Maserati Quattroporte 2017 – Lepší interiér, aerodynamika a až 310 km/h
Maserati Quattroporte po třech letech prochází modernizací. Zejména kvůli čím dál nižší poptávce. I tak už se ale vyrobilo přibližně 24 tisíc kusů.
Po vzhledové stránce novinka přináší přepracovanou mřížku chladiče, která se v případě nutnosti dokáže uzavřít a zlepšit tak aerodynamiku při dosahování maximálních rychlostí. Oba nárazníky jsou o 10% nižší a povšimnutí neutečou ani nové prahy. Jiné jsou i kryty zpětných zrcátek.
Uvnitř kabiny se dočkala modernizace palubní deska, na jejímž středu najdeme velký 8.4 palcový dotykový displej a na středovém panelu otočný ovladač informačního systému a přihrádku na telefon. Samozřejmostí je konektivita se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Standardně je dodáván i Air Quality Sensor, který měří množství nebezpečných látek ve venkovním vzduchu a případně zamezí jejich vstupu do kabiny.
Novinkou jsou dva druhy výbavy: GranLusso a GranSport. Ty lze mít za příplatek nebo ve standardu u varianty GTS, kde si pouze zvolíte jeden z nich. GranLusso se zaměřuje na komfort a nabízí 20 palcová kola Mercurio, pohodlnější sedadla a dřevěný dekor. GranSport má o palec větší kola Titano, sportovnější sedadla a hliníkové či karbonové doplňky včetně pádel řazení. Ke sportovní variantě lze dokoupit i Exterior Carbon Pack, který zahrnuje karbonové kliky dveří, zrcátka a části předního nárazníku.
Rozložení hmotnosti je 50:50 a o dokonalé jízdní vlastnosti se starají elektronicky ovládané tlumiče Shyhook. Pod kapotou se stále nachází nezměněné naftové i benzinové šestiválce a jeden benzinový osmiválec. Vznětové motory mají 250 a 275 koní, zážehový šestiválec 410 a pořádný osmiválec 530 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a všem se zvedla maximální rychlost na 242, 252, 286 a 310 km/h.
« TEST Volkswagen Golf R Variant – Nenápadná šelma Nové Audi SQ5 dostane naftovou V6 s elektrickým kompresorem – Bude mít až 396 koní »