Mercedes-Benz E Kombi oficiálně – Má 7 míst a vleze se do něho europaleta!
Mercedes-Benz po nedávném odhalení sedanu nové třídy E konečně oficiálně představuje i praktičtější verzi Kombi S213. Ta má sice menší kufr než předchozí generace (-25 litrů a -130 litrů se sklopenými sedadly), ale mezi konkurencí je stále jednoznačně nejlepší. Audi A6 poráží o 105 litrů a BMW řady 5 o celých 110 litrů. Celkem Éčko nabízí zavazadlový prostor o objemu 670 litrů a se sklopenými sedadly dokonce 1890 litrů. Šířka kufru je 110 centimetrů a lze do něj bez problému naložit celou europaletu.
Velkým plusem je možnost připlatit si třetí řadu sedadel (2 sklopná sedadla), která lze sklápět a vyklápět pomocí tlačítka, stejně lze sklopit či narovnat i druhou řadu, u které se navíc nachází síťka, která zabrání nežádanému přesunu nákladu mezi osádku. Nemůže chybět otvírání kufru máváním nohou pod nárazníkem nebo klíčem, standardem je tlačítko na víku kufru. Při otevření víka se automaticky zvedne i roletka kvůli možnosti snadnějšího nakládání.
Mezi další zajímavé příplatky patří digitální přístrojová deska s dvěma displeji o rozměru 12.3 palce a lepší odhlučnění.
Exteriér vypadá elegantně a reprezentativně a možná méně výrazněji než konkurence, což je u trojcípé hvězdy klasikou – nejedná-li se zrovna o auto s AMG paketem. Oproti předchozí generaci (test ZDE) však nové Éčko ztratilo hranatou záď, ta je nyní dynamičtější a více svěží. Šok dostanete při pohlédnutí na interiér, který vypadá naprosto fantasticky a nechytá se prakticky nikdo.
Pod kapotou se objeví totožné motory, převodovky i pohony, jako u sedanu. K mání tak budou dva vznětové a čtyři zážehové agregáty. E 220d, E 350d, E 200, E 400, polotučné AMG E 43 a vrcholné AMG E 63 s osmiválcem. U vznětových motorů a dvou nejslabších zážehových je základem pohon zadních kol a za příplatek čtyřkolka 4MATIC (AMG E 43 pouze 4MATIC). Všechny varianty jsou ve standardu nabízeny s 9 st. automatem 9G-Tronic.
Prodej odstartuje v červenci. Ze začátku budou v nabídce pouze čtyřválce 220d a 200, později se připojí ostatní motorizace.
« Škoda Tudor – Luxusní kupé mělo šestiválec, 193 koní, 1500 kilo a stovku pod 8 sekund Tesla se rozjela a nabourala, tvrdí majitel aneb „To samo.“ »