AMG Project One přepisuje dějiny hyperaut
Mercedes postavil absolutní vrchol své dosavadní produkce a šokoval celý automobilový svět. Při příležitosti oslav 50 let divize AMG totiž vznikl hypersport, který nemá obdoby. Project One je poháněn rovnou 5 motory – dva elektromotory vpředu, třetí elektromotor je přímo v turbodmychadle, čtvrtý elektromotor je na spalovacím motoru a pátým je přeplňovaný benzinový šestiválec. Přední dva elektromotory a čtvrtý na spalovacím motoru disponují každý výkonem 120 kW/160 koní. Poslední elektromotor přímo v turbodmychadle dodává dalších 90 kW/120 koní. Celkem je to i s 1,6litrovým benzinovým šestiválcem o výkonu 720 koní přes 1000 koní!
z koncepce vyplívající pohon všech kol je velmi specifický a má široké možnosti vektorování kroutícího momentu mezi jednotlivá kola. Mimochodem, převodovka i motor je součástí karbonového šasí vozidla. Kvůli dokonalému vyvážení jsou stokilogramové baterie umístěny v podlaze za přední nápravou. Jednotlivé motory pak mezi sebou spolupracují pomocí sekvenční převodovky s osmi stupni a jednou spojkou.
Přeneseno v řeči čísel na silnici – z 0 na 200 km/h totiž Project One vystřelí pod 6 sekund a maximální rychlost se zastaví až na 350 km/h. Více než o samotné rychlosti je tento vůz o kombinaci nejmodernějších technologií a prvků převzatých přímo z F1. Odtud je například motor, zavěšení kol, převodovka, ale i tunel na přívod vzduchu přes střechu do motorového prostoru. Přední náprava je výškově nastavitelná, speciální disky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 285/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu.
Design pak kombinuje krásný retro odkaz na vozy jako CLK GTR a kombinuje je s novými stylistickými trendy značky. Výsledkem je opravdu nádherná a vkusný placka. Navíc s ní můžete klidně jezdit každý den. Dojezd na elektřinu činí až 25 kilometrů a AMG garantuje výdrž celé pohonné jednotky nejméně na 50000 km v zátěži.
A cena? 2,7 milionu dolarů a všechny z 275 plánovaných vozů, které značka vyrobí, jsou dávno prodány.
« Jaguar podpoří model I-PACE elektrickou závodní sérií „Jaguar I-PACE eTROPHY“ TEST Mercedes-Benz E 220d All-Terrain – Absolutní pohodlí! »