Audi představilo novou A7 Sportback s revoluční technikou.
A7 Sportback reprezentuje v mimořádné míře nový designérský styl značky Audi a navazuje na pojetí designu studií prologue. Čtyřdveřové kupé nastavuje laťku progresivity v luxusní třídě. Ztělesňuje gran turismo nového střihu – s dynamickými liniemi, důslednou digitalizací, zážitky ze sportovní jízdy a variabilním prostorovým konceptem.
Vnější design modelu A7 Sportback je vyjádřením nového designérského stylu, který značka Audi představila studií prologue a uvedla poprvé do sériové výroby s novým modelem Audi A8. A7 signalizuje svými velkými plochami, ostrými hranami a atleticky napnutými liniemi dynamiku i progresivní charakter z každé perspektivy.
Již na první pohled je sportovní charakter tohoto vozidla kategorie gran turismo patrný z tvarového řešení nízké přídě, které zahrnuje nejen masku chladiče Singleframe, jež je v porovnání s Audi A8 širší a umístěná v nižší poloze, ale také úzké světlomety a výrazně tvarované otvory pro přívod vzduchu. Světlomety jsou k dispozici ve třech verzích. U středního a nejvyššího stupně výbavy vyjadřuje světelný design motiv digitalizace. Dvanáct světelných segmentů, oddělených úzkými mezerami a umístěných vedle sebe, vyvolává asociace s principem binárních číslic 0 a 1. Vrcholnou verzí jsou světlomety HD Matrix LED s laserovými světlomety Audi.
Audi A7 Sportback má atletickou „postavu“ s dlouhou kapotou motoru, dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Výrazné kontury zdůrazňují kola, jejichž průměr může být až 21 palců, a poukazují na geny quattro značky Audi. Ty určují proporce tělesa karoserie. Silueta je definována dynamickou linií střechy, která se výrazně svažuje směrem k zádi. Sportovní charakter velkého kupé vymezují v obrysech čtyři číselné hodnoty: vnější délka 4969 milimetrů, rozvor 2926 milimetrů, šířka 1908 milimetrů, ale výška jen 1422 milimetrů.
Stejně jako u předchůdce připomíná tvarové řešení zádě jachtu. Dlouhé víko zavazadlového prostoru ústí do výrazné odtokové hrany s ladnými liniemi a ukrývá spoiler, který se elektricky vysouvá při rychlosti jízdy 120 km/h. Úzký světelný pás – společný stylistický prvek vrcholných modelů Audi – propojuje zadní světlomety, jejichž koncová světla jsou tvořena 13 svislými segmenty. Při odemknutí a zamknutí dveří vytvářejí přední i zadní světlomety rychlé světelné animace, vyjadřující i u stojícího velkého kupé jeho dynamiku. Progresivní vnější design nového modelu Audi A7 Sportback se ve značné míře obejde bez chromovaných prvků. Paleta barev laků karoserie zahrnuje 15 odstínů, z nichž je osm nových. Na přání dodávaný exteriérový paket S line dodá celkovému vzhledu vozidla ještě ostřejší charakter. Úpravy se týkají masky chladiče a otvorů pro přívod vzduchu vpředu, prahů, spoileru vpředu a difuzoru vzadu. Tyto prvky mají leskle černé rámečky a výraznější tvary.
V interiéru jedinečným způsobem splývá progresivní design s pokrokovou technikou. Interiér nového modelu Audi A7 Sportback zanechá silný dojem svou atmosférou futuristického salonku. Základem jeho minimalizovaného, čistého designérského stylu je zcela nevšední harmonie mezi napětím a střízlivostí. Horizontální linie a štíhlá přístrojová deska vytvářejí dojem vzdušného prostoru. Středová konzola orientovaná na řidiče umocňuje sportovní charakter tohoto vozu pro cestování ve velkém stylu. V konceptu interiéru se zrcadlí čtyři zásadní hodnoty: progresivita, sportovnost, intuitivnost a vysoká kvalita. Všechny barvy, materiály čalounění a ozdobná obložení ztělesňují novou estetiku – od vstupní verze až po design selection, sportovní paket S line a mimořádně kvalitní kůži Valcona. Na přání dodávaný paket dekoračního osvětlení zvýrazňuje kontury interiéru a decentním způsobem umocňuje vnímání prostoru.
Horní displej s úhlopříčkou 10,1 palce (v kombinaci se systémem MMI Navigation plus) je natočen k řidiči a doplněn ozdobným prvkem z hliníku v grafitově šedém odstínu, jehož nosné těleso tvoří vlastní geometrickou plastiku. Díky vzhledu ve stylu „černého panelu“ splývá vypnutý displej téměř neviditelně s přístrojovou deskou. Uživatelská plocha displeje se objeví při otevření vozu. Vzhled displeje je v souladu s designem interiéru minimalistický a pregnantní, všechny zobrazované informace jsou rychle čitelné.
Nový model A7 posouvá syntézu sportovního charakteru a komfortu na novou úroveň. Díky na přání dodávanému dynamickému řízení všech kol, nové elektronické podvozkové platformě (EFP) – centrální řídicí jednotce pro podvozek – a zdokonalenému vzduchovému odpružení nabízí ještě větší agilitu, obratnost a komfort. A7 Sportback je dokonalým vozem Gran Turismo: dynamicky agilním automobilem na silnici s mnoha zatáčkami a zároveň komfortním na dlouhých dálničních etapách.
Přední i zadní nápravy byly zbrusu nově vyvinuty. Nový koncept sériově dodávaného progresivního řízení, jehož sportovní převod je s rostoucím úhlem natočení volantu ještě strmější, poskytuje intenzivní zpětnou vazbu, která řidiče informuje o dění mezi pneumatikami a vozovkou. Za velkými koly s komfortnějším odpružením – kola mají průměr ráfku až 21 palců a pneumatiky rozměr až 255/35 – pracují brzdy s hliníkovými pevnými třmeny. Jejich kotouče mají průměr až 400 milimetrů. Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení (adaptive air suspension) s udržováním stálé světlé výšky.
Vrcholnou inovací v oblasti podvozku je dynamické řízení všech kol, které snoubí bezprostřední, sportovní reakce se suverénní jízdní stabilitou, čímž řeší konflikt cílů mezi agilitou a komfortem. Převod řízení se aktivně mění v závislosti na rychlosti jízdy mezi 9,5:1 a 16,5:1. Na přední nápravě dochází ke změnám převodu řízení prostřednictvím harmonické převodovky. Na zadní nápravě zajišťuje převod šroubem a maticí natáčení kol až o pět stupňů. Zadní kola se při jízdě nízkou rychlostí, například při parkování nebo v městském provozu, natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž zvyšují agilitu velkého kupé. Tím se při natočení kol do maximálního rejdu zmenšuje průměr otáčení o 1,1 metru. Od rychlosti jízdy 60 km/h se natáčejí kola zadní nápravy ve stejném směru jako přední kola, což přispívá k jízdní stabilitě při jízdě přímým směrem i při změně jízdního pruhu.
Dynamiku zvyšuje také sportovní diferenciál, dodávaný na přání, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola, a doplňuje tak pohon všech kol quattro. Stejně jako dynamické řízení všech kol, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení je i sportovní diferenciál řízen elektronickou podvozkovou platformou (EFP). Všechny uvedené systémy jsou síťově úzce provázány a vzájemnou spoluprací zajišťují nejvyšší úroveň preciznosti. Řidič může systémem Audi drive select aktivovat různé jízdní režimy. Rozsah mezi komfortním a sportovním nastavením je nyní v porovnání s předchůdcem ještě širší.
Všechny motory v novém modelu A7 Sportback jsou sériově vybaveny novým částečně hybridním pohonem (MHEV – mild hybrid electric vehicle), který zvyšuje komfort a hospodárnost. U agregátů V6 je tento systém realizován prostřednictvím hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Řemenem poháněný generátor BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW. Čtyřdveřové kupé může jet v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h setrvačností s deaktivovaným motorem, který je poté komfortně spuštěn zařízením BAS.
V době uvedení na trh bude nové Audi A7 Sportback k dispozici nejprve s motorem 3.0 V6 TFSI. Přeplňovaný motor V6 s decentním plně znějícím zvukem poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Audi A7 55 TFSI se sériovou výbavou spotřebuje v kombinovaném režimu EU 6,8 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 154 gramů na kilometr. Hnací sílu motoru 3.0 TFSI přenáší sedmistupňová převodovka S tronic a pohon všech kol quattro s hospodárnou technikou ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje. Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové agregáty na benzin i naftu.
V závodě v Neckarsulmu je připravena výrobní linka na nové Audi A7 Sportback. Vůz dorazí na český trh v závěru února 2018. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.
« TEST ojetiny BMW 123d Coupé – Kdysi revoluční diesel oslňuje i dnes. Gran Turismo Kia Stinger vstupuje na český trh. Kolik stojí? »