BMW 507 po legendárním závodníkovi Johnu Surtees je na prodej. Stojí obrovské jmění
Aukční dům Bonhamas připravil skutečnou motoristickou lahůdku. Roadster BMW 507 z roku 1957, jehož prvním a jediným majitelem byl motocyklový a automobilový závodník John Surtees, má vyvolávací cenu 2,8 milionu amerických dolarů.
Rodák z anglického Tatsfieldu byl závodní legendou. Surtees měl na kontě několik světových titulů v závodech na motocyklech, ale v roce 1964 se stal s Ferrari i mistrem světa ve formuli. Surteese, údajně po triumfu na motorce MV Augusta v kubatuře do 500 ccm v roce 1956, zaujal zmíněný roadster BMW 507, který právě testovali na okruhu v německém Hockenheimu. Profesionální závodník neváhal a byla z toho láska na celý život. Během dalších šesti dekád atraktivní automobil pravidelně používal a zůstal v jeho vlastnictví až do jeho smrti v březnu roku 2017.
Roadster BMW 507 byl atypickým zástupcem německé značky. Dnes je neuvěřitelně ceněným veteránem a upřímně, jedním z nejkrásnějších vozů s modrobílým logem v historii. Společnost Bayerische Motoren Werke se v polovině padesátých let minulého století chtěla zviditelnit na americkém trhu a to především v kategorii sportovních automobilů právě modelem 507. Ten vyráběla jen v letech 1955 až 1959, přičemž na svět se dostalo jen 250 exemplářů.
Vozidlo navrhl německý designér žijící v USA Albrecht Goertz. Ten se mimochodem proslavil návrhem auta Datsun 240Z, který se v období let 1969 – 1975 stal nejprodávanějším modelem značky. Na BMW 507 odborníci i laická veřejnost nejvíce oceňují jeho vzhled. Štíhlý roadster s nízkými boky se okamžitě stal učebnicovým příkladem čistého a elegantního designu. Typ 507 se zařadil do třídy supersportovních aut, kam patřil také jeho největší konkurent Mercedes-Benz 300 SL. Značka BMW však v tomto souboji prohrála. Samotné řízení vozidla nikdy nepatřilo k silným stránkám tohoto auta. Ovládal se spíše jako luxusní sedan než supersportovní automobil. Kvůli tomuto nedostatku se ručně vyráběný automobil nikdy nestal oblíbeným pro široké masy.
Automobil to však nebyl vůbec pomalý. Pohon obstarával vidlicový osmiválec s objemem motoru 3,2-litru a s výkonem 150 koní. Maximální rychlost byla 225 km/h, přičemž z klidu na stovku zrychlil za 9 sekund. Během zmíněného čtyřletého výrobního cyklu byl původní model zdokonalený a výkon se podařilo zvýšit o pětinu na 180 koní. Mimochodem, BMW 507 si svého času koupil i Elvis Presley, který na německé půdě vykonával službu v americké armádě. Legendární zpěvák si roadster koupil v Mnichově v roce 1958.
« Test Renaultu Laguna 1998. Za 19 let života najezdil jen 32 000 kilometrů Škoda Kodiaq dostala výkon 260 koní díky úpravci ze Švédska »