BMW 650i Cabrio Individual
Cestování ve velkém stylu bude zase o něco stylovější. Nová generace šestkové řady se přiblížila délkou kategorii největších luxusních kabrioletů, ale je přitom nižší než předchozí provedení.
Z Banglovské šestky toho mnoho nezbylo. Charakteristické a snad trochu trucovité světlomety na přídi minulé generace nahradily tvary připomínající aktuální sedmičku, ledviny na přídi jsou sice velké, ale ne gigantické jako na vlajkové lodi BMW a zadní partie by se dala shrnout do výrazu totální normalizace. Hlasy tradicionalistických zákazníků značky byly tedy vyslyšeny.
Nová šestka narostla do délky 4894 mm (+74 mm), rozvor nyní měří 2855 mm (+75 mm), šířka 1894 mm (+39 mm) a výška 1365 mm (tedy -9 mm).
Přes nižší výšku slibuje BMW více místa nad sedadly vpředu i vzadu. Velkorysejší je rovněž rozsah seřízení předních sedadel, vnitřní šířka vpředu i vzadu a dvě cestující na zadních místech jistě ocení zvětšený prostor v podélném směru. Sklon zadních opěradel je v nejnovějším BMW 6 prakticky identický jako u sedanů řady 5.
Elegantní silueta otevřeného vozu není narušena ochrannými oblouky, ani jinými bezpečnostními prvky. Záď ukrývá v takové konfiguraci zavazadelník se 300 l, když je střecha nahoře, máte k dispozici 350 l. Prostor pro uložení střechy je nyní o polovinu menší než v minulé generaci šestkových kabrioletů.
INDIVIDUAL
Program BMW INDIVIDUAL nabízí klientům otevřít svou fantazii a aplikovat ji na vůz, který si konfigurují dle své chuti a vkusu. Od interieru, jeho pošití kůží a barevné kombinace až po zcela individuální barvu karoserie.
Střecha
Vícevrstvá látková střecha vychází z konceptu původního provedení. Elektromotory se starají o otvírání (trvá 20 s) a zavírání (trvá 24 s), což lze provádět i za jízdy do rychlosti 40 km/h.
Specialitou velkých kabrioletů BMW je i nadále samostatné kolmé vertikální zadní okno, které má hned několik funkcí. Vedle té základní – uzavření interiéru s nataženou střechou – slouží i jako účinná větrná clona při otevřené střeše. I s nataženou střechou lze sklo spustit.
Cenná je bezesporu téměř dokonalá silueta tohoto kabrioletu i s nataženou střechou.
Střechu lze objednávat v tmavém nebo béžovém provedení, karoserie může mít některý ze dvou nemetalických a sedmi metalických odstínů.
Motory
Při uvedení na trh, příští rok v létě, bude možno vybírat ze dvou motorizací. Základ tvoří šestiválec v BMW 640i Cabrio, prozatímní vrchol pak osmiválec v BMW 650i Cabrio. Pro oba modely bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka, ale počítá se také s ručním řazením a to i u osmiválcové varianty!
Šestsetčtyřicítka má pod kapotou řadový třílitr (235 kW, 450 Nm) s plně variabilním ventilovým rozvodem, přímým vstřikováním a přeplňováním TwinPower-Turbo. Šestsetpadesátka pak přeplňovaný osmiválec (300 kW, 600 Nm) známý z pětky a sedmičky. Šestiválcové provedení má mít kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km, osmiválec 10,7 l/100 km.
Podvozek
Podvozek vyrobený převážně z hliníkových slitin sdílí komponenty s novými mnichovskými sedany.
Vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvkové řešení.
Chování vozu mohou vylepšit adaptivní tlumiče nebo aktivní stabilizace náklonů karoserie s hydraulickými aktuátory.
Řízení má elektrický posilovač. Poprvé ve třídě bude možno kombinovat aktivní řízení s řízením kol zadní nápravy.
Výroba bude probíhat v největším závodě BMW v bavorském Dingolfingu.
.