Audi představilo Prologue Allroad
Audi prologue allroad slaví světovou premiéru. Návštěvníky autosalonu v Šanghaji zaujme technikou nejvyšší úrovně, neomezenými užitnými vlastnostmi pro každodenní provoz a okouzlující elegancí. Pětidveřový vůz se zvýšenou karoserií si poradí s jakýmkoli terénem a zvládne jakoukoli situaci, čímž přináší do rodiny konceptů Audi prologue nové podněty. Jeho koncept ovládání umožňuje digitální interakci mezi řidičem a spolucestujícími, zatímco hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení přesvědčí celkovým výkonem 540 kW (734 k) při současně nízké spotřebě paliva.
Po Audi prologue a Audi prologue Avant přichází nyní Audi prologue allroad, který je další ukázkou rozmanitosti, mimořádného emocionálního náboje a progresivnosti nového designérského stylu značky Audi.
Stejně jako všechny ostatní modely Audi allroad nedělá ani Audi prologue allroad žádné kompromisy. S modelem Audi allroad quattro debutoval před 15 lety nový druh automobilu, který spojoval komfort a dynamiku vyšší třídy s nejvyšší úrovní variability a suverénními terénními vlastnostmi. Audi nyní představuje v Číně studii, která novým způsobem interpretuje typické motivy modelů allroad, a poskytuje tak jasný výhled do budoucnosti designu značky Audi. Design studie Audi prologue allroad zdůrazňuje elegantní sportovní charakter a jedinečnost konceptu allroad.
Síla a elegance: profil
Audi prologue allroad s délkou 5,13 metru dává z profilu na odiv novou, dynamickou interpretaci stylistického pojetí modelů Audi allroad. Dlouhá příď, výrazně klesající linie střechy a extrémně skloněné střešní sloupky D dodávají tomuto vozu atletický profil a novým způsobem zdůrazňují eleganci a dynamiku konceptu allroad.
Výrazné nárazníky a rozšířené podběhy kol poukazují již na první pohled na všestranné vlastnosti studie Audi prologue allroad. Její proporce kladou ve stejné míře důraz na přední i zadní kola. Ve velmi rozšířených podbězích je místo pro 22“ kola v pětipaprskovém designu.
Ze všech detailů konceptu, lakovaného decentním odstínem bílá Dehua, vyzařuje progresivní elegance. Do spodních okenních lišt jsou integrovány snímací plochy pro odemykání dveří, elektrické ovládání mají také víka zásuvky pro nabíjení a hrdla palivové nádrže. Podélné střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rozmanité ozdobné detaily kolem oken, na přídi a zádi jsou vyrobeny z hliníku. Sílu, robustnost a šířku vozu zdůrazňuje šedě odlišené rozšíření spodní části zvýšené karoserie, včetně lemů podběhů kol a navazujících prahů.
Progresivní: příď
Přídi dominuje nízká a široká maska chladiče Singleframe, která je dokonale integrována do tělesa karoserie. Uspořádání příček z kartáčovaného hliníku vytváří novou variantu vzhledu modelů Audi e-tron. Klínovitě tvarované světlomety studie používají inovativní technologii Matrix Laser, s níž Audi opět zvětšuje svůj náskok v oblasti osvětlovací techniky. Světlo je rozděleno do bezpočtu miniaturních pixelů, takže možnosti rozložení světla jsou téměř neomezené. Nový světelný design modelů e-tron je definován světlovody LED na horní a vnější hraně otvorů pro přívod vzduchu, které jsou rozděleny příčkou vycházející z nárazníku.
Dynamická: záď
Záď studie Audi prologue allroad se výrazně snižuje a stejně jako jachta je nakloněna ve směru jízdy, což dodává koncepčnímu vozu dynamický vzhled, i když se nepohybuje. Úzký pás světel propojuje zadní světlomety LED, jejichž kryty jsou vyrobeny ze speciálního skla, které vytváří trojrozměrné efekty. Sportovní zadní nárazník má po obou stranách nízké, horizontálně rozdělené otvory, které jsou vyústěním výfukové soustavy. Tento detail symbolizuje koncepci poháněcího ústrojí studie Audi prologue allroad – efektivní souhru spalovacího motoru a elektromotoru.
Prostorný a vzdušný: interiér
Audi prologue allroad je dokonalým vozem pro každodenní cestování i rekreační aktivity díky svému mimořádně variabilnímu interiéru, v němž vládne atmosféra klidné elegance. Řidič a cestující vnímají prostorný interiér studie jako luxusní salonek. Šlachovitě napnuté linie a štíhlá geometrická tělesa zprostředkovávají dojem šířky, klidu a lehkosti, dlouhá středová konzola a přední sedadla se jakoby vznášejí v prostoru. Přístrojová deska má přísně horizontální uspořádání, její horní část je součástí výrazného oblouku, který obepíná celý interiér a zavazadlový prostor. Děrovaný panel zakrývá široký pás výdechů ventilační soustavy a po nastavení klimatizace na vyšší výkon se zasune dolů.
Pohled do budoucnosti: přístrojová deska
S vnitřním designem studie Audi prologue allroad dokonale splývá progresivní koncept nového systému zobrazování a ovládání. Čelo přístrojové desky má v celé své šířce podobu zobrazovací plochy a nese tři integrované dotykové displeje. Displeje pro řidiče po pravé a levé straně volantu jsou ozdobeny hliníkovým rámečkem. Spolujezdec si může nakonfigurovat funkce informačního a zábavního systému na širokoúhlém displeji, který je kompletně integrován do přístrojové desky. Toto nastavení může pohybem ruky po povrchu displeje odeslat na pravý displej řidiče nebo digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit future za volantem.
Na konzole středového tunelu je umístěn další displej pro řidiče, který je vyhrazen klimatizaci, informačnímu a zábavnímu systému a písemnému vkládání údajů. Inovativní displej OLED v podobě tenké ohebné fólie zaujme svým skvělým obrazem s vysokým kontrastem. V klidovém stavu je zapuštěn do konzoly, po spuštění vozidla se zvedne do šikmé polohy. Také v případě digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit future, který je v zorném poli řidiče, kráčí značka se čtyřmi kruhy novými cestami. Displeje s vysokým rozlišením a tři poloprůsvitná zrcadla vytvářejí virtuální pódium se třemi úrovněmi. Díky tomuto odstupňovanému zobrazení jsou informace ještě lépe strukturovány pro snadnější čitelnost.
Inovace vzadu
Vzadu jsou pro cestující ve studii Audi prologue allroad připravena samostatná sedadla. Mezi nimi je na středové konzole další displej OLED, na němž si mohou nastavit sedadla, klimatizaci a informační a zábavní systém pro svou část interiéru nebo si vyměňovat data s řidičem. Po zapnutí audiosystému se z obložení podběhů zadních kol vysune „zvukový spoiler“, který zaručuje nejvyšší kvalitu reprodukce v celém interiéru. Rovněž dva tablety Audi, které lze připevnit k opěradlům předních sedadel, používají technologii OLED. Jsou extrémně tenké a mírně prohnuté.
Studie nabízí svému řidiči a dalším cestujícím nejvyšší míru komfortu již před zahájením jízdy. „Majordomus“, inteligentní software, identifikuje cestující při nastupování podle jejich chytrého telefonu, a nastaví sedadla a klimatizaci podle jejich představ. Systém na základě preferencí majitele navrhne výběr hudby a trasu. Systém Easy Slot ve středové konzole propojí telefony s palubním informačním a zábavním systémem a zajistí jejich induktivní nabíjení.
Nové: materiály a barvy
Koncept materiálů a barev v interiéru studie Audi prologue allroad zdůrazňuje komfort a sportovní eleganci. Horní část přístrojové desky je v odstínu modrá Lifestyle, zatímco její spodní zóna, sedadla a podlahové koberce jsou v odstínu hnědá Sard. Oblouk kolem interiéru, výplně dveří a konzola středového tunelu jsou zdobeny obložením z tmavého jasanu s otevřenými póry. Silný kontrast vytvářejí ozdobné prvky z hliníku.
Téměř přírodní kůže Unikat pokrývá velké plochy přístrojové desky, konzoly středového tunelu a sedadel. Umělecké perforace na prostředních částech sedacích ploch připomínají příčky na masce chladiče Singleframe. Výplněmi dveří, přes loketní opěrky, až do zavazadlového prostoru probíhá velkorysý pruh z Alcantary.
Silná hospodárnost
Nejvyšší míru automobilové svobody nabízí také technika studie Audi prologue allroad, která předvádí skvělé výkony na silnici i suverénní jízdu v lehkém terénu, a to s maximální hospodárností za všech okolností.
Motor 4.0 TFSI – vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly – a elektromotor integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic dosahují celkového výkonu 540 kW (734 k) a točivého momentu 900 N.m. Hnací síla studie Audi prologue allroad je v každé situaci spolehlivě přenášena na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol quattro.
Studie je „katapultována“ z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a podle normy EU pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení spotřebuje v průměru pouhých 2,4 litru paliva na 100 kilometrů (56 gramů CO2 na kilometr). Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh umožňuje překonat na jedno nabití vzdálenost 54 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Studie Audi prologue allroad může být nabíjena také induktivně prostřednictvím systému AWC (Audi wireless charging), který Audi vyvíjí pro sériovou výrobu.
Karoserie studie Audi prologue allroad má o 77 mm vyšší světlou výšku než Audi prologue Avant. Podvozek odpovídá nejnovějšímu stavu techniky. Přední a zadní pětiprvková náprava ztělesňuje principy lehké konstrukce a 20“ brzdové kotouče jsou vyrobeny z lehkého keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Sportovní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením, adaptive air suspension sport, nabízí rozmanitá nastavení od velmi komfortní jízdy až po tuhé odpružení pro sportovní jízdu. Dynamické řízení všech kol kombinuje dynamické řízení s variabilním převodem a řízení zadních kol. Tímto způsobem lze splnit nejvyšší nároky na jízdní dynamiku a stabilitu.
« TEST Citroën DS3 1.6 e-HDi Porsche Cayman GT4 přežvýkalo Nurburgring za 7:42! »