bez-nazvu4

AAA Auto brzy otevře padesátou pobočku. Expanze pomůže prodeji

11. 4. 2019 • Novinky

Na začátku dubna jsme byli pozváni na tiskovou konferenci společnosti AURES Holdings do fancy prostorů The Senses. Při nynějším setkání jsme byli seznámeni s nejnovějším vývojem ve firmě a také se statistikami, které obsahují důležitá data o tom, jak si společnost v prvním čtvrtletí roku 2019 vedla.

Tiskovka začala po desáté hodině. Úvodního slova se ujala Karolína Topolová, generální ředitelka. Ve svém úvodním slově uvedla, že se skupina AURES Holdings rychle rozrůstá a expanduje zejména v Polsku a Maďarsku, kde počátkem roku vyrostly tři nové pobočky. Do konce roku 2019 je bude následovat otevření dalších poboček.  Expanze je hlavním nástrojem pro dosažení cíle, který znamená prodání rekordních až 100 000 vozů. Ambice jsou veliké, neboť by tím společnost překonala svůj nynější rekord z minulého roku a tím je číslo 83 000 prodaných vozů.

Paní Topolová uvádí, že „chceme využít rychlého rozvoje polského trhu, kde jsme rok k roku narostli o 53% a letos se nám daří stejně… Spolu s plánovaným růstem v Maďarsku věříme, že bychom se v letošním roce mohli výrazně přiblížit k hranici 100 000 prodaných aut.

Co se týče prvního čtvrtletí tak skupina prodala zatím 20 tisíc vozů, do výsledku ale ještě nezasáhly nově otevřené pobočky. Polsko čeká expanze hlavně v hlavních městech jednotlivých vojvodství, po vhodných místech se společnost už ohlíží.

Dostali jsme k nahlédnutí i podklady o preferencí nakupujících. Nejoblíbenější vozy se v České republice i na Slovensku stávají tradičně Škoda Octavia a Škoda Fabia, třetí příčka už je v Česku obsazená Škodou Rapid a na Slovensku Passatem. Jiné preference mívají obyvatelé Polska a Maďarska. U nich vede Opel Astra, Ford Focus a až za nimi Škoda Octavia a Suzuki Swift. Například Octavia a Fabia jsou u východních sousedů až na sedmé příčce.

Jak už víte,  při dřívějších setkání se společností AURES Holdings jsme psali o inovační laboratoři AuresLab. Růst společnosti dále podpoří pokračující zavádění inovací. AuresLab má za sebou první rok fungování a vede se jí skvěle v mnoha ohledech. Za dobu své existence laboratoř přišla s projekty investičních vozů, zřízení speciálního segmentu prodeje vozů na alternativní paliva a elektromobilů. Stejně tak spuštění autopůjčovny a carsharingu pro firmy a prodeje vozů online. Provozní ředitel AURES Holdings Petr Vaněček uvedl, že „v současné době tyto projekty úspěšně běží v České republice, ale chystáme se je postupně zavádět i do dalších zemí. Například první pobočku naší půjčovny vozů Mototechna Drive spustíme v tomto měsíci v Bratislavě… AuresApps se zase soustřeďuje na vývoj a prodej specializovaných softwarových řešení.

Řešila se také nová legislativa, tedy novela zákona 56/2001 Sb., která zavedla od 1. října loňského roku zákaz stáčení tachometrů s pokutami až půl milionu korun. „Tuto změnu jsme přivítali jako vhodné preventivní opatření.“ dodal pan Vaněček. Avšak dle AURES Holdings v tuzemsku stále chybí základy pro systém evidence stavů tachometrů od výrobců, servisů i pojišťoven. Považují za důležité, aby se do budoucna propojily jednotlivé databáze, tak aby nemohlo docházet ke stáčení tachometrů před dovozem aut do České republiky.

Pan Vaněček se také krátce zmínil o odhaleném podvodu s DPH. Celníci a policie v březnu obvinili tři pachatele z krácení DPH při dovozu ojetin se škodou více jak 7 milionu korun. Šlo celkem o dovoz 260 aut v hodnotě 200 milionů korun. Přitom Vaněček také uvádí, že manipulace s DPH u dovážených aut je podvod, na který společnost AURES Holdings upozorňuje už řadu let a zároveň jsou rádi, že se konečně podařilo zatknout pachatele.

Jako poslední, avšak neméně důležitý, se slova ujal Stanislav Gálik, šéf inovační laboratoře AuresLab. Krátce na úvod pohovořil o spuštěných a úspěšných projektech AuresLabu. Jedná se zejména o e-shop s ojetými vozy, Mototechnu Classic, Mototechnu Eco Drive, carsharing Fleet Hero nebo taky prodej datové analytiky do Ruska a Jihoafrické republiky.

Zároveň připomněl důležitost elektromobility. Společnost jako taková začíná cítit, že v Česku vzniká skutečný trh s eletromobily. Je na místě diskutovat, zdali je to správná cesta, avšak politika Evropské unie v oblasti emisí nasměřovává jednotlivé automobilky právě tímto směrem. „Rádi bychom byli nejen lídři v prodeji ojetých konvenčních vozů, ale chceme být i největšími prodejci použitých elektromobilů i dalších vozů na alternativní pohony… proto se zabýváme zejména problémy spojenými se správnou diagnostikou životnosti baterií a studujeme problematiku případných servisních zásahů.“ doplňuje pan Gálik.

Posledním tématem tiskové konference byla analýza KPMG, ke které uvedl pár slov také pan Gálik. Analýza KPGM totiž předpokládá, že do roku 2025 celosvětově klesne počet prodejců nových vozů o třetinu nebo dokonce až o polovinu. Končící dealeři automobilů se údajně promění v servisy, autobazary nebo klientská centra.  Pan Gálik uvádí: „nemyslím si, že to tak bude.  Podle našich zkušeností a znalostí trhu lze s tímto tvrzením v podmínkách České republiky souhlasit jen částečně. Co může být pravda, je posun k poskytování mobility jako služby. Avšak nemyslíme si, že na českém trhu je místo pro vznik dalších autobazarů. Vývoj jde opačným směrem a výskyt malých autobazarů se spíše ztenčuje.“ Těmi to slovy ukončuje pan Gálik tiskovou konferenci a je předáno slovo novinářům pro případné dotazy.

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz