Alfa se zaměří na USA více než na Evropu
Alfa Romeo sice musí napravovat reputaci v Evropě, podle svého šéfa Sergia Marchionne však koncern Fiat chce nejdříve vybudovat značce dobré jméno v USA a až pak zacílit na starý kontinent. K tomu dodal, že záchrana a obnova Alfy je zatím nejtěžší úkol, který musí splnit. Do konce roku 2012 bude navíc jmenován nový šéf Alfy Romeo pro Spojené státy. Odtud tato italská automobilka odešla v roce 1995.
Marchionne se pochlubil, že i přes nepřítomnost značky na americkém trhu tam mají stála dobrou image a musí se snažit využít této příležitosti. Je to rovněž nejspíše jediná cesta ke splnění předsevzetí prodat do roku 2014 po celém světě 400 tisíc Alf za rok. Vzhledem k dlouhodobým prodejům v Evropě okolo 150 000 kusů ročně bude prodej v USA a ostatních mimoevropských zemích klíčový. Podle vedení automobilky je reálné prodat v Americe v roce 2014 85 000 vozů ročně. Podstatné je, aby byly nabídnuty hned od počátku atraktivní modely.
Lákadlem na zákazníky bude kompaktní coupé 4C, které se svým zadním náhonem a vyspělou konstrukcí slibuje prvotřídní sportovní zážitky. Pak přijde ve spolupráci s Jeepem vyvinuté střední SUV. Brzy poté se objeví nástupce sedanu 159, model Giulia ve verzi sedan a kombi. Ta bude vyráběna v USA, očekává se i zadní náhon a sdílení techniky s Chrylerem 200. Třešničkou na dortu bude chystaná vlajková loď, sedan 6C. Bude postaven na základech Chrysleru 300 a k pohonu bude sloužit primárně šestiválec Pentastar. Dále bude v nabídce pětidveřové MiTo a nový Spider.
Všechny tyto vozy budou ve Spojených státech prodávány v dealerství Fiatu. Doufejme, že s přechodem na techniku Chrysleru neztratí nové modely tradiční charakter Alfy Romeo. Vítáme však návrat k dnes stále více opomíjenému zadnímu náhonu. Evropští zákazníci jsou však náročná klientela, Alfa zde tedy bude muset vyrukovat s velmi povedenými auty.
.« Z druhé ruky: Dodge M37 Power wagon VIDEO: Crashtest Focusu ve 193 km/h »