Audi R8 e-tron – Elektrifikace z Ingolstadtu
Kdo by neznal Audi R8. Už se totiž prodává nějaký ten pátek a za svou kariéru si stihla vydobít obdiv a touhu skoro všech teenagerů a žen. Prodává se ve dvou karosářských verzích a v nabídce jsou dva motory. První z nich je (a byla) V8 4,2 FSI, ale poté Audi udělalo radost pravým fandům a zakomponovala “eR osmičce” pod zadní sklo desetiválec 5,2 litru z Lamborghini Gallardo.
No a nyní doplní nabídku ještě jedna motorová verze. Bude se jednat o verzi “na baterky”, a tím pádem půjde o zachránce všech tuleňů a ledních medvědů, ale také o spásu planety, která zabrání tání ledovců a globálnímu oteplování. Audi e-tron, jakožto koncept, byl veřejnosti znám už dlouhou dobu, ale teprve teď (někdy na konci roku 2012) by měl e-tron přijít do výroby a tak jej Audi testuje naprosto bez maskování. Proč také používat kamufláž, když je to vlastně jen R8 bez výfuků a slepými nasávacími otvory před zadními blatníky…?
E-tron ke svému pohonu používá 53 kWh lithium-iontové baterie, které posílají šťávu do čtyř elektromotorů, jenž každý z nich pohání jedno kolo. Výkon celé soustavy by měl činit 230 kW a naprosto šílený točivý moment 4 500 Nm, který bude k dispozici prakticky okamžitě. No a já jsem jen zvědav, jestli R8 kromě nálepky e-tron dostane také nálepku e-Quattro.
Ale konec srandy, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,8 sekundy a bude pokračovat až někde k maximální rychlosti 200 km/h. Ale přesto je tu na závěr jedna taková vtipná, ale velmi účelná věc. E-tron dostane i tzv. e-sound, který nahradí to “trapné ticho” v kabině, a díky němu budou vlastně kolemjdoucí a chodci dostatečně informování o tom, že jedete. Určitě si prohlédněte videa níže.
foto: Worldcarfans.com
.« Mercedes uveřejnil nový safety car pro DTM Mazda 6 bez šestiválce »