p90406738_highres_nextgen-2020-11-20

BMW Group píše novou kapitolu budoucnosti mobility

13. 11. 2020 • Novinky, Zajímavosti

Po velmi úspěšném prvním ročníku v roce 2019 bude letošní edice zcela v digitálním formátu. Dnešní svět se mění rychleji než kdy dříve a BMW Group si stanovila za cíl pokračovat v pozici vedoucí společnosti v oblastech technologického vývoje, vytvářet trendy a být hnací silou v utváření mobility budoucnosti. K tomu využívá své atraktivní modely a současně také přístup „Power of choice“, který spočívá v možnostech výběru optimálních hnacích systémů pro každého zákazníka po celém světě.

V rámci #NEXTGen 2020 BMW Group pootevře dveře, jež by za normálních okolností zůstaly pevně zavřené. Představí nové technologie i vozidla a současně rovněž některé velmi speciální příklady toho, jak by mohla, nebo bude vypadat další generace mobility. Kromě prezentace nejnovějších výsledků z Výzkumného a inovačního centra FIZ proběhnou také světové premiéry značek BMW Motorrad a MINI. A v rámci této platformy se současně ukáže také budoucí sériové provedení konceptu BMW iNEXT, které vstoupí do prodeje na konci listopadu 2021 jako BMW iX.

OLIVER ZIPSE: „BMW GROUP SE NEUSTÁLE SNAŽÍ PŘEKONÁVAT SAMA SEBE.“

Rychle se přibližující budoucnost je hlavním heslem letošního #NextGen 2020. Zaměřuje se na oblasti, jako je konektivita, elektrické hnací systémy, umělá inteligence, mezinárodní aliance a také nové BMW Centrum simulace jízdy. To vše ukáže významnou roli BMW v tomto dynamickém prostředí. Koneckonců, každá z těchto oblastí tvoří významný prvek každodenní reality BMW Group a hraje stále důležitější roli při vývoji současných i budoucích vozidel. BMW Group není jen připravena jen na budoucnost, ale pomáhá ji dokonce utvářet.

„BMW Group se neustále snaží překonávat sama sebe. Tento přístup je hlavním bodem naší firemní strategie,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „BMW iX vyjadřuje tento přístup v extrémně koncentrované podobě.“

Výroba BMW iX bude zahájena v továrně Dingolfing v roce 2021. Na jedné straně spojuje veškerý vývoj, zkušenosti a inovace nashromážděné v posledních letech společností BMW, jež je předním poskytovatelem prémiových služeb v oblasti elektrické mobility. Na straně druhé jeho vývoj také ilustruje klíčovou roli, kterou již nyní má umělá inteligence (AI). V současné době BMW Group umělou inteligenci používá ve více než 400 aplikacích a v každém významném oddělení společnosti, například v oblasti vývoje, prodeje/marketingu a výroby. Používá se také ke zpracování a interpretaci velkého množství dat. AI tvoří základ automatizovaného řízení a co nejpřirozenějších jízdních zážitků.

Další důležitý krok na cestě k budoucí mobilitě – automatizovanou jízdu – lze uskutečnit pouze pomocí technologií z oblasti, v níž BMW hraje od 90. let průkopnickou roli, a tou je konektivita. BMW již dnes nabízí ve většině svých modelů bezdrátové aktualizace softwaru a různé další digitální služby. BMW iX nyní jde o krok dále, protože je prvním prémiovým modelem využívajícím mobilní technologii 5G. Velké množství extrémně výkonných senzorů, od kamer až po radarová a ultrazvuková čidla, ve spojení s mnoha různými anténami, od Bluetooth až po 5G, a za pomoci umělé inteligence a služeb využívajících velká data přeměňuje BMW iX do pozice vysokovýkonného počítače na kolech.

Nové Centrum simulace jízdy BMW Group v Mnichově poskytuje ideální prostředí pro tyto činnosti. Toto je nejpropracovanější a nejuniverzálnější zařízení svého druhu. Na rozloze 11 400 metrů čtverečních je domovem pro celkem 14 simulátorů, včetně mimořádně realistického a dynamického simulátoru, které umožňují realističtější přenos zážitků z jízdy na silnici do laboratoře než kdy předtím.

MEZINÁRODNÍ ALIANCE OTEVÍRAJÍ NOVÉ MOŽNOSTI.

Způsob, jakým BMW Group vyšlapává nové cesty, demonstrují různé aliance. Například vývojové nástroje používané v minulosti již nebyly schopné zvládnout náročné požadavky na vývoj BMW iX. To byl jeden z důvodů, proč BMW již v roce 2015 kontaktovalo společnost Epic Games. Jen krátce potom se BMW stalo prvním výrobcem automobilů, který do vývoje svých vozů implementoval systém rozšířené reality vytvořený pomocí komponent z herního průmyslu. Pracuje na enginu Unreal Engine 4 od Epic Games.

SVĚTOVÁ PREMIÉRA PRO MINI VISION URBANAUT.

MINI 17. 11. 2020 představí v rámci platformy #NEXTGen „MINI Vision Urbanaut“, což bude zcela nová vize o nových možnostech využívání vnitřního prostoru.

BMW MOTORRAD DEFINITION CE 04: REVOLUCE V SEGMENTU SKÚTRŮ. 

Stejně jako MINI Vision Urbanaut je i druhý dopravní prostředek, který bude mít světovou premiéru na platformě #NEXTGen 2020, navržen pro čistě elektrické cestování. Téměř sériový skútr BMW Motorrad Definition CE 04 vznikl z konceptu BMW Motorrad Concept Link a spojuje analogický a digitální svět zákazníka. V jednom celku přináší lidem, kteří se pohybují po městě, dopravní a komunikační prostředek. Disponuje řadou detailů a prvků z dřívějšího konceptu BMW Motorrad Concept Link, který byl v roce 2017 považován za radikální vizi vzdálené budoucnosti. Nyní ale přichází v nové podobě sériové výroby. Jde o další ukázku toho, jak daleko již pokročila elektrifikace celého výrobního programu BMW Group, jež bude v blízké budoucnosti pokračovat. U čtvrtiny všech vozidel prodaných BMW Group v Evropě v roce 2021 se očekává, že bude mít elektrifikovaný pohon, přičemž tento podíl vzroste na třetinu v roce 2025 a na polovinu v roce 2030. V roce 2023 si zákazníci BMW Group budou moci vybrat z 25 elektrifikovaných modelů, z nichž přibližně polovina bude mít plně elektrický pohon.

MODERNÍ VEDOUCÍ POZICE V RŮZNÝCH OBLASTECH.

Na veletrhu #NEXTGen 2020 BMW prezentuje také celou řadu projektů, které podtrhují její novátorskou a vedoucí pozici. Spolupráce například se značkou streetwaru Kith v New Yorku umožňuje BMW M GmbH detekovat nejnovější trendy na mladé a vlivné módní scéně. Electrified Wingsuit by BMW i představuje v každém smyslu skok do nové dimenze. S podporou BMW i a společnosti Designworks, jež patří do BMW Group, jej Rakušan Peter Salzmann použil k vůbec prvnímu letu člověka v elektricky poháněném létajícím obleku. To jsou jen dva příklady toho, jak BMW Group určuje trendy, pokračuje ve vývoji novinek a předjímá, co zákazníci požadují.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz