BMW na 83. autosalonu v Ženevě 2013
Na letošním ženevském autosalonu představí BMW nejnovější doplnění svého výrobního programu a současně se zaměří na prémiové kompaktní vozy budoucnosti, které jsou navržené s cílem trvale udržitelné mobility. Velmi atraktivní součástí prezentace je také ucelená paleta pokrokových asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive.
BMW řady 3 Gran Turismo: inovativní, emotivní a funkční.
Nové BMW řady 3 Gran Turismo, které oslaví svoji světovou premiéru v Ženevě, je ztělesněním vrcholného produktu prémiových vozů střední třídy. Velmi osobitě pojatý automobil, patřící do rodiny úspěšného BMW řady 3, je zosobněním specifického přístupu k využití prostoru a praktičnosti. Tato třetí karosářská verze BMW řady 3 v sobě spojuje sportovní geny sedanu s praktičností a přizpůsobivostí provedení Touring, k nimž přidává neobyčejný prostor a komfort. Nové BMW řady 3 Gran Turismo je přesvědčivou kombinací exkluzivního a elegantního vozu, který je připraven nabídnout dynamický a přitom komfortní styl cestování.
BMW M6 Gran Coupé: ryzí atletičnost a estetika.
BMW M poprvé na evropské půdě představuje třetí karosářskou verzi sportovního vozu BMW M6. V novém BMW M6 Gran Coupé se potkává typická dynamika vozů BMW M s mimořádně působivým a luxusně vyhlížejícím designem. Zásluhou dodatečného místa na palubě čtyřdveřového Coupé si mohou i cestující na zadních sedadlech užít neobyčejný způsob cestování.
Pod kapotou pracuje osmiválcový motor vybavený technologií M TwinPower Turbo, který disponuje nejvyšším výkonem 412 kW/560 k a točivým momentem 680 Nm. Tento potenciál motoru putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DCT s řízením Drivelogic. Mezi další prvky tohoto vozu patří Aktivní M diferenciál a specificky naladěný M podvozek, stejně tak jako vysokovýkonná brzdová soustava s plovoucími kotouči.
BMW Z4: roadster zaujme ještě větší přitažlivostí a individualitou.
Sportovně zaměřené úpravy vnějšího vzhledu i detailní zdokonalení vnitřního prostoru, nové prvky výbavy a nový základní motor – to jsou hlavní novinky roadsteru BMW Z4, který se představí v expozici na autosalonu v Ženevě. Nabízena je trojice nových laků karoserie, stejně tak jako nové designové provedení Design Pure Traction, v jehož interiéru vytvářejí působivý kontrast prvky provedené černou a oranžovou barvou.
Další možnosti individualizace tohoto vozu spočívají v nabídce nových 17-a 18palcových kol, stejně tak jako v M sportovním paketu. Nabídku pohonných jednotek rozšíří nové základní provedení BMW Z4 sDrive18i poháněné motorem o objemu 2,0 l s technologiemi BMW TwinPower Turbo a výkonem 115 kW/156 k. Také nový výchozí model lze objednat ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
BMW Concept Active Tourer: větší zaměření na inovace.
BMW Concept Active Tourer navazuje na své inovace v prémiovém kompaktním segmentu. Tímto koncepčním vozem BMW ukazuje svoji představu novátorského přístupu pro řešení vnitřního prostoru automobilů a současně také pokročilých systémů pohonu. Komfort a praktičnost se v tomto automobilu potkávají s dynamikou a stylem a díky plug-in hybridnímu ústrojí pohonu také s neobyčejnou úsporností.
Tento koncepční vůz s délkou 4350 mm a specifickými proporcemi přenáší charakteristický designérský styl značky BMW do dalšího tržního segmentu. Pro interiér BMW Concept Active Tourer je charakteristická zvýšená pozice sedadel, mimořádný prostor pro řidiče a jeho spolucestující, stejně tak jako přizpůsobivý a objemný prostor pro zavazadla. Dynamický charakter tohoto vozu se odráží ve specificky řešeném hnacím ústrojí BMW eDrive. Spojuje se v něm zážehový tříválec se synchronním elektromotorem, jejichž celkový výkon činí 140 k/190 k. BMW Concept Active Tourer je připraveno z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než osm sekund. Proti těmto parametrům stojí spotřeba paliva, která činí pouhých 2,5 l/100 km, což odpovídá produkci 60 g CO2 na každý ujetý kilometr.
BMW ConnectedDrive: Dynamic Light Spot rozpozná v noci zvířata.
Systém nočního vidění BMW Night Vision, který je součástí programu BMW ConnectedDrive, významně přispěl ke snižování počtu nehod při jízdě v noci. Díky jeho doplňkové funkci Dynamic Light Spot se riziko srážky s chodcem v noci dále snížilo. Od léta 2013 dostane systém nočního vidění BMW Night Vision novou funkci, spočívající ve schopnosti odhalit potenciálně nebezpečná zvířata před vozidlem i mimo dosah hlavních světlometů. Základem systému je infračervená termokamera umístěná v masce chladiče, která je schopna rozeznávat objekty vzdálené přibližně 100 m podle intenzity vyzařovaného tepla. Podle tohoto tepla rozlišuje mezi lidmi a zvířaty. V případě, kdy systém BMW Night Vision vyhodnotí potenciální riziko srážky se zvířetem, funkce Dynamic Light Spot toto zvíře osvítí silným světelným paprskem. Na displeji přístrojové desky se zobrazí symbol vysoké zvěře. V případě zvýšeného nebezpečí srážky systém rozhodne o výraznějším akustickém upozornění řidiče.
BMW i3 s inteligentním řešením pro prodloužení dojezdu.
Koncepční vůz BMW i3 Coupé se představí v evropské premiéře vedle dalšího koncepčního vozu BMW i8 Spyder. V oblasti elektromobility je často diskutovaným tématem dojezd vozidel a infrastruktura dobíjecích stanic. Hnací ústrojí eDrive konceptu BMW i3 je navrženo tak, aby jej bylo při běžném městském způsobu používání nutné dobíjet každé dva až tři dny. Tomu odpovídá reálný dojezd mezi 130 a 160 km na jedno dobití akumulátorů. Hnací motor, stejně tak jako další systémy BMW i3 zásobuje energií vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor, který se vyznačuje ve srovnání s běžnými akumulátory větší kapacitou (a tím rovněž dojezdem) i menším ovlivněním teplotou. Další prioritou při vývoji BMW i3 bylo snížení spotřeby doplňkových elektrických systémů vozu. Prodloužení dojezdu až o 25 procent jsou připravené zajistit různé nabízené jízdní režimy. Jelikož BMW i3 bude prvním vozem standardně připojeným k internetu, dostane jeho řidič vždy aktuální informace o dojezdu na danou energii v akumulátorech. Když to bude potřeba, bude si moci nechat vyvolat blízké dobíjecí stanice v okolí své trasy a pouhým stiskem tlačítka si zde rezervovat volný dobíjecí slot. Systém automobilu je navíc připraven spočítat, jak dlouho bude potřeba dobíjet akumulátor, aby bylo možné bezpečně dojet zpět nebo do dalšího cíle na trase. K dispozici je také motor prodlužující dojezd na přibližně 300 km.
« Jak šel čas s MINI Cooper a MINI Cooper S První zbořená C7 v Arizoně »