BMW M3 a M4 přijdou o karbonovou hřídel, nahradí ji ocelová. Důvodem jsou emise.
Od listopadu 2017 bude spojovací hřídel z uhlíkových kompozitů ve vysokovýkonných sportovních vozech BMW M3 Sedan, BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio postupně nahrazen M specifickým dílem vyrobeným z oceli. Toto technické opatření je nezbytnou modifikací vytvářející podmínky pro budoucí povinné emisní limity. S odstupem bude nutné tyto modely na vybraných trzích doplnit filtrem pevných částic pro zážehové motory (PPF), který bude vyžadovat určitý prostor.
Nově vyvinutý ocelový spojovací hřídel byl navržen tak, aby nebyly nijak omezeny mimořádné výkonnostní parametry a schopnosti modelů BMW M3/M4. Toto technické opatření se provádí postupně s předstihem pro modely BMW M3 Sedan, BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio. Tato úprava se netýká speciálních modelů BMW M4 CS a BMW M4 GTS.
Pátá generace sportovních modelů BMW M3 Sedan, BMW M4 Coupé a BMW M4 Cabrio je etalonem vysokovýkonných sportovních vozů, umožňujících neomezené používání v běžném provozu. Kvality těchto modelů dokazuje již 68 tisíc dodaných vozů aktuální generace zákazníkům.
.« AMG chystá řadový šestiválec s hybridním pohonem Historie: Lancia Delta HF Integrale – Legenda zrozená v rally »