BMW láká na novou M8. Známe další podrobnosti
Tohle bude nový vrchol Mnichovské produkce, není proto divu, že mu bavorská automobilka věnuje velkou pozornost. Na sociálních sítích nás láká na spoustu fotografií, v nichž figuruje přitažlivý maskovaný prototyp. Zároveň s tím ale v posledních dnech uvolnila další informace. Tady jsou!
Mnozí fandové spekulovali nad tím, že M8 by mohla dostat upravený motor z nejrychlejšího sedanu M760li. Nová, dvanáctválcová Sedmička totiž i navzdory vyšší hmotnosti nad přední nápravdou zatáčí výtečně. Nakonec se tak ale přecejen nestane a M8 bude mít, podle oficiálních informací – „vysokootáčkový osmiválec“ s ještě vyšším výkonem, než jaký má M5. Očekávejme tedy stádo v počtu přes 600 koní.
Šestipístky na obřích talířích
Sama automobilka o BMW M8 tvrdí, že bylo zrozeno na závodní dráze zrovna tak jako jejich závodní speciál. Brzdy i podvozek by tomu tedy měly odpovídat. M8 dostane vpředu vrtané kotouče s vnitřním chlazením o průměru 395 mm a samozřejmě i šestipístkové třmeny. Za příplatek tu pak budou karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vzadu a rovných 400 mm vpředu. A to už jsou pořádné talíře! Poměr velikosti předních a zadních brzd rovněž napovídá o precizním vyvážení, které se bude nápadně blížit ideálnímu poměru.
Základ nabídky modelu M8 bude obouvat 19palcová litá kola. Za příplatek ale budou samozřejmě také 20palcové ráfky z ultra lehké slitiny, které podle dosavadních informací budou s podvozkem pod taktovkou divize M spolupracovat ještě lépe než na M5 Competition. Počítat můžeme rovněž s natáčením obou náprav.
Zadokolka? Jak je libo
S jistotou také víme, jaký bude mít BMW M8 pohon. Popravdě řečeno by ale jen málokdo čekal něco jiného – bude tu samozřejmě poslední verze pohonu xDrive, kterou však dále poupravila divize M. Díky tomu půjde z auta udělat čistou, drifty milující zadokolku. Stejně jako ze staršího a o něco menšího sourozence, modelu M5.
No a kdy novinka dorazí? Navzdory značnému „haló“ v poslední době by to ještě před Vánoci být nemělo. Ale víte, jak to chodí. Prvních kusů v České republice, bychom se každopádně měli dočkat už v polovině příštího roku.
« Lidové kombi může být stylové. Test Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT S-Design Test Lexus RX L 450h. Sedm míst, tři motory, nízká spotřeba a skvělá dynamika »