Audi RS3 naladěná na 510 koní
Audi RS3 je už v základu pěkná mrška. Z 2,5 litrového pětiválce dokázali němečtí inženýři dostat nadprůměrný výkon 250kW (340 koní) a 450Nm točivého momentu. Co se však stane, když si RS3 vypůjčí společnost B&B?
Z neposlušné mršky se stane dravec konkurující nejednomu supersportovnímu vozu, jak svým výkonem, tak svými jízdními vlastnostmi. Přepracovanou RS3 je pak možno pořídit hned v několika úrovních výkonu.
Ta základní poskytne díky zlepšenému sání a novému sportovnímu výfuku v kombinaci s přeprogramovanou řídící jednotkou motoru maximální výkon 302kW (410 koní) a 560Nm točivého momentu. Můžeme říci, že ani tato čísla nejsou rozhodně špatná na pětiválec. To nejlepší však teprve přijde.
Předtím se ovšem ještě zastavíme u druhé úrovně navýšení výkonu motoru, kde zákazník dostane dalších 15 koní a 20Nm točivého momentu. Komu by ani to nestačilo, tak může poprosit firmu ještě o pár poníků a ti jich najdou ještě dalších 25.
Komu by se i přesto zdálo 331kW (450 koní) a 600Nm málo, může si nachystat 15.950 euro a B&B nainstaluje do vozu větší turbodmychadlo, ještě sportovnější výfukový systém z nerezové oceli a ještě vymakanější software řídící jednotky. Pětiválec pak ze sebe vymáčkne opravdu velmi pěkných 375kW (510 koní) a 680Nm točivého momentu. A to jsou hodnoty, které stačí k tomu, aby RS3 dokázala vystřelit z nuly na 100km/h za pouhých 3,5 vteřiny a aby se ručička otáčkoměru zastavila na čísle 310km/h!
Společnost B&B nenabízí jenom úpravy motoru. Pohrála si také s exteriérem, na kterém objevíme nové nárazníky a kola o velikostech 19-20 palců. Co se týče o 20mm sníženého podvozku, tak zde je ve voze nainstalováno nové sportovní odpružení se dvěma režimy nastavení (Comfort a Sport).
.« Lanchester – revoluce v brzdách Osmiválec? Zadokolka? KIA! »