Bude takto vypadat nová řada 3 od BMW?
Nová trojka je na nejnovějším renderu už od pohledu mnohem sportovnější a působí hbitým kompaktním dojmem. Přední světlomety mají tradiční “vlnky” a navazují na ledviny, ale jejich tvar je poměrně štíhlý a neobvyklý. Na boku nechybí tradiční linka táhnoucí se po celém autě, v tomto případě je dost výrazná a podtrhuje sportovní siluetu celého auta. Za předními koly nechybí velké výdechy a záď přináší hezky zvednuté víko kufru, naznačující klasické tvary starých sportovních BMW.
Zadní lampy jsou u této značky zcela revoluční, protažené a nepodobné ničemu na trhu. Autu sluší a zadní část dostává opravdu elegantní nádech. Pořád si zachovávají odkaz na písmeno L, ale celkově jsou foremnější než dříve. Nutno podotknout, že model na fotografii disponuje paketem M Sports a jeho vzezření je o to sportovnější.
Odtučňovací kúra znamená pro BMW minus 55 kg v porovnání s předchůdcem při současném navýšení tuhosti vozu. Těžiště vozidla je o 10 mm níže a konstruktéři opět dosáhly ideálního rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50:50.
O motorech jsme se zatím hodně nedozvěděli. BMW prozradilo pouze využití propracovaného čtyřválcového benzinového motoru. Má jít o nejsilnější čtyřválec v historii značky, použitý v sériovém vozidle. Parametry zatím nejsou známy, můžeme však očekávat o 5% nižší spotřebu. V souladu s dnešním trendem dostane částicový filtr, aby splnil přísnou emisní normu Euro 6d-TEMP. Nebude chybět ani ikonický benzínový šestiválec o objemu třílitrů a s výkonem 385 koní. To je mimochodem stejný výkon jako má M2. Označení modelu bude M340i a na výběr bude zadokolka nebo xDrive.
Klíčovým prvkem odpružení nového BMW řady 3 Sedan je nový systém tlumičů. První tlumiče, zaměřené na odskok, namontované do vozidla značky BMW, pracují kontinuálně a progresivně v závislosti od práce pružiny. Naklánění karoserie má být proto při dynamickém průjezdu zatáček potlačováno velmi jemně a precizně. Nové tlumiče zaměřené na odskok budou součástí standardní výbavy a BMW je použije i v případě podvozku M sports. Rozdíl mezi nastavením standardního podvozku a podvozku M má být výraznější než kdykoliv předtím. Sportovní pružení je až o 20% tužší.
Variabilní sportovní řízení, variabilní posilovač řízení Servotronic, elektronicky ovládaný zadní diferenciál má spolu se specifickým nastavením podvozku přispět ke klidnému projevu vozu i při sportovní jízdě. Aktivní samosvorný diferenciál nabídne při jízdě mnohem vyšší úroveň příčného zrychlení jakož i nárůst dynamického výkonu při výjezdu ze zatáčky.
Ve finále to vypadá tak, že BMW zdůrazňuje zejména sportovní vlastnosti a my se vůbec nezlobíme. Vypadá to, že se BMW vrací ke sportovní tradici, která jej tolik proslavila. Na oficiální premiéru BMW řady si musíme pár týdnů počkat, zřejmě se tak stane na autosalonu v Paříži.
« Nejroztomilejší nebo nejbizarnější Nissan GT-R? Je postavený na malém Daihatsu Escape6 Prague car festival se blíží »