skoda citigo monte carlo exterior (25)

TEST Škoda Citigo Monte Carlo – Mr. Sporter

16. 6. 2016 • Škoda, Novinky, Testy

motor: 90%

Podvozek: 90%

Převodovka: 90%

zpracování: 90%

X-Factor: 100%

Předpokládám, že vás sem zavedl záměr pořídit si nové sportovní vozidlo. Škoda Citigo Monte Carlo je sportovní vozidlo, jeho koupí tak uspokojíte tuto potřebu. Popravdě si v něm budete připadat nejsportovněji z celého portfolia značky, neustále totiž pojedete na hraně a o to přece u sportovního auta jde především , ne?

Verdikt:

Po téměř dvou letech máme v redakci opět Citigo, tentokrát však se silnějším motorem a hlavně ve verzi Monte Carlo s pěti dveřmi ve standardu. Rozdílů je samozřejmě více a ve výsledku se z nejmenšího modelu škodovky stává nečekaně zábavné auto.

Začněme tím hlavním, co nás na malém autě do města zajímá – výkonný motor a sportovní podvozek. Ani jedno z toho zde na první pohled nenajdeme, atmosféricky plněný tříválec o objemu jeden litr dává maximálně 55 kW a 95 Nm a podvozek byl oproti tomu v normálních verzích pro lidi neochotné utrácet (důchodce) snížen o 15 mm. Pětistupňová manuální převodovka má zkrácené převody pomáhající tomuto prckovi v akceleraci na 100 km/h za 13,2 vteřiny. Ale tohle všechno jsou jenom suché tabulkové údaje, nenechte se zmást čísly jak z katalogu Mototechny před 40 lety, tady jde o něco jiného.

citigo5

Změny v rámci programu Monte Carlo se odehrály také v exteriéru – zrcátka a mřížka chladiče jsou v černém provedení a černá litá kola mají speciální design. Zatmaveny byly světlomety a přední nárazník dostal velké lízátko. Vzadu pak najdeme decentní křídlo. Zapomenout nesmíme ani na polepy na bocích auta. Uvnitř se toho tolik nezměnilo, všimnete si hlavně sportovního volantu z nové Octavie a dvoubarevných potahů. V základní výbavě nechybí ani bluetooth, odnímatelná GPS navigace a další prvky příplatkové výbavy.

Jedna z věcí co vás okamžitě chytí za srdce je zvuk všech tří válců letících do otáček. Takto jadrný a mizerně utlumený rachot už dneska u moc aut nevidíme (neslyšíme?) a už jenom kvůli němu vás bude Citigo bavit. K tomu přidejte pohotovnostní hmotnost lehce přes 900 kilo, dobře fungující řazení a sportovní volant z nové Octavie a bum, jste zamilovaní až po uši. A to jsem ještě nemluvil o sedačkách a splitteru!

citigo6

Sedadla jsou stejně jako u VW UpVykřičník a Seatu Mii s integrovanou opěrkou hlavy, k verzi Monte Carlo navíc získáte potah evokující sport. Mě osobně se v nich dokonce sedělo lépe než v těch v aktuálním Superbu, ale to má co do činění nejspíš s mou perfektní fyzickou kondicí. Superb je dělaný pro papalášské zadky a špekatá záda, takže střízlík jako já v nich po pár kilometrech na dálnici necítí bedra.

A co ten opěvovaný design karoserie, ptáte se? Mrkněte na fotky, viděli jste někdy něco sportovnějšího? Já ne, ani Octavia RS 230 nebudí takový respekt jako ten zatracený splitter pod předním nárazníkem nebo černý pruh přes karoserii. Díky logům Monte Carlo na bocích už prostě každému musí být jasné, s kým má tu čest.

citigo4

Sportovní pocity vás budou provázet při každé jízdě. Snížením se podvozek trochu přitvrdil a hlavně při překonávání příčných nerovností, jako jsou třeba zpomalovací prahy, si občas bouchnete hlavou do stropu. Ale to sportovní auta dělají. Mladí lidé, hlavní zákazníci Citigo Monte Carlo, mají těla ještě pružná a odolná, ne jak ti křehcí důchodci, co si kupují nudné standardní Citigo. Žabaři!

Tuhost se zúročí při sportovní jízdě po okreskách, kde se Citigo skoro nenaklání a sportovně drží stopu. Krátký rozvor, lehký motor, mohutný rotor a kola umístěná až v rozích karoserie mají blahodárný vliv na vyvážení. Stačí tedy, jak uvedl známý filozof Jamius Clarksonius, zadupnout pedál plynu do podlahy a nechat ho tam. Zatáčka nezatáčka, pojedete pořád naplno a hlavně sportovně.

citigo3

Nic dalšího mě nenapadá. Můžete si připlatit za vyhřívané sedačky, odnímatelnou navigaci, parkovací senzory… a to je tak všechno. Kufr je vzadu a pod ním je rezerva. Jeho plato se nezvedá a není v něm světýlko, v noci tak nic nevidíte, protože světýlko není ani nad zadními sedadly. Po zavření kufru a rozjetí zjistíte, že dozadu nic nevidíte, protože jste si ručně vyklopili plato kufru a nedali ho zpátky. Jedete tak celých třista kilometrů domů, protože jste líní zastavit a sklopit ho zpátky, raději obětujete bezpečnost jízdy.

V předchozím odstavci není ani jednou slovo sport. Je to hlavně tím, že kufr není sportovní a závodníky kufr nezajímá. Závodníky nezajímá ani spotřeba, takže ji sem nebudu psát.

citigo1

Předpokládám, že vás sem zavedl záměr pořídit si nové sportovní vozidlo. Škoda Citigo Monte Carlo je sportovní vozidlo, jeho koupí tak uspokojíte tuto potřebu. Popravdě si v něm budete připadat nejsportovněji z celého portfolia značky, neustále totiž pojedete na hraně a o to přece u sportovního auta jde především , ne?

Sportu zdar!

Plusy

  • Sportovní design
  • Sportovní jízdní vlastnosti
  • Sportovní sedadla
  • Sportovní motor
  • Sportovní spotřeba
  • Sportovní barva
  • Sportovní kola
  • Sportovní splitter
  • Sportovní světla
  • Sportovní interiér
  • Sportovní zvuk

Minusy

  • Mohlo by mít sportovní turbo
  • Nesportovní kufr
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz