Audi SQ5 3.0 TFSI představeno v Detriotu!
Pamatujete ještě na červen roku 2012, kdy jsme přinesli oficiální zprávy o Audi Q5 s dieselovým motorem, které se vrhla na zoubek (a vnitřnosti) divize S-Line? Pokud ano a ohrnuli jste (stejně jako já) nad Audi SQ5 nos už jen kvůli tomu, že to byl diesel, nezoufejte. Tento vůz se totiž představil na NAIAS (North American International Auto Show) také v benzínové variantě, kterou dopuje třílitrový šestiválec s kompresorem, což asi nebude zrovna nějaký líný chudák.
Dieselová varianta má pod kapotou motor 3.0 TDI s výkonem 313 koní a točivým momentem 650 Nm. Motor 3.0 TFSI už ovšem poskytuje výkon až 354 koní (mezi 6000 a 6500 ot./min), ale na druhou stranu má točivý moment “pouze” 470 Nm. I tak ale zvládne zrychlit na 100 km/h za 5,3 sekundy (tedy o 2 desetiny pomaleji, než SQ5 TDI) a bude uhánět maximální rychlostí el. omezených 250 km/h. Všechen výkon je samozřejmě posílán na všechna čtyři kola skrze poctivý systém Quattro (žádný pseudo-quattro haldex). Výkon pak na všechna čtyři kola zprostředkuje osmistupňová převodovka Tiptronic. A to jsem ještě nezmínil, že kompresor v této Audi je dvoukomorový, dokáže točit až 20 000 otáček, má dva mezichladiče a do motoru vhání vzduch pod tlakem 0,8 Bar. Spotřebovat by přitom SQ5 měla v průměru 8,5 l/100 km.
Oproti obyčejné Q5 bude mít “eSko” o 30 mm snížený podvozek a bude posazeno na 20” kola, která budou obuta do pneumatik s rozměry 255/45. Za příplatek se ale budou dodávat zákazníkům i 21” kola.
Prodávat se začne už v tomto čtvrtletí a to nejdříve v Americe. Následovat pak budou trhy v Německu (a celé Evropě) Rusku, Argentině, Chile, Mexiku, Brazílii, Singapuru, Jižní Koreji, Kanadě, na Ukrajině, v Číně a Jižní Africe. Cena zatím nebyla oznámena, měla by být ovšem menší, než v případě dieselové varianty. Cena SQ5 TDI činí v základu 58 500 Eur (tedy necelých 1 500 000,- kč).
.
« Prior Design představuje bodykit na BMW řady 1 ve stylu 1 M Coupé Nový roadster od Alfy Romeo oficiálně potvrzen »