektrické energie a 0,7 litru paliva na 100 kilometrů.
« Expedice do městské džungle za novým BMW X2 Jak pečovat o čelní sklo u svého auta? »