bmw-635-csi-1

Auta jako skvělá investice? S těmito vozy nemůžete šlápnout vedle

8. 1. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Spousta bohatých lidí už v dnešní době neví, do čeho své velké peníze uložit tak, aby samy vydělávaly nebo alespoň udržely svoji hodnotu. Už to není jako dříve, že nakoupíte kila zlata, pozemky, cizí měny, to vše jsou bohužel věci, které jsou nejisté a svou hodnotu často mění. Teď totiž na řadu přicházejí auta, protože když umíte vybírat, jsou nejlepší investicí na světě! Nevěříte? Věřte, stačí se podívat na stará Ferrari, která dokáží během dvou let klidně zdvojnásobit svou cenu.

BMW 635 CSI

Píšou se 80./90. léta a z výrobní linky BMW začíná sjíždět 635 CSI. Má nádhernou karoserii, skvělou techniku a vysoký výkon. Pod jeho kapotou se schovává 3.5-litrový řadový šestiválec, který produkuje výkon 286 koní (210 kW) a točivý moment 340 Nm. Hmotnost činí pouze 1510 kilogramů a v kombinaci s pěti-stupňovým manuálem se rozjede z klidu na 100 km/h za pouhé 6.4 sekundy. Dvoustovkou upaluje za 23.5 sekundy a maximální rychlost je nadprůměrných 255 km/h.

Starší 635 koupíte i za 200 000 korun, za pěkné kousky však dáte kolem 600 000 Kč. To znamená, že nedávno toto auto bylo na cenovém minimu, dnes už pomalu stoupá. Pokud jej však chcete, pospěšte si, pěkné mizí a cena roste čím dál rychleji!

Porsche 911

U Porsche 911 bych se nezaměřoval pouze na jeden model, protože jich je nepřeberné množství a na spoustě z nich se dá pohádkově vydělat. Jedná se o sportovní coupe s pohonem zadních kol. Největší zajímavostí je šestiválcový boxer s přeplňováním či bez uložený nad zadní nápravou. Auto má nespočet odpůrců a velké množství zarputilých fanoušků. Já do Porsche 911 zamilovaný nejsem, ale musím mu nechat, že je to legenda. Stačí se podívat na prodeje, tituly v závodech a hned máte jasno, že to není jen tak ledajaký sporťák.

Ceny vozů se obrovsky liší. Spektrum cen je velmi velké, řekněme od milionu až po x milionů korun. Však se podívejte sami třeba na mobile.de. Nejlépe se dívejte po sportovněji zaměřených a limitovaných edicích. Klasických a základních modelů bylo vyrobeno opravdu hodně a cena tudíž tak výrazně nestoupá.

Mercedes-Benz CL 55 AMG (2000-2006)

Legendární coupé od automobilky Mercedes-Benz oplývající luxusem a zároveň pořádnou brutalitou. Druhá generace se vyráběla od roku 2000, koncem roku 2003 prošla modernizací a s rokem 2006 byla výroba ukončena.

Pod kapotou najdeme přeplňovaný 5.4-litrový osmiválec Supercharger o výkonu 360 koní (2000-2003) a 500 koní (2003-2006). Motor spolupracuje s pěti-stupňovou automatickou převodovkou a výkon přenáší pouze na zadní kola. Dokážete si tak asi představit, jaké zábavné a nebezpečné monstrum se musí skrývat pod tím elegantním zevnějškem. Chci ho!

Auto je nyní na svém cenovém minimu a udržované kousky začínají hezky stoupat. Předfaceliftovou verzi koupíte od 220 000 Kč, do 600 000 Kč dáte za málo ježděná a udržovaná auta. Na opravdové krasavce si tak připravte alespoň 450 000 Kč. Modernizované CL s výkonem 500 koní začíná na 400 000 Kč a nejdražší s nájezdem 11 000 km se pohybuje lehce pod 800 000 Kč. Limitovaná edice F1, kterých bylo vyrobeno jen 55 kusů si žádá 2-3.4 mil. Kč.

BMW M5 E39

Auto, které se stalo nejrychlejším sedanem planety. Vyrábělo se od roku 1998 do roku 2003, kdy soupeřilo s Mercedesem E 55 AMG a Jaguarem XJR.

Pod jeho kapotou nademe 4.9-litrový (4941 ccm) osmiválec dohc s atmosferickým plněním. Výkon činí 400 koní v 6600 ot./min a točivý moment brutálních 500 Nm už při 3900 ot./min. To stačilo tomuto 1795 kg vážícímu drobkovi ke zrychlení z nuly na stovku za 5.3 sekundy a rozjel se až na 250 km/h, bez elektronického omezovače se rychlost pohybovala kolem 300 km/h.

Nejlevnější M5 E39 koupíte od 270 000 Kč, ale za tyto peníze žádnou slávu nečekejte, budou to spíše bourané, hodně jeté a neudržované kusy. Pravé ”libovky” hledejte až od 500 000 Kč. Do zvuku jeho osmiválce a jízdních vlastností se prostě zamilujete.

Ferrari 430 Scuderia

Kus italské dokonalosti. Přiostřená verze už tak nabroušeného auta. Uprostřed vozu se nachází srdce o objemu 4.3 litru, ve kterém pracuje 8 válců a dominuje masivním výkonem 510 koní (375 kW) v 8000 ot./min. Točivý moment je takový, až je skoro jedno jaký, 470 Nm v 5250 ot./min. Nejdůležitější změnou od klasické verze však nebyl vyšší výkon, ale výrazné odlehčení na 1402 kilogramů a k dokonalosti doladěný podvozek. Na stovku sprintuje za 3.3 sekundy a rozjede se na 320 km/h.

Ještě nedávno se daly koupit lehce přes 3 miliony korun, dnes však těžko najdete auto pod 4.5 milionu korun. O tento milion a půl Scuderie stouply za nějaké dva roky, což je masakr, co? Toto auto by byla moje volba, a co tak třeba ještě 16M?

Lamborghini Murcielago SV

6.5 litru, 12 válců, 670 koní, 660 Nm a 1664 kilogramů italského umění. Lamborghini je úplně něco jiného jako všechny ostatní automobilky, které dělají supersportovní vozy. Ferrari vezmete na rychlou silnici a adrenalin Vám bude stříkat ušima, Lambem pojedete městem, holky se budou usmívat, chlapi zdvihat palce a budete si připadat opravdu extra. Jako bonus tu pak máme zrychlení z klidu na 100 km/h za 3.0 sekundy a maximální rychlost přes 340 km/h!

Dnes se jeho cena pohybuje už nad 10 miliony korun a za pěkné kusy dáte ještě mnohem víc. Růst se navíc nezastavuje a ani nechci odhadovat, kde auto bude za takových 5 let.

BMW M3 E46

Legenda, zná ji každý, slavná M3. O generaci E46 se říká, že je to poslední opravdové řidičské BMW a já s tím nemohu nesouhlasit. Ve své době se chlubilo například titulem nejrychlejší automatické převodovky na světě. Výkon byl dostačujících 340 koní, točivý moment 365 Nm, a to vše navíc putovalo pouze na zadní nápravu. Kde že se ta síla vzala? V klasické řadovém šestiválci o objemu 3.2 litru. Díky nízké hmotnosti 1565 kilogramů M3 atakovala 100 kilometrovou hranici za 4.8 sekundy a letěla až 250 km/h.

Na auto si připravte minimálně 400 000 korun, pokud však chcete zachovalý kus, chce to hodně přes půl milionu.

Mercedes-Benz CLK 55 AMG (2003-2006)

První CLK AMG. Pod kapotou dřímá 5.4-litrový osmiválec s výkonem 367 koní při 5750 ot./min. a točivým momentem o hodnotě 510 Nm při 4000 ot./min. Na zadní kola jsou tato čísla přenášena přes pěti-stupňový automat AMG Speedshift a hmotnost je 1715 kilogramů.

Sprint na stovku zabere 5.2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezených 250 km/h.

Technicky pořád ohromí a s cenou kolem půl milionu korun nemusí být vůbec špatnou koupí.

Mercedes-Benz SL 55 AMG

Mercedes-Benz SL 55 AMG – jeden z nejoblíbenějších vozů Jeremy Clarksona, bývalý safety-car Formule 1 a skvělý, svalnatý roadster z Německa. Nejedná se však přímo o investici, ale o auto, které si podrží svoji hodnotu a časem půjde s cenou lehce nahoru. Užijete si s ním však obrovskou dávka zábavy a navíc vypadá naprosto skvěle!

Auto na trh dorazilo v roce 2002, o dva roky později prošlo mírným technickým faceliftem a v roce 2007 byla výroba této generace ukončena. Auto přišlo s 5.4-litrovým osmiválcem Supercharged, který posílal na zadní kola přes pěti-stupňový automat výkon 476 koní (350 kW) a točivý moment 700 Nm. Hmotnost činí 1855 kg a na stovku zrychlí za 4.3 sekundy. Od roku 2004 už tu máme ze stejného motoru výkon 500 koní a točivý moment 720 Nm. Stovka je tu za rovné 4 sekundy a bez omezovače se rozjedete na rychlost přes 300 km/h. Poslední rok výroby se pak tento roadster chlubil výkonem 517 koní. Nejlevnější SL 55 AMG začínají na 500 000 korunách, za TOP auta zaplatíte i přes 2 miliony korun. Už za 900 000 korun se však dají najít hezké kousky, je jich dost, takže hledat, hledat a hledat ten správný.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz