BMW Power e-Drive, plug-in hybrid s výkonem 680 koní
BMW představilo novou hybridní jednotku. Ta má v nejvyšších modelech dosahovat výkonu až 680 koní. Za vznikem nového e-Drive plug-in hybridu stojí hlavně konkurence. BMW ve své nabídce sice už nějaký ten hybridní model má, ale papírově se na konkurenci prostě nedostane. Přičemž většinu zákazníků zajímá jen jedno, a to je udávaná spotřeba, které stejně nikdy v životě nedosáhnou. Audi i Mercedes jsou na tom o něco líp, takže přebírají většinu těchto zákazníků šetřílků. A to teď chce BMW honem rychle změnit!
e-Drive bude mít pod kapotou nový dvoulitrový čtyřválec a dva kompletně přepracované elektromotory, které už známe z i3 a i8. Výkon spalovacího motoru bude vysokých 231 koní, elektromotor umístěný v přední části dosáhne výkonu 204 koní a ten vzadu 272 koní. Napájet je budou baterie o kapacitě 20 kWh, ty najdeme pod zadními sedadly nebo ve středovém tunelu. Taky počítáte a s údivem hledíte na kalkulačku na to ohromné číslo? Ne, nezdá se Vám to, kombinovaný výkon je opravdu přes 700 koní a točivý moment 1 020 Nm. V nejdražších sériových modelech však bude mít hybridní ústrojí maximální výkon 680 koní. Hybridní jednotka je ale tak dokonale promyšlená, že se dá ladit na každý model zvlášť. Například v BMW řady 3, ve kterém se tato technologie objeví v roce 2016, bude mít slaběji naladěný spalovací motor a jen jeden elektromotor. Celkový výkon pak bude přibližně 245 koní. Dojezd čistě na elektřinu činí 35 km a průměrná spotřeba lehce překročí 2 litry na sto kilometrů. Jo a těch 245 koní Vás vystřelí na stovku za parádních 6 sekund. Vlajková loď řady 7 a luxusní Rolls-Royci dostanou již v textu zmíněné nejsilnější ústrojí o výkonu 680 koní a 1 020 Nm. Spotřeba těchto vozů by neměla o moc překročit 6 litrů a dojezd bude skoro 600 km. A to vše jen s 30-ti litrovou nádrží!
U nejdražších modelů je samozřejmostí i pohon všech čtyř kol. To znamená jeden osmistupňový automat, který bude posílat několik procent výkonu spalovacího motoru na přední kola a jeden další automat, který zase naopak pošle většinu výkonu elektromotorů a spalovacího motoru na kola zadní. Levnější modely řady 3 a další se budou muset spokojit pouze s náhonem na zadní nápravu a s jedním osmistupňovým automatem. Do několika let se toto hybridní ústrojí e-Drive dostane do všech modelů od řady 3, přes SUV označované písmenem X, až po sedmičkovou vlajkovou loď nebo nový Rolls-Royce Phantom.
.« Výroba hybridního Mondea byla zahájena Podoba Porsche 911 Turbo 991.5 prozrazena »