TETRRF-00000924-001

Asijské značky dobývají Evropu: Čínské však zatím hrají třetí housle

8. 5. 2024 • Novinky, Zajímavosti

V globalizovaném světě není přítomnost asijských automobilových výrobců na starém kontinentu vůbec překvapující. Nicméně si zaslouží obdiv za schopnost konkurovat tradičním evropským výrobcům.

Pokud jde o podíl na trhu za minulý rok, japonským značkám patří 13 %, korejským 9 % a čínským 3 %. Takže kvantita výrobců nemusí nutně odrážet komerční úspěch země původu automobilů. Potvrzuje to i skutečnost, že devět čínských značek dohromady prodalo ve všech sledovaných evropských státech méně než tisíc aut. Zatímco tedy čínské automobilky ještě nedosáhly výsledků japonských a jihokorejských značek, mají před sebou ještě dlouhou cestu.

Jejich šancí však zůstává segment elektromobilů, který není hlavním zaměřením japonských automobilových výrobců. Ty se soustředí spíše na hybridy, což je pochopitelné, jelikož Toyota prodává hybridy již více než dvacet let. Co se týče kategorie plug-in hybridů, zde uspěly zejména korejské značky, zejména Kia a Hyundai. V Evropě je dosud nejúspěšnější čínskou značkou MG, která zaznamenala 72 % ze všech registrací čínských automobilů.

Důvodem jejího úspěchu je pravděpodobně britský původ značky. Pro evropské zákazníky totiž platí, že mění své preference jen sporadicky a trvá jim to nějaký čas. Japonské automobilky si za několik desetiletí vybudovaly reputaci výrobců spolehlivých vozidel a z toho těží dodnes. Korejská auta se naopak prosadila jako výrobci cenově dostupných vozů. Nyní jsou na řadě čínské značky, které musí zaujmout zákazníky v Evropě něčím, co konkurence nedokáže nabídnout.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz