Audi R8 V10 RWS – zadokolka pro opravdové petrolheady
Audi Sport GmbH rozšiřuje modelovou řadu R8 o novou verzi. Audi R8 V10 RWS přichází na trh v limitované edici 999 vozů v karosářských variantách Coupé a Spyder. Nový model má pohon zadních kol (Rear Wheel Series) a jeho exkluzivní ruční výrobu zajišťuje manufaktura R8 „Böllinger Höfe“.
„Audi R8 V10 RWS je určeno pro puristy,“ říká Stephan Winkelmann, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Jako limitovaná speciální edice je exkluzivní nabídkou pro zákazníky, kteří oceňují extrémní jízdní dynamiku. S motorem V10, uloženým uprostřed, a pohonem zadních kol úspěšně přenáší koncepci pohonu našich závodních vozů R8 LMS na silnice.“
Puristický charakter nové varianty R8 umocňují matně černou barvou lakované mřížky masky chladiče Singleframe a otvorů pro přívod vzduchu na přídi a zádi. Horní část bočního ozdobného panelu Sideblade (u Coupé) je leskle černá, spodní část má barvu karoserie. Na přání se pro Audi R8 V10 RWS Coupé dodávají fólie ve stylu závodního vozu Audi R8 LMS GT 4. Červené ozdobné pruhy probíhají přes přední kapotu, střechu a záď. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v interiéru připravena sportovní sedadla, která jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary. Na přání jsou k dispozici skořepinová sedadla. Přístrojová deska nese plaketu s označením pořadového čísla vozu v rámci limitované edice, například „1 of 999“.
Motor V10, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou modelu Audi R8 V10 RWS, dosahuje nejvyššího výkonu 397 kW/540 koní. Při 6500 otáčkách za minutu nabízí maximální točivý moment 540 Nm. Coupé s motorem 5.2 FSI zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (Spyder: 3,8 sekundy) a v akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 320 km/h (Spyder: 318 km/h). Průměrná spotřeba paliva činí 12,4 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 283 gramů na kilometr) u uzavřené varianty a 12,6 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 286 gramů na kilometr) u otevřené verze modelu R8 V10 RWS.
Nové Audi R8 Coupé V10 RWS má pohotovostní hmotnost 1590 kilogramů (bez řidiče). To je o 50 kilogramů méně než u verze Audi R8 Coupé V10 s pohonem quattro, která má v porovnání s variantou s pohonem zadních kol větší počet dílů, například spojovací hřídel, mezinápravovou vícelamelovou spojku a mezinápravový diferenciál. R8 Spyder V10 RWS je v porovnání s modelem R8 Spyder V10 o 40 kilogramů lehčí – jeho pohotovostní hmotnost činí 1680 kilogramů (bez řidiče). Zárukou enormního potěšení z jízdy je rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 40,6:59,4 % (Coupé), resp. 40,4:59,6 % (Spyder) a speciálně pro pohon zadních kol upravené nastavení podvozku a systémů podporujících jízdní dynamiku.
Nastavení podvozku a regulačních systémů umožňuje jízdu kontrolovaným smykem, pokud si řidič vybere v sériově dodávaném systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select režim „dynamic“ a pro stabilizační systém ESC zvolí „Sport“. ESC zajišťuje svými zásahy bezpečnost při jízdě na hranici, vymezené fyzikálními zákony. Na řízení s elektromechanickým posilovačem nemá hnací síla žádný vliv, což umožňuje precizní ovladatelnost. Audi R8 V10 RWS jezdí sériově na černě lakovaných 19“ kolech z lehké slitiny s pěti paprsky do V. Pneumatiky mají rozměr 245/35 vpředu a 295/35 vzadu.
Audi R8 V10 RWS bude možné v České republice objednávat u prodejců Audi Sport od podzimu 2017 a v tomto ročním období vyjedou i první vozy speciální edice na silnice. Ceny karosářských variant Coupé a Spyder na českém trhu nebyly dosud stanoveny.
« TEST Jaguar F-TYPE 2.0 R-Dynamics – Stačí čtyřválec do skvostného sporťáku? Land Rover Discovery SVX: Drsný terénní vzhled a V8 s 525 koňmi »