p90350973_highres_the-new-bmw-x1-still

BMW omladilo X1. Nabídne i elektrifikovanou variantu

29. 5. 2019 • Novinky

Modernizace BMW X1 je další kapitolou pokračujícího úspěšného příběhu vozu kategorie Sports Activity Vehicle. Stávající generace BMW X1, která byla představena v roce 2015, prokazuje, že má vše potřebné k tomu, aby byla vítězem. V roce 2018 se BMW X1 nestalo pouze celosvětově nejprodávanějším modelem BMW X, ale za stejné období získalo prvenství také ve své kategorii, když se ho prodalo 286 827 kusů. Přibližně 40 procent prodaných vozů zůstalo v Evropě, zatímco každý desátý, který opustil výrobní linku, byl exportován do USA, jež se tak staly jeho třetím největším odbytištěm.

Důvody trvalého úspěchu BMW X1 jsou různé a rozmanité. BMW X1 na jedné straně zosobňuje přesně ty atributy, které vystihují jeho cílové zákazníky: je mladistvé, sportovní a aktivní. Zároveň však bez debat předčí všechny ostatní zástupce segmentu kombinací typické BMW radosti z jízdy s praktičností, funkčností a špičkovými technologiemi. V neposlední řadě, od té doby, co bylo BMW X1 uvedeno na trh, ohromuje svým nezaměnitelným vzhledem.

Jeho design byl v rámci modernizace opět zdokonalen a vybroušen. Nyní vypadá ještě osobitěji, sportovněji a mohutněji. Nové BMW X1, které je vybaveno sportovními, avšak hospodárnými tříválcovými a čtyřválcovými motory BMW TwinPower Turbo a disponuje vynikajícími jízdními vlastnostmi, inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive, rozsáhlými možnostmi infotainmentu a aktualizovanými službami BMW ConnectedDrive Services, je připraveno v průběhu nadcházejících let nadále stavět na své vedoucí pozici na trhu.

Současně se ale BMW X1 připravuje na další fáze svého vývoje. V příštím roce nabídku extrémně hospodárných vznětových a zážehových motorů BMW X1 poprvé doplní plug-in hybridní varianta BMW X1 xDrive25e.

Po modernizaci BMW X1 plní všechny zážehové i vznětové motory emisní normu EU6d-temp (BMW X1 sDrive16d a BMW X1 xDrive25d plní již normu EU6d). Model SAV tak splňuje nové standardy ještě dříve, než je to nutné. Například norma EU6d nezačne pro vznětové motory platit dřív než v roce 2021. V oblasti hospodárnosti hraje prim BMW X1 sDrive16d, které bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba paliva s manuální převodovkou je pouze 4,4–4,1 l/100 km a kombinované emise CO2 dosahují 116–107 g/km. Je-li součástí výbavy sedmistupňová dvouspojková převodovka, dosahuje kombinovaná spotřeba paliva 4,4–4,2 l/100 km a emise CO2 odpovídají 116–109 g/km. Základní model sDrive16d využívá svých 85 kW (116 k) ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy. Klíčovým faktorem je u něj pozoruhodný točivý moment 270 Nm, který je k dispozici již při 1750 1/min. Důraz na sportovní výkony klade BMW X1 xDrive25d (kombinovaná spotřeba paliva: 5,2–4,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 136–128 g/km*), které dosahuje maximálního výkonu 170 kW (231 k) a točivého momentu 450 Nm, využitelného v rozmezí 1500 až 3000 1/min. Bez ohledu na situaci, xDrive25d poskytuje typickou BMW radost z jízdy. Z 0 na 100 km/h akceleruje za bryskních 6,6 sekundy.

BMW X1 xDrive25i s výkonem 170 kW (231 k) je jedním z nejvýkonnějších provedení této modelové řady. Jeho čtyřválec s výkonem 170 kW (231 k) je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic a pohání vůz z místa A do místa B s nespoutanou vervou. Ztělesňuje mnohostranné sportovní schopnosti, které jsou charakteristické pro všechny modely BMW X1, a jeho výkonové hodnoty mluví samy za sebe. BMW X1 xDrive25i zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy a dosahuje maximálního točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1450–4500 1/min, takže si řidič může užít výrazného zátahu motoru už v nízkých otáčkách motoru. To vše znamená ještě větší radost z jízdy v kombinaci s lepší hospodárností. S příchodem modernizovaného modelu lze BMW X1 objednat až se 16 kombinacemi motoru a převodovky, což zaručuje, že všichni zákazníci mají k dispozici mnoho možností, z nichž mohou vybírat.

BMW X1 xDrive25e Působivá hospodárnost zážehových a vznětových motorů nabízených pro nové BMW X1 zvedla zájem o první plug-in hybridní BMW X1 nabízené mimo čínský trh. Představením nového modelu plánovaného na příští rok se opět zvětší nabídka elektrifikovaných modelů BMW. BMW je od roku 2015 celosvětově nejúspěšnějším výrobcem prémiových plug-in hybridních modelů. A na konci roku 2019 bude BMW Group mít ve svém produktovém portfoliu dvanáct elektrifikovaných modelů. BMW i3 a BMW i8 jsou již v nabídce společně s novým BMW řady 7, MINI Cooper S E Countryman ALL4 a v Číně prodávaným BMW X1 xDrive25Le. V průběhu roku 2019 se nabídka BMW modelů s elektrifikovaným pohonným ústrojím rozšíří o nové BMW 330e Sedan, nové BMW X5 xDrive45e a nové BMW X3 xDrive30e.

Nejnovější technologie akumulátorových článků zvětšily dojezd a hospodárnost BMW 530e a BMW 225xe Active Tourer. Svou premiéru zažije také plně elektrické MINI. Do konce roku 2020 uvede BMW na trh více než deset elektrifikovaných modelů, které budou buď nové, nebo vybavené plug-in hybridní technologií čtvrté generace. A do roku 2025 bude mít BMW Group ve svém portfoliu minimálně 25 elektrifikovaných vozidel.

BMW X1 xDrive25e, které se do výroby dostane v březnu 2020, bude vybaveno nejnovější, čtvrtou generací plug-in hybridní technologie, která se osvědčila už v BMW i8. Je to vynikající příklad přenosu technologií mezi modely BMW i a modely hlavní značky BMW. Vysokonapěťové baterie používané v těchto modelech jsou nezávisle vyvíjeny a vyráběny společností BMW Group, jejich lithium-iontové články vznikají výhradně na základech požadavků společnosti. Čtvrtá generace baterií má kapacitu 9,7 kWh a mezí její přednosti patří delší dojezd. BMW X1 xDrive25e bude schopné ujet čistě na elektřinu až 50 km. Motor BMW TwinPower Turbo, který produkuje výkon 92 kW (125 k) a maximální točivý moment 220 Nm, bude pohánět přední kola, zatímco elektromotor s jmenovitým výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 165 Nm bude pohánět kola zadní nápravy**. Souhra obou zdrojů energie vytváří částečně elektrickou verzi inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive. Řidiči mohou v závislosti na dané jízdní situaci volit ze tří režimů pohonu. Přednastavený pohon AUTO eDRIVE představuje efektivní rovnováhu mezi elektrickým a neelektrickým provozem, zatímco režim MAX eDRIVE maximalizuje pohon čistě na elektrický proud a režim SAVE BATTERY udrží stálou úroveň nabití vysokonapěťové baterie. Plug-in hybridní systém lze snadno nabíjet z běžné domácí elektrické zásuvky nebo velmi pohodlně a rychle pomocí dobíjecí stanice BMW Wallbox. Kryt elektrické zásuvky BMW X1 xDrive25e se nachází na levém předním blatníku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz