p90260718_highres_bmw-6-series-gran-tu

BMW představilo 6 Gran Turismo, nástupce řady 5 GT

16. 6. 2017 • Novinky

BMW představuje od základu přepracovaného nástupce jednoho z nejkreativnějších automobilových konceptů posledních let. Nové BMW řady 6 Gran Turismo kombinuje komfort luxusního sedanu na dlouhých cestách s lákavým stylem kupé. Působivá funkčnost, kterou nabízí tento typ karoserie, a vysoká úroveň jízdního komfortu a prostornosti patří mezi vlastnosti, jež definovaly charakter předchůdce tohoto modelu – a také zakladatele této automobilové kategorie – BMW řady 5 Gran Turismo. Tyto vlastnosti posunuje BMW řady 6 Gran Turismo na novou úroveň. Zaujme sportovní elegancí, pokročilou úrovní výbavy, inovativním konceptem obsluhy, asistenčními systémy, stejně jako značným pokrokem v oblastech dynamiky a hospodárnosti.

„BMW řady 6 Gran Turismo nabízí jedinečnou kombinaci luxusního komfortu a flexibilní praktičnosti, to vše zabaleno ve skutečně elegantním designu. Spolu se sportovně dynamickými jízdními vlastnostmi, které mají naši zákazníci rádi, jde o výjimečný vůz, jenž je dalším zdokonalením horní části nabídky značky BMW,“ komentuje nový model Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za prodeje BMW.

Nové BMW řady 6 Gran Turismo bude oficiálně představeno na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu v září 2017. K uvedení na trh potom dojde v listopadu 2017 a nabídka bude zpočátku zahrnovat možnost výběru ze tří motorů z nejnovější generace pohonných jednotek BMW Group. U dvou modelových variant bude již od uvedení na trh dostupný také inteligentní pohon všech kol BMW xDrive.

Lehčí, sportovnější, komfortnější a hospodárnější.
Kombinace inteligentní odlehčené konstrukce a zvýšeného podílu hliníku a vysokopevnostní oceli v podvozku i karoserii přineslo BMW řady 6 Gran Turismo úsporu hmotnosti přibližně 150 kilogramů ve srovnání s odcházejícím modelem. Spolu se značným vylepšením aerodynamických vlastností, nárůstem výkonu a vynikající efektivitou nových motorů to novému modelu dává do vínku sportovnější jízdní vlastnosti a zároveň i úspornější provoz. V závislosti na zvoleném motoru může být sprint z 0 na 100 km/h až o 0,7 sekundy rychlejší (BMW 630i Gran Turismo) než u ekvivalentního předchozího modelu, zatímco hodnoty spotřeby a emisí v testovacím cyklu NEDC jsou až o 15 procent nižší (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo).

Ovladatelnost i jízdní komfort nového BMW řady 6 Gran Turismo těží ze zásadního vylepšení technologie zavěšení. Vzduchové odpružení se samočinným vyrovnáváním světlé výšky je pro zadní nápravu dodáváno standardně. Jízdní komfort může být dále vylepšen volitelným adaptivním podvozkem (který sestává z předního a zadního vzduchového odpružení a adaptivních tlumičů Dynamic Damper Control). Volitelná položka Executive Drive, která je nabízena v kombinaci se systémem aktivního řízení Integral Active Steering a zahrnuje také aktivní stabilizátory, dává vozu sportovnější charakter. Vzduchové odpružení na obou nápravách umožňuje manuální nastavení světlé výšky vozidla. Světlost tak může být jediným stiskem tlačítka zvýšena až o 20 mm, například pro snazší překonání nezpevněných cest či strmých nájezdů. Vozidlo může být také o 10 milimetrů sníženo – ať už manuálně, opět stiskem tlačítka, nebo automaticky, pokud je prostřednictvím systému Driving Experience Control zvolen režim SPORT nebo rychlost vozu přesáhne 120 km/h. Všechny volitelné systémy podvozku jsou teď dostupné i v kombinaci s pohonem všech kol BMW xDrive.

Design: dynamické proporce a elegantní, plynulé křivky.
Vnější délka 5091 milimetrů (nárůst o 87 milimetrů oproti předchůdci), nezměněná šířka 1902 milimetrů a výška nižší o 21 milimetrů (1538 mm) dávají novému BMW řady 6 Gran Turismo dynamicky protažené proporce. Přední část vozu má výrazný, dravý design se standardně dodávanými LED světlomety, zasahujícími až do velké masky chladiče s dvojicí ledvinek. Typická sportovní elegance BMW je nejpatrnější při bočním pohledu, a to díky povědomým prvkům, jako je dlouhá kapota, vzad posunutá kabina, značný rozvor 3070 mm, dveře s bezrámovými okny či prodloužená linie oken, sahající daleko do zádi vozu. Linie střechy klesá podobně jako u kupé a spojuje se s nyní o 64 milimetrů nižší zádí. Pro grafiku bočních oken je v zadní části typická moderní interpretace klasického Hofmeisterova zalomení. Zadní světlomety s třírozměrným designem jsou nápadným stylistickým detailem.

Nízká silueta je prospěšná i z aerodynamického hlediska a spolu s aktivními vzduchovými klapkami a dalšími prvky, jako jsou vzduchové clony Air Curtains, výdechy za předními koly Air Breathers nebo automaticky výsuvný zadní spoiler, snižuje koeficient aerodynamického odporu z hodnoty cx 0,29 předcházejícího modelu na současných 0,25. Aktivní zadní spoiler se automaticky vysunuje po překročení rychlosti 120 km/h a vrací se do výchozí polohy v rychlostech nižších než 80 km/h.

Individualistický styl: rozsáhlý výběr barev, kol z lehké slitiny, plus varianty Sport Line, Luxury Line a M Sport.
Pro nové BMW řady 6 Gran Turismo je připravena dvojice nemetalických a deset metalických barev. Standardní výbavou jsou kola z lehkých slitin s průměrem 17 palců. V nabídce volitelné výbavy jsou připraveny ráfky s různými designy až do průměru 20 palců. V rámci Originálního příslušenství BMW jsou dokonce připravena 21palcová kola.

Již od uvedení do prodeje bude nové BMW řady 6 Gran Turismo k dispozici nejen ve standardním provedení, ale také ve třech dalších variantách s pečlivě navrženými prvky designu, jež zvýrazňují konkrétní stránky charakteru tohoto vozu. Výbavové pakety Sport Line, Luxury Line a M Sport se vyznačují kromě jiného specifickými koly s průměrem 19 palců, koženým čalouněním s exkluzivním prošíváním a lemováním v kontrastní barvě, stejně jako osvětlenými prahovými lištami.

Provedení Sport Line přináší více atraktivity zásluhou leskle černých lišt kolem bočních oken BMW Individual high-gloss Shadow Line, stejně jako dalšími detaily přední i zadní části s leskle černým povrchem. Kromě jiného jsou standardem sportovní sedadla. Provedení Luxury Line se spoléhá na více prvků exteriéru s pochromovaným povrchem a na dřevěné dekorační lišty použité v interiéru.

Sportovní charakter nového BMW řady 6 Gran Turismo podtrhuje provedení M Sport se specificky tvarovanými nárazníky, z nichž přední zaujme velkými nasávacími otvory ve spodní části. Dalšími charakteristickými prvky jsou modře lakované brzdové třmeny, lesklé černé lišty kolem bočních oken, M sportovní sedadla či M sportovní kožený multifunkční volant. Provedení M Sport může být kombinováno se všemi nabízenými druhy podvozků.

Ideální kombinace radosti z jízdy, pohodlí na dlouhých cestách a funkčnosti.
Interiér byl navržen tak, aby vytvořil na řidiče orientovaný kokpit a extrémně rozměrný prostor pro cestující. Zvýšená pozice sedadel optimalizuje výhled všemi směry a spolu s bezchybným ergonomickým rozvržením ovládacích prvků pomáhá vytvořit velkolepý pocit radosti z jízdy. Linie, materiály a precizní zpracování dávají interiéru vysoce sofistikovaný, prémiový charakter.

Zadní část interiéru nového BMW řady 6 Gran Turismo obsahuje tři plnohodnotná sedadla, která nabízejí maximální prostor pro nohy. Usilovná optimalizace využití prostoru uvnitř vozu umožnila, že i přes plošší linii střechy vůz stále nabízí více prostoru pro hlavu. Přepracovaná zadní sedadla zvyšují komfort cestování. To platí též pro účinnější odhlučnění nejen v oblasti střechy, ale také ve dveřích a v opěradlech zadních sedadel. Elektricky nastavitelná komfortní sedadla, dostupná jako součást výbavy na přání, umožňují stiskem tlačítka přizpůsobit sklon opěradel.

BMW řady 6 Gran Turismo je vybaveno jednodílnými pátými dveřmi, standardně doplněnými o elektrické otevírání a zavírání. Objem zavazadlového prostoru činí 610 litrů, což je o 110 litrů více než u předcházejícího modelu. Nákladová hrana zavazadlového prostoru byla snížena o více než 5 centimetrů a nyní je v rovině s jeho podlahou. Zadní opěradla, rozdělená v poměru 40 : 20 : 40, lze uvolnit a elektricky sklopit pomocí tlačítka v zavazadlovém prostoru. To vše umožňuje zvýšit maximální objem zavazadlového prostoru až na 1800 litrů – o 100 litrů více než u předcházejícího modelu. Dvoudílný kryt zavazadlového prostoru má pevnou konstrukci a může být uložen v prostoru pod podlahou.

Na přání lze nové BMW řady 6 Gran Turismo vybavit panoramatickou skleněnou střechou, tvořenou dvojicí segmentů s celkovou délkou 1065 mm a šířkou 900 mm. Dvouvrstvá rolovací tkanina, sloužící jako sluneční clona, je navržena tak, aby účinně izolovala také akusticky.

Nová generace motorů, osmistupňová převodovka Steptronic jako standard, BMW xDrive na přání.
Celá paleta motorů dostupných pro nové BMW řady 6 Gran Turismo je vybavena nejmodernějšími technologiemi TwinPower Turbo a je standardně spojena s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Čtyřválcový zážehový motor o objemu 2,0 litru pod kapotou BMW 630i Gran Turismo dodává maximální výkon 190 kW/258 k a maximální točivý moment 400 Nm. Dokáže rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a vykazuje kombinovanou spotřebu 6,6–6,2 litru na 100 kilometrů a produkci emisí CO2 152–142 gramů na kilometr.

S výkonem 250 kW/340 k a maximálním točivým momentem 450 Nm umožní řadový šestiválec o objemu 3,0 litru novému BMW 640i Gran Turismo akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,4 s, zatímco nové BMW 640i xDrive Gran Turismo je s hodnotou 5,3 s o zlomek rychlejší. Kombinovaná spotřeba paliva těchto dvou modelů je 7,4–7,0 litrů na 100 kilometrů, respektive 8,2–7,7 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 v rozmezí 169 až 159 gramů a 187 až 177 gramů na kilometr.

Vznětový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru dodává výkon 195 kW/265 k a maximální točivý moment 620 Nm, může být také volitelně kombinován s pohonem všech kol. Nové BMW 630d Gran Turismo a nové BMW 630d xDrive Gran Turismo zrychlí z místa na 100 km/h za 6,1 s, respektive 6,0 s. Hodnoty kombinované spotřeby paliva a emisí CO2 jsou 5,3–4,9 litru na 100 kilometrů a 139–129 gramů na kilometr pro BMW 630d Gran Turismo a 5,9–5,5 litru na 100 kilometrů a 154–144 gramů na kilometr pro BMW 630d xDrive Gran Turismo.

Asistenční systémy směřující k automatizovanému řízení.
Asistenční systémy řidiče, dodávané do nového BMW řady 6 Gran Turismo, využívají standardně dodávané stereo kamery, stejně jako volitelně dodávaného radaru a ultrazvukových senzorů monitorujících okolí vozu. Varování před chodci a potenciální srážkou se systémem nouzového brzdění jsou dodávány jako součást standardní výbavy, zatímco seznam volitelné výbavy zahrnuje novou, vylepšenou verzi adaptivního systému pro udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, pracujícího v rozmezí rychlostí od 0 do 210 km/h. Asistent pro aktivní udržování v jízdním pruhu (pracuje ve stejném rozsahu rychlostí) představuje další krok na cestě k automatizovanému řízení. Využívá vodorovného značení silnice a vozidel vpředu pro orientaci a pomáhá řidiči udržet vozidlo v detekovaném pruhu.

Systémy varování před opuštěním jízdního pruhu Lane Departure, systém monitoringu mrtvých úhlů zpětných zrcátek, varování před boční kolizí a asistent při vyhýbacím manévru dále zvyšují úroveň pohodlí a bezpečnosti tím, že přicházejí řidiči na pomoc korektivními zásahy do řízení. Varování při odbočování vlevo, upozornění na nutnost dát přednost v jízdě, upozornění na příčně zezadu přijíždějící vozidla či varování při vjezdu do protisměru jsou dalšími systémy předcházejícími potenciálně nebezpečným situacím. BMW řady 6 Gran Turismo může být objednáno také s funkcí dálkově ovládaného parkování.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz