ABT Golf GTI VI – Rozlučka s šestkou na 306 koních
Vyhlášený německý tuner, zaměřující své úpravy pouze na koncernová vozidla, přišel na letošní Essen Motor Show s řadou vylepšení pro odcházející šestou generaci Golfu GTI. A garantuji vám, že tento upgrade bude skutečně důstojným rozloučením…
Společnost ABT připravila pro odcházející “GTIčko” dva stupně úpravy – tzv. Stage 1 a samozřejmě také vrcholnou Stage 2. Základní stupeň úpravy přichází s upravenou řídící jednotkou, kompletním výfukem a sáním. Díky tomu stoupl GTIčku výkon ze sériových 155 kW (211 koní) na úctyhodných 191 kW (260 koní).
Stage 2 k tomu dodává navíc i větší turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Po této úpravě se může Golf pyšnit hodnotou dokonce až 228 kW (306 koní)! Což už určitě udělá v dynamice auta pořádný rozruch.
Tato “poslední edice” Golfu VI GTI dostane k prvnímu i druhému stupni úpravy schopnější podvozek, který bude nejen tvrdší, ale bude navíc snížen o 25 mm. Vrcholná verze s balíčkem Stage 2 pak dostane také výkonnější brzdový systém s kotouči o průměru až 345 mm.
Obě verze dostanou ovšem stejný aerodynamický bodykit, který zahrnuje kompletně nové nárazníky. Přednímu dominují horizontálně umístěné LED diody a samozřejmě také spojler. Zadní nárazník pak dostal integrovaný difuzor a dvě dvojité chromové koncovky výfuků. Nesmíme zapomenout ale také ani na nové boční prahy, střešní spojler a sadu litých kol (které jsou na výběr ve velikostech 18 a 19 palců). Jako celek vše dotváří červené doplňky, jakými jsou například nalepené skvrny na karoseri, kryty zrcátek, linka na předním i zadním spojleru a část difuzoru může být také obohacena o výrazný červený lem.
V interiéru najdete akorát poloskořepinové sedačky, hliníkové pedály a pár červených doplňků na volantu, palubní desce a dveřních výplní.
Pokud zrovna Vás tento Golf zaujal, připravte si na aerodynamický bodykit částku 3 276 Eur (cca 83 000,- kč)… A to jsem se ještě nezmínil o penězích za instalaci (1 080 Eur) a polepy (1 170 Eur). V případě úpravy na 260 koní pak budete chudší o 1 490 Eur (+ 190 Eur za práci a homologaci TÜV), což je dohromady asi 42 500,- kč. Jestli ale někoho z vás zaujal balíček přesahující výkon 300 koní, nachystejte si 5 300 Eur (134 000,- kč). Vskutku rozlučkové ceny…
« Bude příští BMW řady 7 bez dvanáctiválce? BMW 3GT na prvních špionážních fotkách »