BMW i8 Spyder – Koncept také s větrem ve vlasech!
BMW vypustilo oficiální cestou do světa obrázky BMW i8 také ve verzi s odnímatelnou střechou. BMW i8 je totiž v plné fázi testování, a tak si u BMW řekli, že by to chtělo také něco, co bude posádce poněkud cuchat vlasy. I když si v kabrioletech rádi užíváme zvuk motoru, tady určitě nečekejte žádnou orgasmickou zvukovou kulisu, podobnou námi testovanému 650i Cabrio.
Ale zpátky k i8. Nemyslete si, že to kluci z Mnichova odflákli, a že je to jen i8 s uřízlou střechou. I když se to tak na pohled nemusí zdát, verze Spyder bude mít zkrácený rozvor, i celou délku. Změny se také udály v předních světlometech, které budou laserové, jiné je také čelní sklo, dveře a zadní nárazník dostane další difuzor. I když poněkud vzrostla hmotnost, pohonné ústrojí (ZATÍM) zůstalo beze změn.
Tak si jen v rychlosti shrneme jeho prozatimní parametry. Tento plug-in hybrid bude pohánět elektromotor o výkonu 131 koní, který má na starosti pouze přední kola a přeplňovaný benzínový tříválec 1,5 litru s výkonem 223 koní pohání naopak kola zadní. Pravda, je to mírně netradiční pohon X-drive, ale pořád bude víc síly tzv. “na zadku”, což nás těší určitě nejvíce.
Kombinovaný výkon této 4×4 bude tedy 354 koní a točivý moment 550 Nm. Verze Cabrio bude o nějakou tu desetinku sekundy pomalejší ve zrychlení z 0 na 100 km/h, než klasická i8, protože touto rychlostí pojedete za rovných 5 sekund. Maximálka se pak zastaví na 250 km/h.
Lithium-iontové baterie dokonce zajistí dojezd čistě na elektřinu cca 30 kilometrů, což jistě také srazí spotřebu dolů. Ta má činit 3 litry benzínu na 100 km jízdy. A i když je stále zachována karoserie z uhlíkových vláken, přesto hmotnost není vůbec nízká. Verze Spyder bude vážit 1630 kg, a i když my v redakci moc hybridům neholdujeme, pokud se i8 bude vyrábět (a věřte, že bude!), tak se na ni budeme těšit jistě s otevřenou náručí.
.« Test: Pridávajú nálepky Monster 50 koní? Další teaser a render možné podoby SRT Viper Roadster »