954cc85a-2019-bmw-330e-05

BMW 330e přijíždí s výkonem 293 koní! Kolik ujede na elektřinu?

16. 11. 2018 • Novinky

Vozy s plug-in hybridním ústrojím jsou na vzestupu. BMW tak už nějaký pátek nabízí vícero modelů, jenž kombinují poměrně výkonný elektromotor a zážehový turbomotor. Nyní k nim přibyde i nová řada 3

Označení hybridního modelu zůstává stejné jako u předchůdce. Změnil se však výstupní výkon, vzdálenost dojezdu na čistě elektrickou energii a vlastně i celé auto. Pojďme se na něj proto mrknout.

Lepší vyvážení
BMW o novém modelu 330e tvrdí, že bude daleko sportovnější než jeho předchůdce. Auto je totiž i přes přítomnost baterie s kapacitou 12 kWh lépe vyvážené, jelikož se s použitím baterie počítalo už při samotném vývoji karoserie.

Pohonná soustava standardně nabízet výkon 252 koní a 420 N.m. Dvoulitrový turbomotor nabídne 184 koní, a o zbytek, tedy 68 koní, se postará elektromotor. Novinkou pro generaci G20 se však stává takzvaný XtraBoost, který se aktivuje po zapnutí režimu Sport. V něm nejen že se celé auto zostří, avšak i elektomotor pustí do placu ještě více výkonu. Konkrétně o 41 koní. Už teď proto můžeme říct, že rozdíl mezi oběma režimy bude skutečně markantní a přepnutím tlačítka se ze svižného sedanu stane rázem opravdu velice rychlé auto.

Dynamikou neomrzí ani náročné
Maximální rychlost činí elektronicky omezených 230 km/h. Z 0-100 km/h však úsporné BMW dokáže vypálit už za rovných 6 vteřin, a to stále nejsme u toho nejzajímavějšího. U spotřeby. Podle nového měrného cyklu totiž 330e generace G20 spotřebuje na 100 kilometrů pouze 2 litry benzínu, což z něj činí historicky nejlevněji jezdící BMW řady 3.

Vzdálenost čistě elektrických 60 kilometrů pak znamená hned 50% nárůst v porovnání s předchozí generací. To znamená, že přes týden nebudete teoreticky muset vůbec „sáhnout“ po spalovacím motoru a po městě budete jezdit stejně jako s běžným elektromobilem.

A jak je na tom zavazadelník? Bateriím sice trochu ustoupil, zbylých 375 litrů však rozhodně není k zahození. Novinka by do České republiky měla zavítat zkraje příštího roku a jsme upřímně hodně zvědavi, co bude stát. Právě takto totiž podle nás bude vypadat vývoj v několika příštích letech. A BMW mu jde naproti.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz