Automobilka Chevrolet slaví 100. narozeniny
V těchto dnech je tomu přesně 100 let od založení jedné z největších a nejznámějších automobilek na světě. Její slavná a bohatá historie započala již v roce 1909, kdy průmyslník William C. Durant společně se švýcarským automobilovým závodníkem Louisem Chevroletem založili v pronajaté garáži v Detroitu malou manufakturu zabývající se opravárenstvím a úpravami stávajících modelů různých značek.
O automobilce jako takové však můžeme hovořit až s rokem 1911, kdy započal vývoj prvního vozu. Spolupráce dvou zakládajících mužů však netrvala věčně. Již v roce 1915 došlo mezi společníky k velké roztržce, která vedla až k prodeji Chevroletova podílu Durantovi. Ten o rok později sloučil firmu Chevrolet Motor Car Company s koncernem General Motors.
Ale historie není jen o stručném výpisu důležitých dat a milníků. Je především o legendárních vozech s typickým křížem na chladiči. Mezi ty největší legendy patří nepochybně Chevrolet Corvette nebo National Model AB Tourer. Zajímavé jsou také technické inovace, kterými ten druhý zmíněný vůz oplýval. Mezi ty největší patří nasvícená přístrojová deska, brzdy na všech čtyřech kolech a v neposlední řadě také parkovací světla a vnitřní zpětné zrcátko.
Šedesátá léta by se pro automobilku mohla směle označit jako zlatá. Z linek sjížděly takové vozy jako Chevrolet Bel Air, jež se stal snem mnoha amerických rodin díky svému atraktivnímu exteriéru. Snem mladých se pak vedle Corvetty stal další typický sportovní vůz. Camaro. Ten se začal prodávat v roce 1976 a kromě části minulého desetiletí se prodává v dalších generacích dodnes.
V současné době se značka prodává ve více než 140 zemích světa a její logo na kapotě mají například vozy značky Daewoo a jen v loňském roce vyprodukovala automobilka 4,26 milionů vozů. Je tedy až s podivem, že celých 60% produkce putuje do Spojených států.
Chris Perry, viceprezident pro globální marketing má o budoucnosti Chevroletu jasno. Společnost, která za celou svojí historii dokázala vyrobit přes 209 milionů osobních a nákladních automobilů, má ty nejvyšší cíle a chce konkurovat všem velkým koncernům v čele s Volkswagenem.
A došlo i na dárky. Vypíchněme například speciální edice Chevroletu Camaro.
.