1-6

BMW láká na novou M8. Známe další podrobnosti

12. 11. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Tohle bude nový vrchol Mnichovské produkce, není proto divu, že mu bavorská automobilka věnuje velkou pozornost. Na sociálních sítích nás láká na spoustu  fotografií, v nichž figuruje přitažlivý maskovaný prototyp. Zároveň s tím ale v posledních dnech uvolnila další informace. Tady jsou!

Mnozí fandové spekulovali nad tím, že M8 by mohla dostat upravený motor z nejrychlejšího sedanu M760li. Nová, dvanáctválcová Sedmička totiž i navzdory vyšší hmotnosti nad přední nápravdou zatáčí výtečně. Nakonec se tak ale přecejen nestane a M8 bude mít, podle oficiálních informací – „vysokootáčkový osmiválec“ s ještě vyšším výkonem, než jaký má M5. Očekávejme tedy stádo v počtu přes 600 koní.

Šestipístky na obřích talířích
Sama automobilka o BMW M8 tvrdí, že bylo zrozeno na závodní dráze zrovna tak jako jejich závodní speciál. Brzdy i podvozek by tomu tedy měly odpovídat. M8 dostane vpředu vrtané kotouče s vnitřním chlazením o průměru 395 mm a samozřejmě i šestipístkové třmeny. Za příplatek tu pak budou karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vzadu a rovných 400 mm vpředu. A to už jsou pořádné talíře! Poměr velikosti předních a zadních brzd rovněž napovídá o precizním vyvážení, které se bude nápadně blížit ideálnímu poměru.

Základ nabídky modelu M8 bude obouvat 19palcová litá kola. Za příplatek ale budou samozřejmě také 20palcové ráfky z ultra lehké slitiny, které podle dosavadních informací budou s podvozkem pod taktovkou divize M spolupracovat ještě lépe než na M5 Competition. Počítat můžeme rovněž s natáčením obou náprav.

Zadokolka? Jak je libo
S jistotou také víme, jaký bude mít BMW M8 pohon. Popravdě řečeno by ale jen málokdo čekal něco jiného – bude tu samozřejmě poslední verze pohonu xDrive, kterou však dále poupravila divize M. Díky tomu půjde z auta udělat čistou, drifty milující zadokolku. Stejně jako ze staršího a o něco menšího sourozence, modelu M5.

No a kdy novinka dorazí? Navzdory značnému „haló“ v poslední době by to ještě před Vánoci být nemělo. Ale víte, jak to chodí. Prvních kusů v České republice, bychom se každopádně měli dočkat už v polovině příštího roku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz