Aston Martin už tvrdě testuje historický první SUV. Známe i jméno
Britská automobilka oficiálně potvrdila jméno historický prvního SUV s legendárními křidélky ve znaku. Bude to DBX. Koncept vozu se vůbec poprvé objevil v roce 2015. Tehdy měl ale ještě pouze dvoje dveře a velmi uhlazenou siluetu. DBX však bude plnohodnotným SUV a měl by v budoucnu sehrávat klíčovou roli v působení automobilky.
Výrobce Aston Martin figuruje na trhu už 105 let. Za tu dobu však nikdy nevyráběl nic jiného než elegantní sporťáky, nebo sportovně koncipovaná kupé s vícero dveřmi. Offroad, SUV, nebo cokoliv na podobný způsob tu ale bude vůbec poprvé.
Není tedy divu, že Britové nechtějí nechat nic náhodě a novinku testují pečlivěji než kterýkoliv jiný model. V budoucnu by na ní totiž z více než poloviny měla viset celá funknční existence automobilky.
Nová platforma, srdce AMG
Vůz bude stát na zbrusu nové hliníkové platformě, která má zajistit optimální kompromis mezi tuhostí a nízkou hmotností. Pohonná jednotka pak dorazí z Affalterbachu. Správně! Srdcem modelu DBX bude 4litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly původem z modelů Mercedes-AMG. Stejně jako u dnešních modelů Aston Martin DB11 V8 a Vantage. Britové si ho ale pro potřeby SUV ještě dále upraví.
Na obrázcích nebo i videu se podle slov výrobce díváme teprve na jeden z brzkých předprodukčních prototypů. Auto zatím nezná svůj finální tvar a teprve na jaře příštího roku, až bude kompletně hotové z mechanické stránky, se znovu vrátí na rýsovací prkna v designovém studiu. S prodeji by se však nemělo déle otálet. Příchodu novinky na trh se dočkáme již v roce 2020.
První vlaštovka
Aston Martin DBX bude vůbec prvním automobilem, který odstartuje koloběh zcela nových výrobních linek v jižním Walesu, konkrétně ve městě St. Anthan, kde automobilka vybudovala továrnu za bezmála 7,5 miliard korun o rozloze 60 000 čtverečních metrů.
Co si Britové od novinky slibují, je jasné. DBX bude konkurentem pro Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Oproti nim však nabídne podobný výkon i kvalitu za mnohem nižší cenu. Ta by měla startovat na částce 4,2 milionů korun. Bude model úspěšný? Pokud do dvou let nepřijde ekonomická krize, tak o tom není pochyb!
« Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky Test BMW i3 94Ah. Vstříc vysokému napětí »