BMW M chystá brzký konec manuálních a dvouspojkových převodovek.
Divize M oficiálně potvrdila, že v dalších generacích svých vozidel již nepočítá s manuálními, ale ani dvouspojkovými převodovkami. Co tedy nabídne namísto nich? Ředitel divize M Peter Quintus v rozhovoru pro australský magazín The Drive překvapil nejprve odpovědí na otázku týkající se budoucnosti dvouspojkové převodovky DCT. Podle něj je budoucnost této převodovky rozhodnuta a přestane se nabízet už v dalších generacích vozidel s přídomkem M. Automobilový průmysl se prý opět vrátí ke klasickým automatům s měničem. Ten tedy dostanete i do svého mka.
Peter pokračuje a vysvětluje, že výhoda dvouspojek je už dávno pryč a moderní měničové převodovky jsou stejně rychlé, nabízejí více převodů a váhový rozdíl také srovnaly. Dvouspojky také trpí na trvanlivost a všeobecně si nerozumí s vyšším výkonem než 450 koní. A to je důvod i pro šokující pokračování jeho slov – stejný osud plánujeme i s manuální převodovkou. Její podíl u prodaných vozidel je minimální a trvanlivost spolu s velkým výkonem nemůžeme zaručit. Je tedy velmi pravděpodobné, spíše jisté, že manuál si už nepořídíte ani do příští generace BMW M3 a M4.
.« Ve ŠKODA Muzeu si můžete prohlédnout ŠKODA VISION E TEST Mercedes-AMG E43 – Sportovec v obleku »