Blog Dominika Valaška: Bílá je nová stříbrná
Poznatek 1:
Se zájmem obhlížím postarší M3 E46 ve velmi pěkném stavu, která mi nedá spát, a hlas v hlavě mi říká, abych jí koupil. Naštěstí je tu ještě druhý hlas, který tvrdí, že je to kravina a že moje finanční situace, která je poněkud „na knop“ tento jinak famózně promyšlený krok neumožňuje. Kromě onoho dobromyslného hlasu mluví proti koupi ještě jedna věc, M3 by musela takřka ihned po koupi do fólie. Je totiž stříbrná…
Živě si představím manažera středního věku. Jeho úspěch značí tučná suma na kontě, a M3 pokukující z katalogu BMW v roce 2001 je prostě příliš velkým lákadlem. Tak teda dobře. A teď jakou barvu? Samozřejmě tu nejvíc módní, tu která nejvíc frčí a tu, která se ani v budoucnu neztratí. A tak se zrodila stříbrná M3. Ve své době ta úplně nejlepší kombinace, dneska jasný adept na ocenění za nudnost.
Poznatek 2:
V jednom filmu měl Nicolas Cage motorku, která uměla celá vzplát a potom se mohl „Niky“ prohánět krajinou na pekelném stroji šlehajícím plameny a ověšeném lebkami. A kdyby „Niky“ přijel v tomhle režimu do centra Prahy…tak si ho nikdo nevšimne, protože všichni už koukají po mě a mojí sněhobílé Octavii III. Je to malinko smutné, ale je to tak. Už nikdy, ale opravdu nikdy, nebudu tak hroznej frajer, jako jsem během testovacího týdne s bílou Oktávkou v TéDéÍčku. Když projedete kolem, otočí se za vámi kompletně celá mužská populace ve věku 4-153 let a dost velká část té ženské.
Krom toho, že je Oktávka národní hrdina a v optice českého národa tak trochu überauto, je tu právě ta bílá barva. Nesmírně módní a oblíbená. Kdo za posledních pár let neměl koncernovku v bílé barvě, jako by ani nebyl.
Takže tedy:
A teď ta otázka – bude bílá v kurzu ještě za pár let? Samozřejmě že ne. Vyčichne a zhnusí se úplně přesně stejně, jako ta stříbrná. Teď jste za krále silnic, ale uplyne necelá dekáda a vaše tehdejší módou zbarvené auto bude stát v bazaru vedle dalších takových. A stejně jako dneska ty stříbrné, budou se ty bílé prodávat úplně stejně blbě.
Takže jakou barvu by si z katalogu zvolil dnešní úspěšný manager středního věku na svojí M3? Že by konečně tmavě modrou, aby po ní byla sháňka ještě za deset let a místo fólie by se jen leštil a udržoval původní lak? Prdlačky, byla by bílá a stejně jako já před nedávnem, bude stát nějaký nadšenec v bazaru a s opovržením koukat na nejnudnější barvu na světě.
.« BMW M235i Racing – Dostupný závoďák [video] TEST Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi – DSC4 »