Audi S8: Prémiová perla Frankfurtu

2. 9. 2011 • Novinky

Ingolstadtská automobilka Audi představila světu ostrou verzi své vlajkové lodě, Audi S8. A to pouhé necelé dva týdny před světovou premiérou na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Pojďme se jí podívat na zoubek a začněme hned tím nejzajímavějším- pohonným ústrojím.

Audi S8 je poháněno twin-turbo vidlicovým osmiválcem TFSI o zdvihovém objemu 4,0litru s maximálním výkonem 382kW (520 koní) a 650Nm točivého momentu dostupného od 1700 otáček za minutu. Na všechna čtyři kola je tento výkon přenášen prostřednictvím osmi-stupňové převodovky Tiptronic. Toto spojení nám dává tušit, že S8 i přes svou hmotnost žádný loudá nebude. A je tomu tak, neboť vůz dokáže zrychlit z nuly na 100km/h za 4,2 vteřiny, maximální rychlost je pak obligátně omezena na tradičních 250km/h.

Není to ovšem jen o pouhém výkonu. Svou nezanedbatelnou roli hraje také spotřeba, kterou dokázali inženýři v kombinovaném cyklu srazit k deseti litrům na 100km. Přesto však je však nad Slunce jasné, že za 10l by v tomto voze jezdil pouze masochista křížený s ekoteroristou. Zpátky ale k vozu.

Ten svým budoucím majitelům nabídne například adaptivní vzduchové odpružení s proměnlivým tlumením, 20“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o rozměrech 265/40 (k dispozici jsou také ráfky o velikosti 21 palců) a především velmi atraktivní kabátek, který vozu stále ponechává auru luxusní limuzíny, přesto dává vyniknout síle, která je schovaná v útrobách. Standardem jsou LED diodové světlomety, čtveřice koncovek sportovního výfukového systému a velká chromovaná maska chladiče.

Uvnitř vozu pak zákazníka budou hýčkat komfortní sportovní sedadla navržená speciálně pro pro S8, multifunkční sportovní volant, multimediální systém MMI v kombinaci s výkonnou audio soustavou Bang&Olufsen a především kožené čalounění a obložení palubní desky leštěným hliníkem.

Novou technologií v nabídce S8 je parkovací systém doplněný o čtveřici kamer, které hlídají okolí vozu a jejichž obraz je promítán na displeji palubního systému.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz