Aston Martin přestavěl nádherný kabriolet DB6. Na baterie
Někdo by jistě mohl říct, že jde o znesvěcení podobně krásného stroje. Důvod přestavby je však prozaičtější, než by se zprvu mohlo zdát. A navíc ji automobilka velmi dobře promyslela. Proč to tedy Britové udělali?
Již zanedlouho se dočkáme vůbec prvního modelu Aston Martin poháněného čistou elektřinou. Ještě předtím však automobilka vzala na paškál tento kabriolet z roku 1970, celým jménem DB6 MkII Volante. A důvod je prostý…
Poklona před historií
Lidé z této automobilky si totiž významně váží podnikové historie a také toho, co výrobní linky v britském Gaydonu v minulosti vyrobily. A protože evropská legislativa směřuje stále rychleji do okamžiků, kdy byste se podobným autem minimálně v centru města už možná nemuseli vůbec projet, rozhodli se v Aston Martin jednat.
Sama automobilka přestavěný kabriolet DB6 označuje větou: „Vyroben pro svět, ve kterém je provoz automobilů se spalovacím motorem zakázán.“, a nutno přiznat, že i my bychom se na skvost ze šedesátých a sedmdesátých let dívali raději alespoň s elektrickým pohonem, než vůbec.
Upravený stroj používá chytrá řešení, která jsou označována jako „kazetové“ ústrojí. Díky tomu mohly být použity původní silentbloky spalovacího motoru, do nichž je uchycen celý systém elektrického pohonu, který se následně pojí s původním hnacím hřídelem. Díky tomu je celá přestavba vratná, takže auto nepřichází o svoji historickou hodnotu, protože pod kapotu se může kdykoliv vrátit spalovací motor.
A co výkon?
Ohledně výkonu a dalších technických detailů elektrického pohonu automobilka není dvakrát sdílná. Proslýchá se však, že výkon by měl přesně odpovídat tomu původnímu ze spalovacího motoru. To znamená, že v útrobách modelu DB6 by se mělo ukrývat zhruba 300 koňských sil. Znovu však opakujeme – jde o nepotvrzenou informaci.
Elektrická budoucnost pro veterány
Automobilka by podobných projektů chtěla do budoucna dělat víc. Pokud se totiž skutečně stane, že vjezd vozů se spalovacím motorem do center měst (a později i na venkov) bude zakázán, vyústí podobné řešení v jedinou logickou cestou nejmenšího odporu, která zachrání podobná auta před zaplachtovaným osudem v garážích. Už příští rok bychom se tedy měli dočkat startu programu s názvem Aston Martin Works, který bude podobná řešení nabízet i externím zákazníkům.
« Vyzrát na kuny a hlodavce v motorovém prostoru není jednoduché. Co na ně platí? Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce »