dojmy_audi_q3_24_5b57a1e3d57d3

Audi představilo novou generaci Q3

26. 7. 2018 • Novinky

Nové Audi Q3 je rodinné SUV s mimořádnou všestranností. Ve své druhé generaci se prezentuje nejen s ještě sebevědomějším vzhledem, ale nabízí také výrazně vyšší užitnou hodnotu díky velkorysé nabídce místa, rozsáhlé variabilitě a mnoha praktickým detailům. Podobně jako vrcholné modely Audi má digitální panel přístrojů a velký displej MMI touch. Početná řešení informačních a zábavních systémů z vyšší třídy umožňují síťové propojení kompaktního SUV se svým okolím. Nové asistenční systémy podporují řidiče při parkování, ve městě a na dlouhých cestách. Navíc zvyšují úroveň komfortu, stejně jako zdokonalený podvozek.

Nové Audi Q3 má výrazně sportovnější charakter než jeho předchůdce. Mužná příď je charakterizována osmiúhelníkovým designem masky chladiče Singleframe a velkými bočními otvory pro přívod vzduchu. Masku chladiče s markantním rámečkem člení osm vertikálních příček, které umocňují charakter SUV. Světlomety jsou štíhlé a na vnitřní straně se klínovitě zužují. Audi je dodává ve třech verzích, vybavených ve všech případech technikou LED. Na vrcholu nabídky stojí světlomety Matrix LED, jejichž adaptivní dálková světla zajišťují inteligentní osvětlování vozovky.

Při pohledu z profilu zaujme především symetrické stylistické řešení předních a zadních světlometů. Formálně je propojuje ramenní linie, která ve spojení s mohutnými svalnatými plochami nad podběhy kol přispívá k atletickému celkovému dojmu. V těchto konturách se projevují geny quattro značky Audi a SUV je jimi vizuálně rozšiřováno. Barevně odlišená rozšíření podběhů kol umocňují vzhled ve stylu terénních vozidel. Výrazně skloněné střešní sloupky D, podpořené dlouhým střešním spoilerem, který navíc obklopuje po obou stranách zadní okno, propůjčuje vnějšímu designu i vizuálně pozoruhodnou dynamiku.

Zákazníci mají mnoho možností, jak si své nové Audi Q3 individualizovat. Pro vnější díly na spodní části karoserie je například k dispozici kontrastní lakování, které dodává vzhledu SUV ještě intenzivnější výraz. V exteriérovém paketu S line mají nárazníky, prahové lišty a difuzor mimořádně sportovní styl. Celkem je na výběr jedenáct barev laku karoserie. Pro interiér se dodávají tři výbavové linie, které lze libovolně kombinovat se třemi exteriérovými pakety.

Interiér navazuje na vnější design sportovním charakterem, napnutými liniemi a trojrozměrně tvarovanými prvky a v mnohém připomíná modely vyšší třídy značky se čtyřmi kruhy. Přístrojová deska má dvoustupňové uspořádání. Do jejího horního dílu jsou integrovány výdechy ventilační soustavy, ve spodní části je velká, osmiúhelníková plocha se vzhledem černého panelu a širokou chromovanou lištou po obvodě, která je variací na motiv masky chladiče Singleframe. Leskle černé ozdobné obložení obklopuje centrální prvek nového konceptu ovládání v podobě displeje MMI touch, který je společně s níže umístěným ovládacím panelem klimatizace nakloněn o 10 stupňů směrem k řidiči. Tlačítkový modul pro osvětlovací funkce, který nahrazuje otočný ovladač předchůdce, je zapuštěn do ozdobného panelu po levé straně volantu. Všechny ukazatele, tlačítka a ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěny.

Audi vyvinulo nový koncept také v oblasti barev a materiálů. Zákazníci mají pro model Q3 na výběr tři varianty – základní verzi, Audi design selection a interiérový paket S line. Oba pakety zahrnují sportovní sedadla, která jsou na přání čalouněna kombinací kůže/umělé kůže a Alcantary. Zcela novým prvkem výbavy na přání jsou plochy na přístrojové desce a loketních opěrkách ve výplních dveří, potažené Alcantarou. Dodávají se ve třech barvách, včetně zářivě oranžové.

Paket osvětlení kontur a dekoračního osvětlení, dodávaný sériově pro Audi design selection, za tmy záměrně zvýrazňuje středovou konzolu a výplně dveří. Osvětlení je nastavitelné ve 30 barvách a osvětluje také odkládací schránku pod přístrojovou deskou a nápis quattro nad odkládací schránkou před sedadlem spolujezdce, resp. kruhy Audi ve verzích s pohonem předních kol. Dalšími atraktivními prvky výbavy na přání jsou dvouzónová klimatizace, nezávislé topení, vyhřívání volantu a panoramatické skleněné střešní okno.

Nové Audi Q3, jehož konstrukce vychází z modulární platformy MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, v téměř všech rozměrech povyrostlo, a zaujímá tak postavení na vrcholu segmentu kompaktních SUV. Vnější délkou 4485 milimetrů překonává předchůdce o 97 milimetrů. Vnější šířka se zvětšila o 18 milimetrů na 1849 milimetrů. S vnější výškou 1585 milimetrů je však o 5 milimetrů nižší než první generace modelu Q3. K výrazně větší nabídce vnitřního prostoru přispělo prodloužení rozvoru o 78 milimetrů na 2681 milimetrů. Cestující si nyní mohou užívat velkorysého prostoru pro kolena a hlavu i mimořádné šířky v úrovni loktů.

Audi Q3 nabízí jako typické SUV pohodlné nastupování a dobrý výhled z vozu, zároveň ale také sportovní polohu za volantem. Na přání elektricky nastavitelná sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla o třídu větších vozidel.

Mimořádná je také variabilita uspořádání vnitřního prostoru. Zadní sedadla jsou podélně posuvná v rozsahu 150 milimetrů. Opěradla, rozdělená na tři díly v poměru 40:20:40, mají nastavitelný sklon v sedmi krocích. Na přání se pro cestující vzadu dodává středová loketní opěrka, do níž jsou sériově integrovány dva držáky nápojů.

V závislosti na poloze zadních sedadel a jejich opěradel nabízí zavazadlový prostor objem 530 až 675 litrů. Se sklopenými opěradly vzroste tento ukazatel na 1525 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může být ve třech různých úrovních, přičemž nízký práh zavazadlového prostoru 748 milimetrů nad zemí usnadňuje manipulaci s těžkými zavazadly. Nepotřebný kryt zavazadlového prostoru lze uložit pod podlahu. Na přání dodává Audi paket „Schránky a zavazadlový prostor“, který poskytuje ještě vyšší komfort na cestách. Kromě sítí na zadních stranách opěradel sedadel vpředu a odkládací schránky pod sedadlem spolujezdce zahrnuje uvedený paket mimo jiné síť v zavazadlovém prostoru a diody LED v zadním výklopném víku pro osvětlení zavazadlového prostoru nezávisle na množství přepravovaných zavazadel. Snadný přístup k zavazadlovému prostoru zajišťuje elektricky ovládané zadní výklopné víko. Ve spojení s komfortním klíčkem lze zadní víko otevřít a zavřít také příslušným pohybem nohy.

Koncept ovládání a zobrazování v rodinném SUV má zcela novou podobu, protože Audi se zcela vzdalo analogových přístrojů. Již v sériové výbavě s informačním a zábavním systémem MMI Radio ovládá řidič na multifunkčním volantu digitální panel přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce. O stupeň výš v nabídce výbavy na přání stojí MMI Radio plus, u něhož se může zákazník na přání rozhodnout pro panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s dodatečnými funkcemi. Jeho součástí jsou například funkce MMI. Kromě rychlosti jízdy a otáček zobrazuje také informace o přehrávané hudbě a službách Audi connect. Pokud si zákazník objedná navíc navigační systém, zobrazuje panel přístrojů také navigační mapu. Řidič si může nakonfigurovat zobrazování podle svých požadavků a všechny údaje má přímo ve svém zorném poli. V kombinaci se systémem MMI Radio plus se navíc uprostřed přístrojové desky nachází displej MMI touch s úhlopříčkou 8,8 palce. Ve vrcholné verzi se systémem MMI Navigation plus má tento dotykový displej úhlopříčku 10,1 palce. Ukazatele zobrazuje Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 10,25 palce. Na přání si může zákazník zvolit ještě lepší verzi s úhlopříčkou 12,3 palce, u níž má řidič na výběr tři různé styly zobrazení, včetně nového, mimořádně sportovního režimu.

Audi Q3 se systémem MMI Navigation plus kromě toho disponuje novým hlasovým ovládáním s rozpoznáváním hovorové řeči, které rozumí i libovolně formulovaným větám. Chytrý dialogový manažer klade v případě potřeby doplňující dotazy, umožňuje opravy, nabízí možnosti výběru a akceptuje, když se mu skočí do řeči.

Nové SUV účinně pohlcuje rázy při přejezdu nerovností vozovky a k plavnosti jízdy přispívá také delší rozvor. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči je vybaven senzory pohybu všech čtyř kol, jakož i senzory příčného a podélného zrychlení. Na základě naměřených hodnot se přizpůsobuje charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Výsledkem je ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky i komfortu odpružení. Alternativně se dodává sportovní podvozek – sériová výbava s exteriérovým paketem S line – s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivní řízení. Převod řízení je u něj s rostoucím úhlem natočení volantu strmější, což významně přispívá k „lehkonohému“ charakteru nového modelu Audi Q3.

Zákazník si může na přání objednat systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, jehož prostřednictvím si může podle potřeby přizpůsobit nastavení svého vozu. K dispozici je šest jízdních režimů auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency a individual, které ovlivňují charakteristiku pedálu plynu, řízení, řazení převodovky S tronic a adaptivních tlumičů. Na přání dodává Audi asistenta pro sjíždění strmých svahů, který se aktivuje stisknutím tlačítka a při jízdě v terénu udržuje nastavenou rychlost jízdy.

Přední náprava kompaktního SUV využívá vzpěry typu McPherson, zadní náprava má náročnou čtyřprvkovou konstrukci. Rozchod kol činí 1584 milimetrů vpředu a 1577 milimetrů vzadu. Průměr nabízených kol z lehké slitiny sahá od 17, resp. 18 palců – v závislosti na verzi exteriéru – až do 20 palců. Dvacetipalcová kola dodává společnost Audi Sport GmbH a jsou vybavena pneumatikami rozměru 255/40.

V době zahájení prodeje bude Audi nabízet nové Q3 se čtyřmi motory, třemi jednotkami TFSI a jednou jednotkou TDI. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k). Všechny čtyři motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které poskytují vynikající výkonové parametry a vyznačují se kultivovaným během a hospodárným provozem. Také všechny agregáty TFSI mají filtr pevných částic.

Vstupní verze je poháněna zážehovým motorem 1,5 litru s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 250 N.m, jehož hospodárnost zvyšuje systém deaktivace válců (Cylinder on demand), který při nízkém zatížení přechodně deaktivuje dva válce. Audi Q3 35 TFSI bude v době zahájení prodeje sjíždět z montážní linky s rychle řadicí sedmistupňovou převodovkou S tronic a pohonem předních kol. Na podzim bude následovat verze s šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Dvoulitrový zážehový motor modelu Audi Q3 40 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 320 N.m. Jeho výkonnější verze pro Audi Q3 45 TFSI disponuje hodnotami 169 kW (230 k) a 350 N.m, které jsou zárukou sportovních jízdních výkonů. Oba motory jsou sériově kombinovány se sedmistupňovou převodovkou S tronic a jejich hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol quattro s hydraulicky ovládanou mezinápravovou vícelamelovou spojkou. Jeho elektronická řídicí jednotka kombinuje maximální potěšení z jízdy s mimořádnou stabilitou a excelentní trakcí.

Nabídka vznětových motorů začíná agregátem 2,0 litru s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 340 N.m. Q3 35 TDI bude zpočátku k dispozici s mechanickou převodovkou a pohonem quattro. O trochu později budou moci zákazníci objednávat také verzi se sedmistupňovou převodovkou S tronic a pohonem předních kol. Po uvedení na trh rozšíří nabídku motorů jednotka 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k).

Nové Audi Q3 sjíždí z montážní linky maďarského závodu Győr. První vozy evropským zákazníkům budou dodány v listopadu 2018. Kompaktní SUV bude sériově vybaveno digitálním panelem přístrojů, audiosystémem MMI Radio včetně rozhraní Bluetooth, multifunkčním volantem obšitým kůží, klimatizací a světlomety LED. Mimořádnou variabilitu umožňují podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel, výškově nastavitelná podlaha zavazadlového prostoru a četné odkládací schránky. Sériová výbava zahrnuje také asistenční systémy, mezi něž patří upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu, Audi pre sense front, senzor deště/světla a nastavitelný omezovač rychlosti jízdy.

U příležitosti uvedení nového modelu na trh nabídne Audi svým zákazníkům speciální edici s mnoha atraktivními prvky výbavy na přání. Mimořádně sportovní vzhled jí dodává exteriérový paket S line, u něhož je navíc barevně zvýrazněno mnoho detailů. Součástí výbavy je také sportovní podvozek s 20“ koly a světlomety Matrix LED. Speciální edice má exkluzivně černé kruhy loga Audi na masce chladiče Singleframe a černé označení modelu na zádi. Pro karoserii jsou na výběr laky v odstínech oranžová Puls a šedá Chronos. Mezi nejdůležitější prvky vnitřní výbavy patří sportovní sedadla se specifickým kontrastním prošíváním, kůží obšitý volant s dole zploštělým věncem, osvětlení kontur a dekorační osvětlení, jakož i ozdobná obložení se vzhledem hliníku. Části přístrojové desky a loketní opěrky ve výplních dveří jsou potaženy Alcantarou.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz