BMW 550i S3 od Dinan Engineering – Skoro M5!
Společnost Dinan Engineering, specializující se na všemožné sériové i závodní vozy BMW, vydala do světa úpravu BMW F10 s označením 550i – tedy s motorem V8 TwinPower Turbo o objemu 4,4 litru. Tato úprava je navíc k dispozici jak pro zadokolku, tak i pro verzi xDrive.
V sériovém provedení se evropská specifikace honosí parametry 407 koní (300 kW) a 600 Nm, má elektronicky omezenou maximálku 250 km/h a sprint na stovku zvládne za rovných 5 sekund.
U Dinanu především respektují sériový vzhled a úprava exteriéru je zde pouze na volbě zákazníka. I v takovém případě je ale aeropaket velmi decentní, zároveň funční a pochází z dílen BMW Performance, takže má karbonové spojlery v předním nárazníku, karbonové kryty zrcátek, spojler na víku kufru a difuzor v zadním nárazníku. Zákazník si ale může zvolit také brzdový systém Brembo, samosvorný diferenciál nebo černá kovaná kola o velikosti 20 palců, která jsou obuta do nízkoprofilových pneumatik Michelin Pilot Super Sport.
Zákazníky by ale měla zajímat především úprava motorového prostoru. Tam se dostal nový mezichladič, turbodmychadla a sání z uhlíkových vláken. Lepšímu dýchání a průchodu vzduchu motorem pomáhá také laděný výfukový systém se čtrveřicí výfukových rour, čouhající zespod zadního nárazníku. To vše bylo zapsáno do přemapované řídící jednotky a graf na brzdě ukázal hodnotu výkonu 542 koní (398 kW) a točivého momentu 795 Nm. Výkon se tedy hodně přiblížil M5 F10 (560 koní) a točivý moment ji dokonce předčil (až o 115 Nm).
Díky tomu dokáže jet 550i S3 (nejspíš Stage3) maximální rychlostí sž 322 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h bude někde na úrovni M5.
K tomu všemu (zatím za neznámou cenu) dostanete samozřejmě nový podvozek (ramena, tlumiče, pružiny) s negativními odklony kol a záruku na 4 roky nebo 50 000 mil. Chce tu někdo ještě vůbec M5?
« Lamborghini vyrobilo už přes 2000 Aventadorů Volkswagen Passat TDI se chystá pokořit další rekord ve spotřebě »