BMW i3 by mohlo dostat pohon na palivové články
BMW a Toyota spolupracují nejen na supersportu a následovníku legendární Supry. Jejich kooperace se týká i pohonu na palivové články využívající jako palivo vodík. Podle magazínu Motoring použije BMW pohonný systém z nově uvedené toyoty FCV a dle spekulací to bude právě v elektromobilu/hybridu i3.
Zatím nejsou známé žádné další specifikace, Toyota FCV ale zvládne sprint na 100 km/h za zhruba deset vteřin a má maximální dojezd asi 480 kilometrů. Neznámá je i případná cena, FCV se však v Japonsku prodává za cenu okolo sedm milionů Yenů (asi 1,3 milionu korun).
Toyota nedávno oznámila, že budoucnost nevidí v klasických elektromobilech, ale spíše ve vozech na vodík. Ty nepotřebují složité, drahé a těžké baterie pro ukládání energie a místo toho si vystačí s “klasickou” nádrží a normálním elektromotorem. Jde samozřejmě o zjednodušený pohled a pohon na vodík momentálně rozhodně není levnou záležitostí, je svou koncepcí ale mnohem blíž současnému systému natankuj a jeď. A bez potenciálně nebezpečné závislosti na nedostatkovém lithiu, kovu aktuálně primárně používaném v bateriích moderních elektromobilů.
.