crop_870_400_1573820149-bmw-3-series

BMW 3 (E46) má fatální problém s airbagy: Fabrika radí odstavit auta

18. 11. 2019 • Novinky

Majitelé BMW řady 3 (E46) mají kuriózní problém: U aut vyrobených v letech 1997 až 2000 se objevily problematické airbagy, které podle vyšetřovatelů stojí za několika vážnými zraněními při nehodách. Automobilka BMW se k problému postavila čelem a dotčeným majitelům doporučuje auta, až do výměny problematického komponentu, odstavit. Nabízí dokonce náhradní vozidla.

Popisovaný problém se údajně týká výlučně vozidel na australském trhu, zákazníci v Evropě se problematických airbagů bát nemusejí. Automobilka BMW však vzniklou situaci nijak nebagatelizuje, naopak s majiteli dotčených modelů komunikuje a z bezpečnostních důvodů doporučuje vozidlo okamžitě přestat používat.

Na modely BMW 3 (E46) z období listopad 1997 až červen 2000 vyhlásila automobilka svolávací akci krátce po tom, kdy se potvrdilo, že za několika vážnými nehodami stojí airbagy společnosti Takata, které během aktivace vymrštit střepiny a ty následně zraní posádku vozidla. Společnost Takata Corporation přitom velmi podobný problém řešila už i v USA, kde musela v soudních procesech vyplatit až 1 mld. dolarů. Svolávací akce se v USA týkala až 42 milionů vozidel různých značek, přičemž tamní ministerstvo spravedlnosti uvalilo na společnost Takata Corporation zvláštní tříletý dozor. Ještě zajímavější na celé věci je, že největší bezpečnostní svolávací akce na území USA se týkala vozidel vyrobených v letech 2002 až 2014. Jejím výsledkem jsou i tři zatčeni vysocí manažeři Takata Corporation, kteří údajně uváděli automobilky v omyl a ovlivňovali rozhodovací procesy při nákupu airbagů do svých vozů.

V australské kauze se BMW postavilo k problému čelem a majitelům dotčených aut (údajně je jich v provozu ještě 12 633) poradilo vozidlo okamžitě odstavit a čekat na dopis ze servisu vyzývající k návštěvě a výměně příslušných komponent. Dokud se tak nestane, údajně majitelům “poškozených” aut nabízí jako řešení náhradní vozidlo, výkup starého auta na protihodnotu nebo výhodnou půjčku na nové. Problém je totiž v dodávkách modifikovaných airbagů. Jelikož jde o starší vozidla, dodavateli potrvá dodání upraveného komponentu minimálně jeden rok.

Důvodem vzniklé situace jsou podle společnosti Takata Corporation specifické klimatické podmínky v Austrálii, které způsobily rychlejší “stárnutí” komponent.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz