Automobilka TVR žije! Díky small blocku LS3.
Alespoň tedy má nové webové stránky, stejně jako logo na svých vozech odkazující na to původní originální z roku 1954. Pokud tuto britskou automobilku neznáte, asi vám rychlost a adrenalin za volantem nic neříkají. Jejich auta byla zpravidla rychlá, nespoutaná a neustále se vás pokoušela zabít, což bylo z části zaviněno i chabým zpracováním vozu. O ultimativnosti TVR svědčí skutečnost, že i v polovině prvního desetiletí jednadvacátého století neměla jejich auta airbagy či ABS. Bohužel poté, co Peter Wheeler automobilku prodal mladému rusovi Nikolaji Smolenskému, neuběhly ani tři roky a byl vyhlášen bankrot TVR. Zdá se však, že je vše na nejlepší cestě, aby byla opětovně zahájena výroba.
Prozatím však nečekejte nové modely, zcela jistě ne alespoň do příštího roku. Nabídka vozů sestává z modelů jednadvacátého století jako je nádherně tvarovaný, agresivní a z TVR nejlépe jezdící Sagaris, neméně působivý Tuscan a pravděpoobně i několik dalších modelů až po roadster Griffith. Jejich společným znakem je, že řvoucí řadové šestiválce vlastní produkce či vidlicové osmiválce některých modelů nahradí small block LS3 z dílen General Motors, motor známý kupříkladu z nejnovějšího Camara SS či Chevroletu Corvette. Samozřejmě čekejte kupříkladu i vylepšený interiér vozu či další modernizace. Výkon motoru o objemu 6.2 litru je 426 koní a převodovka bude manuální pětistupňová.
Nejzajímavější je, že takto vybaveny nebudou jen nově vyrobené vozy automobilky, ale rovněž stávající majitelé dostanou možnost zaplatit za přestavbu svého TVR na novější model. Dále se objevily spekulace o pokračování rodu Tuscanů, roadsteru Tuscan 4. Rovněž je pravděpodobné, že na autosalonu v Ženevě 2012 se objeví zcela nový model TVR MD1 na kterém se již pilně pracuje. Doufejme, že tentokrát se obnova TVR povede a tato nesmírně zajímavá automobilka opět vychrlí zástupy modelů pro pravé schopné řidiče.
.« Seat odhalil svůj první vůz s čistě elektrickým pohonem Audi A1 e-tron míří do Mnichova »