BMW odhalilo faceliftovanou X3, vyjede letos na jaře
Po příchodu nové generace X5, kterou vám zanedlouho naservírujeme v testu, si BMW připravilo facelift pro menšího bráchu X3. Došlo samozřejmě ke sjednocení vzhledu s ostatními modely a přibyly nové prvky do výbavy, k tomu všemu potom ještě nějaký ten poladěný motor a upravený interiér a současná X3 tak může na trhu zůstat dalších pár let.
Hned na první pohled si všimnete jiných předních světlometů, které dostaly podobný vzhled jako u nové X5. Jinak vypadají i přední a zadní nárazníky a litá kola. Na výběr bude z několika nových odstínů laku a přibyl výbavový stupeň xLine. Ten zahrnuje “simulované” kryty podvozku, kovové prvky výbavy a litá kola na výběr z rozměrů 18 až 19 palců. Pro sportovně laděné jedince kteří si neváží vlastní páteře zde je paket M Sport se sportovním podvozkem, aerodynamickým bodykitem, sportovními sedadly, černě čalouněným stropem a litými koly v rozmezí 18 až 20 palců.
Uvnitř se také měnilo, a podle obrázků to vypadá že k lepšímu. Palubní deska vypadá opravdu pěkně a kolečko ovládající iDrive dostalo po vzoru jiných nových modelů značky touchpad. Za příplatek také získáte inteligentní otvírání kufru máchnutím nohou pod zadním nárazníkem.
Oblíbený motor 20d byl pro faceliftovanou X3 upraven a nyní poskytuje maximálně 140 kW výkonu (nárůst o 5kW) a 400 Nm kroutícího momentu (o 20 Nm více). Na 100 km/h díky tomu zrychlíte za 8,1 vteřiny. Ekologičtější varianta sDrive18d má pohon pouze zadních kol, nízkoodporové pneumatiky a výkon snížený na 110 kW a 360 Nm. Na druhou stranu díky těmto ústupkům získáte kombinovanou spotřebu 5l na 100 km a ušetříte nějaký ten peníz při pořízení.
Nová X3 se začne prodávat na jaře tohoto roku za zatím nespecifikovanou cenu, výrazný rozdíl oproti současné generaci by ale nastat neměl.
« Vyždímejte maximum z povinného ručení TEST MINI Paceman Cooper SD »