p90270776_lowres_mini-e

BMW hodlá nabídnout ke každému modelu také verzi E.

31. 7. 2017 • Novinky

Elektrifikace je jedním z hlavních pilířů společnosti BMW Group a její korporátní strategie NUMBER ONE> NEXT. V jejím rámci společnost oznámila, že všechny značky a všechny modelové řady dostanou nějaký druh elektrifikovaného pohonu. Kromě spalovacích motorů budou v nabídce i elektrifikované verze, a to jak s plně elektrickým pohonem, tak ve formě plug-in hybridních verzí. V nejbližších letech se na trh dostane několik elektrifikovaných modelů a další plně elektricky poháněná vozidla se představí po roce 2020 s příchodem nové generace konstrukce vozidel.

Společnost BMW Group oznámila, že novým modelem značky MINI s pohonem čistě na elektřinu bude 3dveřová verze, která je jejím hlavním modelem. Toto plně elektrické vozidlo se dostane do výroby v roce 2019 a rozšíří nabídku pohonných jednotek. Ta tak bude obsahovat zážehové a vznětové spalovací motory, plug-in hybridní model a čistý elektromobil. Elektrický pohon elektrického MINI bude vznikat v centru pro elektromobilitu společnosti BMW Group v bavorských továrnách ve městech Dingolfing a Landshut. Následně se převeze do závodu v Oxfordu, který je hlavním výrobním místem 3dveřové verze modelu MINI, kde se zabuduje do vozidla.

Oliver Zipse, člen představenstva BMW AG pro výrobu, řekl: „Továrny společnosti BMW Group ve městech Dingolfing a Landshut hrají hlavní roli v rámci naší výrobní sítě a jsou globálními centry pro elektromobilitu. Náš adaptivní výrobní systém je inovativní a schopný rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků. Na základě zájmu a v souladu s vývojem trhu můžeme rychle a účinně zvýšit výrobu elektrických pohonných jednotek.“

Společnost BMW Group očekává, že do roku 2025 dosáhnou elektrická vozidla podílu na prodejích v rozmezí 15 až 25 %. Přesto budou na více trzích hrát při elektrifikaci významnou roli faktory jako regulace, podpora či rozvoj nabíjecí infrastruktury. Společnost BMW Group vyvinula pro potřeby rychlých reakcí na případný nárůst poptávky ze strany zákazníků jedinečný flexibilní systém, který zahrnuje globální výrobní síť. Společnost BMW Group vytváří takové podmínky, které by ve výrobních závodech v budoucnu umožňovaly současnou výrobu modelů se spalovacími motory, plug-in hybridními systémy nebo plně elektrickým pohonem.

Společnost BMW Group dnes vyrábí elektrifikované modely v deseti závodech rozmístěných po celém světě. Od roku 2003 pocházejí všechny významné prvky elektrického pohonu těchto vozidel ze závodů ve městech Dingolfing a Landshut. Dingolfing je kromě toho výrobním místem plug-in hybridních verzí modelů BMW řady 5 a BMW řady 7, od roku 2021 zde bude vznikat i model BMW iNEXT. Společnost BMW Group investovala do elektromobility v závodě ve městě Dingolfing dosud již více než 100 milionů eur. Spolu s dalším rozvojem elektrifikovaných vozidel společnosti BMW Group budou dále stoupat i investice.

Pokračuje elektrifikace všech značek a modelových řad .
Nové plně elektrické MINI je jedním z řady elektrifikovaných modelů, které značky BMW a MINI uvedou v příštích letech na trh. Rodinu značky BMW i rozšíří v roce 2018 model BMW i8 Roadster. Plně elektrické BMW X3 by se mělo dostat na trh v roce 2020, v roce 2021 přijde model BMW iNEXT.

Společnost BMW Group je v současnosti s devíti modely výrobcem s nejširší nabídkou elektrifikovaných vozidel na světě. Paleta zahrnuje vozidla od plně elektrického BMW i3 až po nejnovější plug-in hybridní MINI Cooper S E Countryman ALL4, který v Nizozemsku vyrábí společnost VDL Nedcar. Společnost očekává, že v roce 2017 prodá 100 000 elektrifikovaných vozidel a že do konce roku se bude po silnicích pohybovat celkem 200 000 elektrifikovaných vozidel BMW.

Společnost BMW Group těží z brzkého zahájení aktivit v oblasti elektrifikace. Prvním velkosériově vyráběným vozem s elektrickým pohonem bylo již v roce 2008 MINI E. Zkušenosti získané v tomto projektu sehrály klíčovou roli při následném vývoji modelů BMW i3 a BMW i8, technologických průkopníků, kteří následně ovlivnili aktuální modelovou nabídku plug-in hybridních vozidel.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz