audi_a6_2_20_5a95c677094cc

Audi představilo novou A6. Všechny motorizace jsou hybridní

28. 2. 2018 • Novinky

Audi představuje nový model A6. S osmou generací úspěšné limuzíny vyšší třídy zároveň přináší do příslušného segmentu velký počet inovací. Audi A6 s dynamicky elegantním designem se vyznačuje všestranností, která je ve vyšší třídě nebývalá, ať se jedná o digitalizaci, komfort nebo sportovní charakter. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Početná řešení v oblastech konektivity a asistenčních systémů používají síťově propojenou inteligenci. Interiér důsledně sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje ve svém segmentu. Podvozek kombinuje maximální jízdní komfort a mimořádnou stabilitu s vytříbenějším sportovním charakterem. Všechny motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem, který přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.

U agregátů V6 nalézá uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců pracuje elektrická síť s napětím 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) s lithium-iontovým akumulátorem. Audi A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h.

Funkce start-stop se aktivuje mezi 7 a 22 km/h. Opětovné spuštění motoru u stojícího vozu probíhá předvídavě, jakmile se vozidlo před Audi A6 rozjede. Při zpomalování dosahuje BAS u motorů V6 rekuperačního výkonu až 12 kW. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Také karoserie nového Audi A6 přispívá k příjemné atmosféře uvnitř vozu. Jedním z faktorů je velmi propracovaná aerodynamika. S hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24 (u verze s motorem, který bude uveden na trh později) a optimalizovanými aeroakustickými vlastnostmi zůstává limuzína příjemně tichá i ve vysokých rychlostech. Dalším faktorem je vysoká tuhost karoserie, která tvoří základ pro dosažení nejvyšší kvality a sportovních jízdních vlastností. Audi vyrábí skelet karoserie z inteligentní kombinace oceli a hliníku. Díly, jako jsou přední věže pro uložení vzpěr s tlumiči a pružinami, jsou z hliníku, což platí i pro dveře, kapotu motoru a blatníky.

Interiér nového Audi A6 je ještě velkorysejší než u předchůdce. Ohledně prostoru pro nohy vzadu překonává jak předchůdce, tak i nejdůležitější konkurenty. Navíc je v interiéru v porovnání s předchůdcem více místa pro hlavu a ramena na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabízí větší šířku, takže lze do něj napříč uložit dva golfové bagy. Objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.

Nové Audi A6 získalo v porovnání s předchůdcem citelně na sportovním charakteru. Ve zvláštní míře se na tom podílejí inovativní řešení v konstrukci podvozku. Beztak již sportovní převod sériově dodávaného progresivního řízení zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept tlumení navíc zprostředkovává řidiči intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou. Nové Audi A6 je ve městě obratné, na silnicích agilní a na dálnicích suverénně komfortní.

Zásadní podíl na agilitě a obratnosti má dynamické řízení všech kol, které kombinuje bezprostřední, sportovní reakce vozu na řízení se suverénní stabilitou jízdy, čímž řeší klasický konflikt cílů. V závislosti na rychlosti jízdy mění převod řízení mezi 9,5:1 a 16,5:1. Za tím účelem pracuje vpředu harmonická převodovka. Na zadní nápravě natáčí převod šroubem a maticí kola až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž zvyšují agilitu modelu A6 a zmenšují jeho průměr otáčení až o 1,1 metru. Díky tomu je manévrování s velkou limuzínou snadné, navzdory její bezmála pětimetrové vnější délce. To optimalizuje stabilitu při jízdě přímým směrem i při změně jízdního pruhu nebo vyhýbacím manévru.

A6 tak nabízí řidiči nejen klidnou jízdu přímým směrem ve vyšších rychlostech, ale cestující si také mohou užívat vyšší úrovně jízdního komfortu, protože změny směru jízdy působí na cestující vzadu s mnohem menší intenzitou.

Přepracovaná zavěšení kol jsou z velké části vyrobena z lehkého hliníku. Navzdory v porovnání s předchůdcem větším kolům s průměrem až 21 palců a rozměrům pneumatik až 255/35 nabízí Audi A6 vyšší úroveň komfortu z hlediska odpružení i zvukové izolace. Na přední nápravě pracují brzdy s pevnými třmeny z hliníku. Audi nabízí čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s adaptivními tlumiči.

Audi bude nabízet nový model A6 při jeho uvedení na evropské trhy se čtyřmi motory – jedním TFSI a třemi TDI. Výkonné agregáty s kultivovaným během dosahují nejvyššího výkonu od 150 kW (204 k) do 250 kW (340 k) a poskytují maximální točivý moment od 400 do 620 N.m. Díky tomu uspokojí požadavky všech zákazníků z hlediska potěšení z jízdy, suverenity a hospodárnosti.

Zážehovou jednotkou je turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a maximálním točivým momentem 500 N.m, s nímž manažerská limuzína dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Podobné jízdní výkony nabízí 3.0 TDI ve verzi o výkonu 210 kW (286 k), jejíž klikový hřídel přenáší točivý moment až 620 N.m. Model A6 45 TDI pohání rovněž jednotka V6 3,0 litru, vyladěná v tomto případě na 170 kW (231 k) a 500 N.m. Tato varianta řidiče uchvátí svou harmonickou výkonovou charakteristikou a kultivovaným během. Řadový čtyřválec v modelu A6 40 TDI disponuje nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m.

Zatímco oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, jsou motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro, avšak různých koncepcí. V kombinaci s převodovkou tiptronic má samosvorný mezinápravový diferenciál, ve verzích s převodovkou S tronic se jedná o ještě hospodárnější techniku ultra, která extrémně rychle připojuje pohon zadních kol pouze v případě potřeby. Řazení probíhá výhradně automaticky.

Ve spojení s převodovkou tiptronic propůjčí na přání dodávaný sportovní diferenciál modelu A6 ještě dynamičtější jízdní vlastnosti. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Jeho řízení je integrováno do elektronické podvozkové platformy, což platí i pro dynamické řízení všech kol, adaptivní tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension. Díky tomuto těsnému síťovému propojení probíhá spolupráce všech systémů s nevídanou precizností. Řidič může aktivovat různé jízdní režimy prostřednictvím systému Audi drive select. V porovnání s předchůdcem je rozsah mezi komfortním a sportovním nastavením ještě větší a rozdíly mezi nimi jsou výraznější.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz